מחירי השכירות הגבוהים מוצדקים? החלום של הרבה ישראלים הוא לגור בתל אביב, גם אם המחיר גבוה מדי, הרחובות הצפופים והאווירה פרועה. מסתבר, על פי דירוג של מגזין טיים-אאוט העולמי שהתפרסם היום (חמישי), שהחלום הזה הוא לגמרי לגיטימי. המגזין היוקרתי דירג 37 ערים שונות בעולם, והמקום שלו זכתה תל אביב הוא מכובד ביותר.

אז מי העיר הכי שווה בעולם? לפי הדירוג, ארצות הברית היא המובילה של הטבלה, אבל לא עם העיר שאולי ציפיתם. סן פרנסיסקו היא במקום הראשון: "העיר הזו ידועה בכך שהיא לא חלק מהעדר, וכשהקורונה הרימה ראש בכל רחבי המדינה, בסן פרנסיסקו השיתו הגבלות חריפות ביותר. עם זאת, זה לא פגע בעסקים יותר מדי, שמצאו דרכים יצירתיות לשמור על עצמם פתוחים", ציינו במגזין. מה הופך אותה לכל כך שווה? "פוליטיקה פרוגרסיבית היא לא מילה גסה במובלעת ההיפית לשעבר הזו. היא גם ככל הנראה העיר שהכי קרוב לקרוא לה 'מקבלת'", פורט עוד. 

מצעד הגאווה בסן פרנסיסקו (צילום: רויטרס)
מצעד הגאווה בסן פרנסיסקו (צילום: רויטרס)

ומי במקום השני? אולי אחד היעדים הפופולריים ביותר לצעירים ישראליים: אמסטרדם. "בזמן המגיפה נוכח באמסטרדם היעדר התרבות וחיי הלילה באופן אקוטי, עם זאת העיר עדיין השתמשה בזמן הזה נבונה והתמקדה ביופיה הפנימי, ההיסטורי וברוח הקהילתית שלה תוך מאבק בקופי-שופס, בתי הזונות והתיירים המסתובבים בגילופין ברחובות ויוצרים תגרות", נמסר בדירוג.

אמסטרדם, קורונה בהולנד (צילום: רויטרס)
אמסטרדם, קורונה בהולנד (צילום: רויטרס)

במקום השלישי תמצאו את מנצ'סטר שבאנגליה, אחריה קופנהגן, בירת דנמרק. למקום החמישי השתחלה התפוח הגדול - ניו יורק סיטי ואחריה במקום השישי - מונטריאול שבקנדה. במקום השביעי חוגגת בגאווה העיר פראג בירתה של צ'כיה. 

81% מהתושבים טוענים: "העיר כיפית"

ובמקום השמיני, ניחשתם נכון, תל אביב. "התל אביביים הם אגוז קשה לפיצוח. כשהקורונה פגעה בתיירות, חממת ההייטק הזו לחצה על כפתור הריסטרט. המגיפה גרמה ל'עיר ללא הפסקה' לקחת פגרה נחוצה. מקומות כמו כיכר דיזינגוף ופארק המסילה היו קרקע פורייה לפיקניקים, הופעות, הקרנות והרצאות. אחרי הסגרים, ישראל הובילה מבצע חיסונים, ואך מהרה המקומיים חזרו לשתות קפוצ'ינו בבתי הקפה ולעשות יוגה על החוף", נכתב בטיים-אאוט העולמי.

"בסקר שערכנו, 81 אחוז מהתל אביבים אמרו שהעיר 'כיפית' ו-84 אחוזים העידו כי הם יכולים 'לבטא את עצמם'. ואכן כך, תל אביב היא הבית למצעדי הגאווה הגדולים ביותר באזור, עם כמות האלטרנטיבות הטבעוניות הגדולה ביותר וחיי לילה שהם כל כולם אלטרנטיבה", נמסר עוד.

ונקודה קצרה לגאווה עצמית: אילו ערים בעולם עקפה תל אביב בדירוג? אתם תתפלאו: במקום העשירי דורגה טוקיו, בירת יפן, ורק במקומות ה-11 וה-12 בהתאמה דורגו לוס אנג'לס בארצות הברית ושיקגו. לונדון זכתה רק במקום ה-13 וברצלונה, שגם היא יעד מבוקש העפילה למקום ה-14 על פי הדירוג. במקום ה-37 והאחרון התמקמה בירת תאילנד, בנגקוק.