זכרון יעקב מציעה למעשה חוויה אולטימטיבית עבור מטיילים: ב־24 שעות תוכלו לעבור בין מבנים היסטוריים, גלריות קטנות, יקבי בוטיק, מסעדות ובתי קפה, נופים מרשימים של הכרמל וחופי הים התיכון ואפילו לטבול בנחל. וכולם במרחקים קצרים זה מזה. 

אחד המוקדים היותר מתוירים בזכרון הוא המדרחוב, שיושב על חלק נכבד מרחוב המייסדים, וניתן למצוא בו חנויות בוטיק, בתי קפה וגלריות. בקצה שלו נמצא מלון הבוטיק "זמארין" שיושב במבנה טמפלרי. בשל מיקומו, המלון הוא נקודת יציאה מצוינת עבור מטיילים.

מלון "זמארין" כולל 11 חדרי אירוח וסוויטות. מאחר שמדובר במלון קטן, כבר כשנכנסים בשעריו אפשר לחוש את אווירת המשפחתיות והאינטימיות, שרק מתעצמת כשנכנסים לחדרים או כשעוצרים לאתנחתה קלה בגינה המתוקה של המלון. הגינה, שבראשה עץ תות עתיק שיוצר צל נהדר במהלך היום, היא נקודה מושלמת לפתוח בה את היום באטיות או לחתום אותו עם כוס יין.

ואם כבר יין, חשוב לציין שזכרון יעקב היא מחלוצות תעשיית היין המקומית. כבר בשנות ה־80 של המאה ה־19 הקימו פה את היקבים הראשונים, בסיועו של הברון דה רוטשילד. כחלק מהרצון לספק חוויית אירוח בוטיקית ולהדגיש את החיבור ליקבים המקומיים, כל חדר במלון נקרא על שם זן ענבים, ולאחרונה המלון התרחב והשיק ספא ובר יין חדשים. בבר היין, שפתוח לאורך כל שעות היום, מוצעים יינות אדומים ולבנים של יקבים מקומיים כמו סומק, סמדר, תשבי ואמפורה. חוץ מיין, תוכלו לקחת שם באופן חופשי גם משקאות קלים וחמים.

שתי התוספות החדשות למלון הופכות אותו בעיניי למקום המושלם לחופשה זוגית רומנטית, או לחוויית אירוח לא המונית עם טיפולי ספא, חדרים מפנקים ויין טוב. כדי להשלים את החוויה, ובגלל אילוצי מקום, ארוחת הבוקר שכל כך אהובה עלינו מוגשת בקפה תשבי, ששייך ליקב תשבי ונמצא במרחק קצר מהמלון.

כתובת: רחוב המייסדים 16
פרטים נוספים: www.zamarin.co.il
טלפון: 077-6141620

מלון זמארין (צילום: מיטל שרעבי)
מלון זמארין (צילום: מיטל שרעבי)

אז מה עושים במושבה?



המדרחוב הוא חלק מהותי במושבה, וסביבו מתקיימים שלל אירועים. בכל חמישי במהלך אוגוסט, לדוגמה, יתקיים פסטיבל La Strada במדרחוב. הפסטיבל מעיר לחיים את המדרחוב שנכנס לתרדמת קיץ עם מופעי מוזיקה, תיאטרון ואומנות רחוב, הצגות לילדים, סדנאות וסיורים. תוכנית לכל ערב מתפרסמת בתחילת כל שבוע, כך שבכל חמישי צפויה למבקרים חוויה חדשה.

בין האומנים המשתתפים: שלמה גרוניך, מיקה שדה, שי בן צור, מורין נהדר, דורי בן זאב, תיאטרון הידית, גיל רון שמע - קפה ג'לאל, להקת גאיה, רותם עוגיה והקווארטא־ראסטה, סאנשיין טריו, קרקס נירו בירו, מופע הג'אגלינג של גיא קפלן, תיאטרון הבובות של שוש יערי, הג'אם הארצי של עמותת הבלוז, דאנס טראק: פוד־טראק המאפשר להזמין לא רק אוכל אלא גם מופעי מחול־רחוב, "שוטרי צעצוע" - מופע רחוב מצחיק ועוד.

בנוסף, בכל חמישי יתקיים סיור חינם ופתוח לקהל, בהדרכת מורה דרך מקצועי, בשיתוף עם עמותת הגדעונים לתיירות בזכרון יעקב, המביא סיפורים היסטוריים ועדכניים מרתקים. במקביל פועל יריד אומנים ויוצרים לאורך המדרחוב. את התוכנית השבועית ניתן למצוא באיבנט "פסטיבל לה סטראדה" זכרון יעקב.

כל חמישי, עד סוף אוגוסט, 18:00-23:00

פסטיבל בזכרון יעקב (צילום: מיטל שרעבי)
פסטיבל בזכרון יעקב (צילום: מיטל שרעבי)


חוות הנדיב

בסמוך לרמת הנדיב, במרחק נסיעה קצר מזכרון יעקב, תמצאו את חוות הנדיב - חווה חקלאית תיירותית. בחווה חיות משק שונות (עזים, סוסים, כבשים וברווזים), חממות לגידול תותים, פלפלים, מלפפונים וצמחי תבלין, וניתן לצאת ממנה לטיולים רגליים, אופניים וריינג'רים. החווה מתאימה לביקור משפחות וזוגות, ניתן להגיע לסיור במקום, להאכיל את החיות ולעזור בטיפול בהן. אפשר להיכנס לחממות, לטעום מהגידולים ולקחת חלק בעבודת החקלאי. חוץ מזה, המקום שופע מקומות ישיבה מוצלים, כך שאפשר להתרווח אחרי הסיור ולתת לילדים להתרוצץ.

אחרי כל זה ניתן לצאת לסיור רכובים בריינג'רים או ריידרים. החבר'ה של חוות הנדיב מומחים בבניית טיולים משולבים על שני הכלים, כך שאם אתם מתקשים לבחור - זאת אופציה ממש טובה. כך או כך, הם מציעים בחירה מבין חמישה מסלולים באזור, ומאחר שהתקופה הנוכחית חמה מאוד - אחד הטיולים הפופולריים בימים אלה משלב עצירה להתרעננות וקפה במעיינות הנסתרים של נחל תנינים.

מחיר כניסה: 30־40 שקלים.
מחיר הסיורים: החל מ־150 שקלים לאדם לסיור של שעה וחצי.
טלפון: 054-6750950, 052-3680676.

חיות בחוות הנדיב (צילום: מיטל שרעבי)
חיות בחוות הנדיב (צילום: מיטל שרעבי)


איפה אוכלים?
מסעדת "אדמה" היא אחת מהמסעדות הוותיקה בזכרון יעקב, ששמה הולך לפניה. את "אדמה" פתחו דגנית ורפי אזולאי בשנת 2009. את המסעדה הם הקימו בתוך בית אבן מרווח עם תקרות גבוהות ולצדו חצר אינטימית. החלל המרשים, שמשלב אלמנטים מעץ, נותן תחושת חמימות ואפילו רומנטיות. מעין שילוב של כפריות מצד אחד, ועדכניות מצד שני שמתבטאת בתפריט האקלקטי.

בתפריט תמצאו מנות מאגן הים התיכון ומהמטבח הקלאסי, כמו סלט עגבניות שמוגש על טחינה שחורה, או חציל קלוי על בורגול ודלעת, או פטה כבד מצוין שמוגש עם ריבת שרי. בגזרת העיקריות תמצאו נתחי בשר על הגריל, קדירת עגל בליווי ירקות גריל וחיטה מעושנת, ניוקי "אדמה" עם פטריות ועוד. אל תפספסו את מנת הרביולי המענגת - רביולי שממולא בקייל ובמסקרפונה ומונח על קרם ארטישוק ירושלמי מעודן.

כתובת: מעלה הראשונים 8
טלפון: 04-6293183
מסעדת אדמה (צילום: שרון שחר)
מסעדת אדמה (צילום: שרון שחר)


מעדניית הבוטיק בת־הרים

אם אתם מתחילים את הטיול שלכם בשעות הבוקר המאוחרות או אפילו אחר הצהריים, ובא לכם לפתוח את הבילוי בנשנוש קל שכולל גבינות טובות ויין צונן, בלב זכרון יעקב ההיסטורית נמצאת מעדניית הבוטיק בת־הרים. המעדנייה שצופה אל הרחובות הפסטורליים הוקמה על ידי השף והבעלים אוראל אוחיון, מתוך רצון ליצור חוויית "פארם טו טייבל" מקומית. המוצרים במעדנייה מבוססים על הגבינות של מחלבת הבוטיק ושאר מטעמים ממשקים קטנים ברחבי הארץ.

למעשה המעדנייה מתפקדת גם כחנות הבית של מחלבת בת־הרים הגלילית, ותוכלו למצוא בה את כל קולקציית הגבינות שלה, שמיוצרת בשיטה המסורתית ובעבודת יד. המחלבה מציעה גבינות קשות ורכות מחלב בקר וחלב עזים אורגני. הגבינות הקשות מיושנות על מדפי עץ אלון. בין היתר תמצאו במעדנייה גבינות שיושנו ארבע־חמש שנים, במחירים ללא פערי תיווך.

מעדניית הבוטיק בת־הרים (צילום: מיטל שרעבי)
מעדניית הבוטיק בת־הרים (צילום: מיטל שרעבי)


לצד מקרר הגבינות המרשים אפשר למצוא גם מטבלים מצוינים ויין משובח. אם תתמקמו על הבר החיצוני, שמשקיף אל הרחוב, תוכלו ליהנות מצל ולנשנש ברוסקטות חמות שרק יצאו מהטאבון, עלי גפן ממולאים עם טוויסט מתקתק, סלט רענן ואפילו דג סלמון שנצלה לרמת דיוק מושלמת על ידי השף.

לצד אלה תוכלו ללגום יין של יקב בת־הרים - יין שמופק ביקב המשפחתי אביבים. ענבי היין גדלים בכרמים שנמצאים בדישון, רמות נפתלי וספסופה, אזור נהדר לגידול ענבי יין. כשר.

כתובת: הנדיב 23.
טלפון: 079-610-0100
שעות פתיחה: א'־ה' 08:30-21:30, ו' 7:30-14:30.