ימים ספורים לפני חג שבועות האביבי יתחיל בחבל מודיעין "חגיגה בלבן" - הפסטיבל המסורתי שיתקיים בתאריכים 13-22 במאי. בימי החג, המשקים החקלאיים ואתרי התיירות יציעו ביקורים וביכורים לחוויית שבועות אותנטית.

בין שלל האירועים יתקיים יום פתוח בעסקים של מושב גינתון, סיור היכרות עם החקלאות המקומית, סיורים מודרכים וטיולים בטבע, סדנאות, ביקור במסעדות, במחלבות וביקבי האזור. עוד בפסטיבל: פעילות בעקבות שבעת המינים בחוות הזיתים אלאדין, חגיגות הקציר בפארק נאות קדומים, מפגש עם בעלי חיים אקזוטיים בחוות ילדי הטבע בבני עטרות ועוד. אל תפספסו.

יום פתוח בגינתון

ביום שישי 21 במאי, בשעות 10:00־14:00, אתם מוזמנים לטעום מהכישרונות הייחודיים של תושבי המושב הקטן והירוק, שנמצא בסך הכל במרחק של כ־25 דקות נסיעה מתל אביב. 

את הבוקר יפתחו במפגש מוזיקלי ההרכב גרוב איט משילת. אחרי פתיחה רגועה תוכלו לעבור לפיצרייה "לה קלברזה" (La Calabrese) המקומית. הפיצרייה מסתתרת בלב פינה קסומה ובמרכזה טאבון עצים. הבעלים, חנית אסא, שעשתה לפני שבע שנים הסבה מקצועית מהייטק, החליטה להתמקד בתחום האוכל. את השינוי הגדול היא החלה בלימודי קונדיטאות, בסיומם עבדה שנה במלון "בראשית" במצפה רמון ובלחמנינה. משם היא דילגה לאיטליה, שם למדה בישול ועבדה בעסק מקומי. לפני שנה וחצי היא פתחה עם שותף, שבינתיים עזב, את הפיצרייה, שנושאת בגאון שם בהשראת אזור קלבריה בדרום איטליה, שם גרה. במקום האינטימי שלה היא מכינה פיצות וג'לאטו איטלקי בעבודת יד, שמבוססים על חומרי גלם מקומיים וניחוח איטלקי.

הפיצרייה פתוחה בימים שלישי-חמישי, בשעות 17:00-22:00

מחירים: 55 ש"ח לפיצה, 15 ש"ח לג'לאטו קטן, 25 ש"ח לפיינט גדול 

דרך הזית 20, גינתון. לפרטים והזמנות: 055-55345454

חוץ מזה, תוכלו לקפוץ לבקר בין היתר ב"הבובות של סבא מוטי", בגלריה "תכשיט במלעיל" של הצורפת תמי צור, וגם לעצור ב-"פויקה גינתון" של מנחם לוסטיגמן, האיש שהביא את הפויקה לארץ. בחצר ביתו ניצבת מערת קסמים של קדרות פויקה, כלי ברזל יצוק, מחבתות ועוד. מנחם יספר על הפויקה, ויציע טעימות של תבשיל מהביל.

פיצה אצל ''לה קלברזה'' (צילום: מיטל שרעבי) (צילום: מיטל שרעבי)
פיצה אצל ''לה קלברזה'' (צילום: מיטל שרעבי) (צילום: מיטל שרעבי)

יין וג'אז ביקב נטוף

יקב נטוף, מיקבי הבוטיק הוותיקים בארץ, פותח את שעריו לטעימות של יינות היקב, לצד גבינות, זיתים ושמן זית אורגני תוצרת המשק. יינני היקב, מאיר עקל וזאב צינמון, יארחו את המבקרים וישתפו בסיפורי יין אישיים. מאיר וזאב, חברים טובים ושותפים, הקימו את היקב בשנת 1997 כחלק מהגשמת חלום משותף. את יקב הבוטיק שלהם הם הקימו בחצר המשק בכפר טרומן. השניים מייצרים יינות אדומים מזנים מגוונים, ביניהם מרלו, פטיט סירה, ברברה, קברנה סוביניון וקברנה פרנק ובלנדים משתנים.

בכל שנה הם מכינים כשבעה סוגי יין שונים, ובסך הכל מייצרים 4,000־5,000 בקבוקים בשנה. היינות שלהם לא מסוננים ומתיישנים פעמיים. פעם אחת בחביות עץ (כשנה וחצי) ושוב לאחר הבקבוק לעוד כשנה.
לפני שבע שנים הם נטעו כרם זיתים ומאז החלו לייצר שמן זית משובח וזיתים. בכל שבת הם פותחים את היקב למבקרים ומציעים מסלול של סיור ביקב, מפגש עם הייננים וקצת סיפורי יין. החוויה כוללת ארבעה סוגי יינות, בוצ׳ר של גבינות, שמן זית, זיתים ולחמים. אתם תוכלו לאכול ולשתות בניחותא בחצר הקסומה של היקב, כשברקע מוזיקה נעימה.

לרגל הפסטיבל, בשבת וביום שני, חג שבועות 15 ו־17 במאי, בשעות 11:00־17:00, הם מציעים חוויית אירוח קצת שונה, שבה כל אדם שיגיע ישלם בכניסה 60 שקל שיקנו לו כוס יין וטעימת גבינות. במהלך היום ילווה את האירוע די־ג׳יי ומוזיקה חיה של ג׳אז.

מחיר: 60 שקל
לפרטים נוספים ולהרשמה מראש: רונן –052-3581587, מאיר –052-8408424.
הברוש 45, כפר טרומן.

יין, גבינות וג'אז אצל ''יקב נטוף'' (צילום: מיטל שרעבי)
יין, גבינות וג'אז אצל ''יקב נטוף'' (צילום: מיטל שרעבי)

ריינג'רים ביער בן שמן

בן שמן ריינג'רס מציעים למטיילים באזור טיולי ריינג'רים בסביבות יער בן שמן. הטיולים כוללים נהיגה עצמאית בכלים משודרגים וחדישים, בנהיגה עצמאית. המסלול בשטח מלא בנקודות תצפית מרגשות, פינות חמד, פריחה ואתגרי נהיגה. למעשה הם מציעים רכיבה עם רכב מוביל, כשבמהלך הנסיעה עוצרים לתצפית ולרגיעה קלה בשטח. אורך המסלול: כשעה וחצי.

מתי: כל יום פרט לשבת וחג.
מחיר: 450-550 שקל.
לפרטים נוספים: 054-6607099.

שער וחצי של אקסטרים ביער בן שמן (צילום: מיטל שרעבי)
שער וחצי של אקסטרים ביער בן שמן (צילום: מיטל שרעבי)

במבוקסאן בבני עטרות

דליה סיאני, משחזרת רהיטי קש בעבודת יד, מזמינה את המתעניינים להגיע לסדנת קליעת סלים מקש ולסדנאות קליעה בשום טרי. בסדנאות, המתאימות לילדים (מגיל 7) ולמבוגרים, ניתן לקלוע סל קטן מנצרים, ולהכין מקלעות שום טרי. משך הסדנה כשעה וחצי, בתיאום מראש.

מתי: ב־13.5 וב־20.5, בשעות 16:00-20:00.
מחיר: קליעה בנצרים: ילד - 80 שקל, מבוגר – 100 שקל. קליעת שום טרי: 80 שקל כולל השום.
בהרשמה מראש: 052-4739669.

קליעת שום ב''במבוקסאן'' (צילום: מיטל שרעבי)
קליעת שום ב''במבוקסאן'' (צילום: מיטל שרעבי)

צילומי דיוקן חגיגיים

אם תמיד רציתם לעשות בוק משפחתי, יש לכם הזדמנות פז לעשות זאת באופן מקצועי עם הצלם אלדד מאסטרו. אלדד הוא צלם ותיק בעל רזומה מרשים, שכולל עשרות צילומי אופנה, אנשים, תיירות ואוכל. אחרי שעייף מהסצנה התל אביבית, עבר לבני עטרות, וכאן הקים סטודיו מצליח לצילום, שבו הוא עורך סדנאות צילום אינטימיות. 

בין החוויות שהוא מציע יש סדנה למשפחות שאורכת ארבע־חמש שעות (850 שקל), שכוללת סיור בשטח וצילום. על הדרך עוברים במקומות שאפשר להפיק מהם פריימים נהדרים - מרתפי טמפלרים, מבנים עתיקים, יערות וכרמים. בסיום הסיור יוצאים עם צילומי משפחה מקסימים.
את כל החוויה הזאת מזקק אלדד לקראת הפסטיבל, ומציע סידרת צילומי דיוקן למשפחות, זוגות, בנוף הכרמים ובחורשה במושב בני עטרות. כל סשן צילומים שכזה אורך 20 דקות, ולאחריו תצאו עם כ־30 תמונות.

מתי: במהלך הפסטיבל בשעות 16:00־19:00.
מחיר: סדרת צילומים של 20 דקות ב־100 שקל.
לינק להרשמה: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeiL7QpoBbGaX1xd00sfG0bsZUgyeWjrJmmBD80LGJWDE2zGg/viewform
לפרטים נוספים, ובתיאום מראש בלבד, אלדד:
054-5905907

סדנת צילום אצל ''אלדד מאסטרו'' (צילום: מיטל שרעבי)
סדנת צילום אצל ''אלדד מאסטרו'' (צילום: מיטל שרעבי)

לפרטים מלאים על הפעילויות הנוספות וקישורים להרשמה: www.thm.org.il