אירועי לילה לבן נחשבים לאהובים במיוחד על מטיילים בתקופת הקיץ, ואט־אט הם הופכים לטרנד. החשיכה שיורדת והפעילויות השונות - גם אם הן במקומות ובאתרים שבהם ביקרנו כבר בעבר - הן שהופכות את הלילות הלבנים לפופולריים במיוחד.

הקסם של הלילה מכניס אותנו למעין שלווה מענגת, מה שמאפשר לנו לטייל בלי הלחץ, הפקקים והעומסים באתרים. הקיץ, במועצה האזורית עמק יזרעאל יתקיימו אירועי לילה לבן בתאריכים 23 ו־24 באוגוסט, בימים שני ושלישי, מהשקיעה ועד השעות הקטנות של הלילה. כאן תוכלו ליהנות מהמרחבים הפתוחים וממגוון אטרקציות לאור ירח. מלבד אתרי התיירות, גם הגלריות והיקבים יהיו פתוחים ויציעו שלל פעילויות מהנות.


הנה באה הרכבת


במרכז המבקרים של רכבת העמק המיתולוגית בכפר יהושע תוכלו ליהנות מתצוגה מרהיבה של רכבות ומיניאטוריות המספרות את סיפורה של הרכבת שחצתה את העמק בתחילת המאה הקודמת. הסיפור המרתק מוצג באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת שנבנתה כהעתק מדויק לרכבת העמק.

בנוסף, יוכלו המבקרים ליהנות ממגוון פעילויות: "האוצר" - מרחב בריחה היסטורי חווייתי - הרפתקה קסומה ומאתגרת בין בתי האבן ההיסטוריים וקרונות הרכבת המרתקים, במסע שיוביל אותם אל העבר בדרך לפתרון תעלומה רבת־שנים. חוויה מהנה לכל המשפחה בשילוב כתבי חידה וממשקים דיגיטליים.

יום שני, 23.8 מהשעה 17:30.
המחיר למרחב בריחה: 35 שקל למשתתף.
לפרטים נוספים: 04-9014230.

מוזיאון רכבת העמק (צילום: ללא קרדיט)
מוזיאון רכבת העמק (צילום: ללא קרדיט)

רכבות ושירים


חובבי השירה שביניכם ישמחו לגלות כאן גם סיור מזמר עם עופר גביש, שמשלב בין האהבה לרכבות ולשירים. במהלך הסיור תבקרו ב"טרמינל", בית מנהל התחנה שעבר שימור. בין היתר תוכלו לערוך היכרות עם דוגמה של קרון ושל מסילה, לשיר ולשמוע את הסיפורים המעניינים והמרתקים מאחורי השירים.

יום שלישי, 24.8 בשעה 19:30.
מחיר הסיור המזמר: 35 שקל למשתתף.
לפרטים: 04-9014230.


הלו, משטרה


ביקור לילי בתחנת משטרה יכול להיות מעניין ומסקרן כשאנחנו נמצאים מהצד הנכון של החוק. אין ספור סיפורים מרתקים נקשרו במבנה התחנה שהוקם על ידי הבריטים בנקודה אסטרטגית, בלב העמק, במטרה להגן על יישובי האזור ואנשי השלטון הבריטי. בסיור במשטרת נהלל ההיסטורית תשמעו מעט מהם ותיהנו מסיור עששיות מודרך בשדות העמק שליד מצודת המשטרה. בסיור תוכלו לשמוע על מפת השמיים בלילה הקיצי, לגלות את הסודות החבויים של כוכב הצפון, ללמוד על הכוכבים ומה עומד מאחורי הביטוי "לכל אדם כוכב יש בשמיים".

יום שני, 23.8 בשעה 19:00.
עלות למשתתף: 20 שקל.
לפרטים: 04-6415073.

עששיות בשדות העמק (צילום: מיטל שרעבי)
עששיות בשדות העמק (צילום: מיטל שרעבי)

ביקור במוזיאון העמק


במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת תוכלו לשמוע את סיפורם של חלוצי העלייה השנייה והשלישית בעמק יזרעאל. הביקור במוזיאון ייקח אתכם למסע בזמן מימי הקמת הקיבוץ בעמק ועד קום המדינה. בסיור בין ביתני המוזיאון השונים תוכלו לקחת חלק בחוויה הקיבוצית־שיתופית, להבין מה עבר על המתיישבים הראשונים בעמק יזרעאל, להשתתף בפעילות שממחישה את ייבוש הביצות, אוהלי החלוצים, צריפי הקיבוץ ובית הילדים.

במחסן הבגדים המשוחזר תוכלו להתחפש בבגדי חלוצים - ולצאת עם תמונה מגניבה. במוזיאון תגלו גם נגרייה שבה יוכלו הקטנטנים ליצור בעץ באמצעות כלי עבודה. אחרי סדנת נגרות קצרה הם יוכלו לפרוק אנרגיה גם בחצר הטרקטורים - שם יש טרקטורי "ג'ון דיר" בגדלים המיועדים לילדים מגיל שנתיים. כמו כן, חובבי הפיצ'פקעס ישמחו למצוא כאן חצר גרוטאות גדולה עם מגוון צעצועים ומשחקים של פעם.


במסגרת אירועי הלילה הלבן יתקיימו בחצר המוזיאון שני אירועים: שוק אומנים ואוכל יזרעאלי, שבו תוצג אומנות מקומית, יספרו סיפורים מהעבר ויוגש אוכל מקומי - הוא ייערך ביום שני, 23.8, מהשעה 19:00. חובבי הפיקניקים ייהנו מפיקניק לילי עם מוזיקה, שמיכות פיקניק, אוכל ויין מקומיים. על הצד הקולינרי מופקדים סלמתרק, אוכל הודי טבעוני, ועל היין - יקב פיוז'ן, וזה יקרה ביום שלישי, 24.8, מהשעה 19:00.

מחיר: 35 שקל לאדם.
לפרטים: 04-6548974.


חגיגה של יין


חגיגת טעימות יין תמיד נחשבת לאירוע משמח - וכששוקעת החמה על העמק, מדובר בשמחה כפולה. ביקב טוליפ, שנמצא באחד האזורים היפים בארץ, ייערכו חגיגות טעימות יין מקומי. היקב שוכן על צלע ההר בכפר תקווה, יישוב מוריק ופסטורלי המיועד לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. ביקב עובדים במודל מרגש ומוצלח של העסקת חברי הקהילה ויצירת שוויון ופלטפורמה להשתלבותם בשוק העבודה. במהלך האירוע תוכלו לשלב סיור ביקב וטעימות יין.

חצר היקב פתוחה גם היא לאירוח, והמבקרים יוכלו ליהנות מטעימות מודרכות של יין, נשנושים, לחמים וגבינות על רקע הנוף המשכר. ביקב מתקיימים גם ערבי "חמישי בטוליפ", כשחצר היקב הופכת לבר יין הכולל פוד טראק של שפים מתחלפים והופעות חיות.

מחיר: החל מ-60 שקל, כולל טעימות יין.
לפרטים: 04-9830573.

יקב טוליפ (צילום: יקב טוליפ)
יקב טוליפ (צילום: יקב טוליפ)

לילה מהסרטים


לאלה מכם שרוצים לערוך היכרות קרובה עם כל מה שללילה יש להציע, בקיבוץ גבת מזמינים אתכם להצטרף לסיורי "א"ש לילה". במהלך הסיור תערכו היכרות עם הטבע בלילה, החשיכה וקולות הרקע של בעלי החיים. כמו כן תוכלו לקחת חלק בסיור בעגלה ובטרקטורונים ברחבי הקיבוץ, שבמהלכו תשמעו סיפורים ייחודיים שמספרים רק בלילה. חובבי תצפיות הכוכבים יקבלו כאן את מבוקשם עם תצפית כוכבים באמצעות טלסקופ מקצועי שיעצים את החוויה ויערוך לכם מפגש עם כוכבים רחוקים וגרמי שמיים.

מחיר: 75 שקל למשתתף.
לפרטים ולהרשמה: רון יזרעאלי - 050-6291069.
או באתר: www.emekyizrael.org.il. 

טיול בגבת (צילום: אבי חיימוביץ')
טיול בגבת (צילום: אבי חיימוביץ')