שדה התעופה בפאפוס, עיר התיירות המערבית של קפריסין, אינו עמוס בלשון המעטה. הטיפול בראשוני התיירים החוזרים לאי, ובהם קבוצת תיירים מישראל, נעשה במהירות וביעילות. הקורונה הרגה את התיירות העולמית, ופגיעתה הייתה קשה במיוחד במדינות המתבססות על תיירות.

20% מהתוצר הלאומי הגולמי של קפריסין מקורו בתיירות. שנת 2019 הייתה שנת שיא לתיירות הקפריסאית, ומספר התיירים חצה לראשונה את הארבעה מיליון. בעקבות הקורונה נרשמה צניחה טוטאלית בתיירות. אוניות הקרוזים ששינעו תיירים מאגן הים התיכון הושבתו ועוגנות מחוץ לנמלים.

אלא שהקפריסאים מביטים קדימה באופטימיות. כדי להציל את ענף התיירות עודד משרד התיירות המקומי את התושבים וסבסד 60% מההוצאות על אירוח במלונות מקומיים. המקומיים תפסו בהדרגה את מקום התיירות הזרה, בעיקר מבריטניה ורוסיה. על דבר אחד הקפריסאים אינם מוכנים לוותר, והוא התיירים מישראל, ולכן החלו לתפור חבילות תיור המותאמות במיוחד לעולי הרגל מישראל.

קפריסין נמצאת במרחק 50 דקות טיסה מנתב"ג. זמן הטיסה לאילת כולל ההכנות המוקדמות נמשך לעתים ארבע שעות. בזכות החיסונים, הישראלים פטורים מבדיקת קורונה בקפריסין. מגבלות הקורונה מוסרות בהדרגה והעוצר הלילי שהוטל בקפריסין בין חצות לחמש לפנות בוקר – בוטל, מה שמאפשר פתיחה מחודשת של מועדוני הלילה. בפני הישראלים המתלבטים בין קפריסין לסין, או בין פאפוס לאילת, קפריסין מנצחת מבחינת המחיר, זמן הטיסה, הקניות בדיוטי פרי ואיכות השירות.

בתי המלון באי ניצלו את הקורונה לשיפוצים ולשדרוג משמעותי שלהם תוך גידול במגוון הפעילויות. רשת מלונות Louis, מהגדולות בקפריסין, הייתה אחת הבולטות שבהם. הרשת שחוגגת 80 שנות פעילות מציעה אלפי חדרים באמצעות 18 מלונות, אתרי נופש ווילות. הרשת גם מפעילה שישה מלונות באיי יוון כמו קורפו, כרתים, רודוס ומיקונוס.

מלון רויאל אפולוניה (צילום: Louis Hotels)
מלון רויאל אפולוניה (צילום: Louis Hotels)

ג'ייסון פריוס, מנכ"ל רשת המלונות וחבר בהתאחדות המלונות, מתאר את קפריסין כ"אי גן עדן ואחד המקומות הבודדים בעולם שבו אפשר לעשות סקי בהרים וגם לשחות בים. ההיסטוריה, האקלים והיצע נרחב של מלונות הופכים אותה לאחת האפשרויות הטובות לחופשה".

לדבריו, הרשת עוקבת באדיקות אחר הצעדים שאושרו על ידי ממשלת קפריסין כדי להבטיח את שלומם של האורחים ושל העובדים. "פיתחנו אפליקציה, My Happy Place, שלקוחות יכולים להוריד לפני הגעתם, וממנה הם יכולים לבצע צ'ק־אין. אנחנו הרשת היחידה המציעה בדיקות קורונה בחינם לאורחים השוהים אצלנו ארבעה לילות או יותר".

אף שקפריסין היא מדינה ירוקה (60% מחוסנים, ומקרי ההדבקות בנגיף צומצמו לכמה עשרות ביום) השבים לישראל מחויבים בביצוע בדיקות קורונה הן בקפריסין עצמה והן בישראל (על חשבונם).

כדי למשוך את התיירים מישראל נמצאת הנהלת הרשת בקשר שוטף עם כל מפעילי התיירות וסוכני הנסיעות המובילים בישראל. "אנו מציעים מבצעים אגרסיביים, כולל 20% הנחות במלונות נבחרים, שדרוג החדר, שני ילדים לחדר חינם, חצי שעה עיסוי חינם למזמינים סוויטה והסעות משדה התעופה למלון", אומר פריוס. "אנו מקדמים בברכה גם קבוצות שומרי כשרות".

המלון הכי רומנטי

אז מהם המלונות המומלצים לביקור לטעמי? LOUIS IVI MARE הוא מלון ברמת אירוח חמישה כוכבים המתאים רק לזוגות (לא ניתן להכניס ילדים). הוא משקיף על החוף היפהפה של פאפוס, ונמצא במרחק 30 דקות הליכה מטירת פאפוס מימי הביניים וחמישה קילומטרים מקברי המלכים. במלון 148 חדרים, מתוכם 16 סוויטות עם ג'קוזי פרטי. הסוויטות והחדרים כוללים מרפסת עם נוף המשקיף לים התיכון. פרטים על מחירים (הנמוכים משמעותית ממחירי מלונות דומים באילת) ניתן לקבל באמצעות הסוכנים או ישירות באתר הרשת.

מלון Ivimare  (צילום: Louis Hotels)
מלון Ivimare (צילום: Louis Hotels)

מלון נוסף המומלץ בפאפוס הוא Louis Phaethon Beach המיועד למשפחות. במלון הפועל בשיטת הכל כלול יש 422 חדרים משופצים. במלון פארק מים בגודל 550 מ"ר, הכולל בריכה חיצונית בגודל 500 מ"ר, בריכת ילדים עם שמונה משחקי מים ושלושה סוגי מגלשות מים.

מלון מומלץ בלימסול הוא The Royal Apollonia, ברמת חמישה כוכבים, הממוקם מול חוף הים ובמרחק חמישה קילומטרים ממרכז העיר. במלון 204 חדרים, חלקם כוללים ג'קוזי פרטי. מדובר במלון למשפחות הכולל בריכת ילדים עם מתקני שעשועים.

King Jason הוא מלון הממוקם בעיירת הנופש PROTARAS ליד איה נאפה בחלקה הדרום־מזרחי של קפריסין. המלון מציע חופשות הכל כלול למבוגרים. במלון 88 יחידות יוקרה הכוללות 52 סוויטות עם חדר שינה אחד ו־36 חדרי דה־לוקס עם מרפסת צופה לים. בשנת 2019 המלון נבחר על ידי Tripadvisor כאחד מ־25 המלונות הטובים בקטגוריית השירות הטוב והמלון הרומנטי ביותר. העיירה שבה ממוקם המלון נמצאת לחופו של מפרץ עץ התאנה (Fig Tree Bay) הנחשב אחד החופים האיכותיים באי. למגיעים לכאן מומלץ שלא להחמיץ שתי אטרקציות: מופע מים אורקולי והאקווריום הימי. 

הכותב היה אורח רשת מלונות Louis בקפריסין