אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, אמרה למשתתפים בכנס Global Investment Forum בדובאי, בהובלת קבוצת הג'רוזלם פוסט וקבוצת קבוצת המדיה חאליג' טיימס, כי העולם בוחר בירושלים כיעד תיירותי מרכזי. "ירושלים היא נקודת המפגש המרכזית בעולם ויש כאן תערובת אמיתית של מזרח ומערב", אמרה מלכיאור, שהסבירה כי בעוד שהעיר היא היעד המוביל לשלושת הדתות המונותאיסטיות, היא פונה גם למגוון רחב של אינטרסים נוספים.

כיום, הסבירה מלכיאור, תיירים מחפשים אותנטיות, חוויות מעמיקות, לטייל עם מטרה, יעדים חכמים, קיימות וחוויות מקומיות, וירושלים מציעה מגוון רחב של חוויות שונות כדי לענות על צרכים אלה. בעוד שהעיר העתיקה היא אזור של תיירות דתית, ומרכז העיר מייצג תיירות עירונית. הכניסה לעיר, עם מרכז הכנסים ופרויקט "שער העיר", נחשב למרכז תיירות עסקית; רובע המוזיאונים הוא אזור של תרבות עירונית, ועין כרם הוא מרכז של קיימות.

מלכיאור ציינה עוד כי העיר נגישה לתיירים. כיום ניתן לנסוע משדה התעופה בן גוריון לעיר תוך 28 דקות בלבד, ומערכת הרכבות הקלות בעיר מאפשרת תחבורה נוחה בתוך העיר. "מטיילים ביקרו באתרים הקדושים של ירושלים עוד מימי קדם", אמרה מלכיאור. "וכשאנחנו חושבים על ישראל כעל אומת הסטארט-אפ, זה גם ללמוד על מקומות חדשים. לחוות את הישן ואת החדש זה החזון שלנו לעיר ירושלים".