חופשת פסח הייתה רוויית ארוחות משפחתיות, פיקניקים וטיולים - וכעת אנחנו מתקרבים לישורת האחרונה - רגע לפני חגיגות המימונה שמסכמות את חג האביב.

כמו רבים, גם אתם בוודאי הרגשתם את תחושת השחרור באוויר וניצלתם את הזמן לדילוג בין אטרקציה לטיול פריחה, או לסתם בילוי במרחבים הפתוחים. אז רגע לפני הסוף, קבלו סקירה של הפעילויות השוות שמחכות לכם בסוף השבוע מצפון ועד דרום.

שביל פרות החלב

הרפת המשפחתית במושב בית לחם הגלילית מזמינה את המשפחות לסיור היכרות עם עבודת הרפתן. במהלך הסיור יעברו המבקרים בין עגלים ותרנגולות, ילמדו לחלוב, ימזגו יחד חלב לבקבוקים גדולים וישקו עגל בחלב הטרי, יצפו ברובוט החולב את הפרה ולקינוח יכינו שוקו וחמאה.

מתי: א׳ עד ו׳, 16:00-10:00. שבת, 9:30־17:00 (משך הפעילות שעה וחצי).
מחיר: 42 שקלים למשתתף.
פרטים: צביקה - 052-3275682 / מאיה - 050-6694119.

שביל פרות החלב  (צילום: רוני דרוקר)
שביל פרות החלב (צילום: רוני דרוקר)

תופעת טבע בפארק הירדן

בפארק הירדן, שנמצא עכשיו בשיא יופיו, מזמינים את המטיילים לצאת למסלול אורקולי המתאים לכל המשפחה, שמדובב בצורה הומוריסטית על ידי כוכבי "ארץ נהדרת". במהלך המסלול יש שבע תחנות. בהן תוכלו ללמוד על הגחליליות שמאירות את הלילה, לרקוד עם זיקית ולשמוע עצות לחיים טובים. לכל החוויה מתלווה פסקול מיוחד ומרגש - נחל הירדן שזורם ושוצף. הסיור אורך כשעה, ויש להגיע לנקודת ההתחלה כרבע שעה לפני תחילתו. השביל מונגש לעגלות ולבעלי מוגבלות תנועה.

מתי: עם רדת החשיכה, בכל ימות השבוע. מותנה בהרשמה מראש באתר פארק הירדן.
מחיר: 35 שקלים לילד, 30 שקלים למבוגר.
פרטים: 050-6912481, אתר פארק הירדן.

שייט חוויתי בירדן - אינדי פארק  (צילום: אינדי פארק)
שייט חוויתי בירדן - אינדי פארק (צילום: אינדי פארק)

אקשן רטוב באינדי פארק

באתר השיט והאטרקציות אינדי פארק, שנמצא במפגש תעלות הירדן, מציעים יום שלם של פעילות בכרטיס אחד. הכרטיס כולל: שימוש חופשי במתקני הפארק, סדנאות, טיול אופניים ושעה של שיט.

בין הפעילויות: סאפ־גלשן על הירדן, קיאקים, סירות פדלים, חץ וקשת לילדים ולמבוגרים, משחקי שולחן: ביליארד, פינג פונג, מבוכים, קיר טיפוס, מפל מים, מתחם מיני־גולף, פארק חבלים לילדים, אומגה, ג'ימבורי, סדנאות מחזור, טיול אופניים ועוד.

באינדי פארק כלי שיט מותאמים לגילים השונים: סירת פדלים מגיל שנה ומעלה, קיאקים מגיל 5, סאפ מגיל 10, אופניים מגיל 10 ומעלה, לילדים שיודעים לרכוב (בהתאם לגובה), אופניים לגילאים צעירים יותר, שיודעים לרכוב, ואופניים עם כיסאות תינוק.

מתי: א׳ עד ה׳, 17:00-9:00. שישי וערבי חג, 17:00-9:00.
מחיר: 119 שקלים לאדם (מגיל שנתיים).
פרטים: 04-8434444, indipark.co.il

שלושה מפלים ביום

החברה להגנת הטבע מזמינה משפחות שאוהבות לטייל להצטרף לטיול מפלים בגולן, בתקופה הכי יפה בשנה. את הטיול מתחילים במפל האירוסים, מפל יפהפה ומסתורי שנמצא בחלקו העליון של נחל הזוויתן, ושהגישה אליו מוגבלת לסופי שבוע. ההליכה למפל קלה ועוברת בדרך מישורית. משם ממשיכים לתצפית על מפל עיט, שם אפשר לתצפת על שני מפלים שזורמים רק בימי החורף הגשומים. לאחר מכן עוברים לחניון דליות. מהחניון יוצאים למסלול קצר עד נחל בזלת ובחזרה. דרגת הקושי: קלה, כשלושה קילומטרים.

מתי: 3 באפריל, 9:00־14:00 (כ־5 שעות).
מחיר: 45־55 שקלים.
פרטים: אתר החברה להגנת הטבע.

ריידר (צילום: איציק ברוך)
ריידר (צילום: איציק ברוך)

גולשים בשטח

רוצים ליהנות מנופי הגולן? למה לא לעשות את זה על גבי ריידר - כלי שטח חשמלי? לכל ריידר יש צמיגי שטח מאסיביים, כידון שטח רחב ושטח עמידה יציב עם כיסא. המסלול יוצא מקיבוץ אורטל דרך השטחים החקלאיים, וכולל תצפית על צפון הגולן, ראש פינה והרי הגליל, נסיעה בין תלי געש רדומים, תצפית לטורבינות הרוח והר החרמון, מאגר אלון ועוד. משך הפעילות כשעה ורבע, והיא מתאימה לזוגות ומשפחות. החל מגיל 16. אין צורך ברישיון נהיגה.

מתי: 3 באפריל, 10:00־16:00.
מחיר: 190 שקלים לאדם.
פרטים: 052-5612293, facebook.com/OrtalRaider

פיקניק ביער בן שמן (צילום: תיירות חבל יתיר)
פיקניק ביער בן שמן (צילום: תיירות חבל יתיר)

חבל מודיעין

בעמותת תיירות חבל מודיעין חוגגים את חג האביב במרחבים הפתוחים, בין הפריחות העונתיות והעצים המוריקים. לאורך סוף השבוע יתקיימו במרחב הכפרי של יערות בן שמן ובאתרי חבל מודיעין שלל פעילויות. חובבי הסינגלים והאתגרים יוכלו לשכור אופניים אצל "גנור טיולי אופניים" ולערוך טיול אופניים עם פיקניק כשר לפסח; חובבי החיות והטבע מוזמנים למקלט הקופים כדי לראות מקרוב את השיקום שהקופים עוברים.

בא לכם למצוא פינה שקטה לרבוץ בה? תוכלו לאסוף סלסילות פיקניק עשירות אצל טלי חן. אם לא בא לכם לשבת בטבע, תוכלו לבקר ביקב וילה וילהלמה וליהנות מפיקניק בשילוב עם טעימות יין. כמו כן, המטיילים באזור יכולים להוריד את אפליקציית הניווט Navigo ולערוך סיורי ניווט ברחבי חבל מודיעין.

מתי: 3 באפריל.
מחיר: משתנה מפעילות לפעילות.
פרטים: אתר עמותת תיירות חבל מודיעין.

גן לאומי תל ערד (צילום: מנו גרינשפן)
גן לאומי תל ערד (צילום: מנו גרינשפן)

מרחב בריחה בתל ערד

אתם מוזמנים לצאת למסע משפחתי לאורך ההיסטוריה של תל ערד. כל מי שמגיע לגן מוזמן לקחת חלק במשחק ניווט ובפענוח של כתבי סתרים, שבעזרתם מגלים את סודותיה של העיר הכנענית, הבאר, המצודה, מאגר המים ועוד נקודות עניין באתר. כדי להשתתף במשחק, כל שעליכם לעשות הוא להצטייד במפה, כלי כתיבה, סקרנות וחשיבה יצירתית. יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר.

מתי: א׳ עד ה׳ ושבת, 17:00-8:00. שישי וערבי חג, 16:00-8:00.
מחיר: ערכת השתתפות במשחק: 10 שקלים למשפחה (בנוסף לדמי הכניסה לאתר).
פרטים: אתר רשות הטבע והגנים.

תערוכת הדינוזאורים באילת (צילום: לירון מילוא)
תערוכת הדינוזאורים באילת (צילום: לירון מילוא)

ממלכת הדינוזאורים

שחקנים בתחפושות יקבלו את פני המבקרים בתערוכת הדינוזאורים שבממלכת הלגו באילת. התערוכה, המורכבת מלמעלה מעשרה מיליון קוביות לגו, מקימה לתחייה את הדינוזאורים. בתערוכה, שמתאימה לכל המשפחה, מוצגים למעלה מ־50 מיצגי דינוזאורים שונים בחלל שנראה כיער אקזוטי.

כמו כן, בחלל הוקמו עשרה מתחמים שונים המשלבים את כל מותגי לגו הפופולריים, חדר קולנוע עם סדרות לגו האהובות, מתחם משחקי אקס־בוקס וסימולטורים. לצד התערוכה הוקם גם אזור לגו לקטנטנים, מתחם הקרנת סדרות לגו וקיר גרפיטי. במתחם שדה התעופה הישן באילת. חובה להזמין מקומות מראש.

מתי: א’ עד ה׳, 11:00־19:00 (כניסה אחרונה ב־18:00). שישי וערבי חג, 10:00־17:00 (כניסה אחרונה ב־16:00). שבת, 10:00־19:00 (כניסה אחרונה ב־18:00).
מחיר: 139 שקלים, לפני הנחות.
פרטים והזמנה: איוונטים – 9066*, אתר התערוכה.