כמעט מחצית מהישראלים מתכננים לטוס בחודשי הקיץ לחופשה בחו"ל, כך עולה מסקר שפורסם היום (ראשון). הסקר, שנערך על ידי דואר ישראל ומכון Shiluv I2R, קבע כי 45% מתכוונים לטוס בקרוב מאוד לחופשה. מרבית הישראלים מתכננים לנפוש במדינות אירופה, שמרביתן אינן אדומות ואין בהן צורך בבידוד למחוסנים.

מתוך 45% שמתכוונים לטוס, 45% מתכננים לטוס עם בן או בת הזוג, לעומת 31% שמתכוונים לטוס עם משפחתם, 16% יטוסו עם חברים ו-8% העידו כי יטוסו לבד. 

לעומתם, כשליש מהמשיבים השיבו כי אין בכוונתם לנצל את הקיץ הקרוב לטיסה לחו"ל. הסיבה העיקרית היא עודנה החשש מהקורונה והמגבלות המלוות אותה. 29% נוספים השיבו כי הם חוששים מהמגבלות ויחזרו לטוס כאשר יתר המדינות ישובו לשגרה. בין הסיבות הנוספות לחוסר הרצון לטוס היו העלות היקרה של החופשות והעדפה לנופש בישראל.

נופשים בחוף באילת (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
נופשים בחוף באילת (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

בתוך כך, 70% מהמתכוונים לטוס העידו, כי בזמן השהייה בחו"ל הם לרוב משלמים עם מט"ח מזומן. לצד זאת ישראלים לא מהססים להיעזר בכרטיס האשראי הבינלאומי, כאשר 61% מהמתכוונים לטוס העידו שיעשו בו שימוש בנסיעתם לחו"ל. זאת כאשר כרטיס מט"ח נטען נמצא בשימוש בחו"ל בקרב 6% מהמתכוונים לטוס.

מהסקר עולה, כי 36%  מהמתכוונים לטוס לחו"ל בקיץ השנה יקנו מט"ח עוד לפני הנסיעה ברשתות להמרת מט"ח, 17% ירכשו מט"ח מראש בבנק הדואר, ובמקום השלישי, ירכשו בבנק בו יש חשבון (9%). בנוסף, 9% אמרו שירכשו מט"ח ברגע האחרון, רק כשיגיעו לשדה התעופה, בעמדת המט"ח בנתב"ג, לאחר שיזמינו אותו מראש. 12% מהמתכוונים לטוס לחו"ל ציינו כי הם לא קונים מט"ח כלל, והם משלמים הכל בכרטיסי אשראי בינלאומיים.