חודשיים לפני ליל הסדר, שיחול ב־15 באפריל, העוסקים בענף התיירות מתחילים סוף־סוף לחייך. אחרי שנתיים שבהן רוב הישראלים בילו את חופשת פסח בארץ, בימים אלה ניכרת התעניינות רבה בכל הקשור לנופש בחו"ל בימי החג וחול המועד.

"כבר עכשיו אנחנו רואים עליה ניכרת מאוד, טפו, טפו טפו, ברמה של 50%־60% בהזמנות לפסח לעומת השבועיים הקודמים", אומר ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה. "העלייה ניכרת במגוון יעדים. יש התעניינות בדובאי, ביוון, ביעדים באירופה, שחזרה לעניינים. יש יעדים שכבר שכחנו איך הם נראים, ועכשיו יש הזמנות לשם וזה מעודד מאוד".

ניר מזור (צילום: קשרי תעופה)
ניר מזור (צילום: קשרי תעופה)


העלייה, מוסיף מזור, ניכרת במגוון סגמנטים: בהזמנת טיסות, בהזמנת חבילות וגם בטיולים מאורגנים. "יש תחושה שחוזרים לעניינים", הוא אומר. "הכיוון הוא לא למגבלות, השמים פתוחים, הבידודים כבר לא משחקים תפקיד כמו פעם, והנטייה של הממשלה היא לא לסגור. אנחנו אופטימיים יותר מאשר בעבר, ויש גם דילים שווים".

מחירים לדוגמה לחבילות נופש בקשרי תעופה לתקופת החג: אדם בחדר זוגי, כולל טיסות, העברות ולינה: רודוס (15־18 באפריל), מלון Horizon City (לינה וארוחת בוקר) - 489 דולר. כרתים (17־20 באפריל), מלון Filion Suites Resort & Spa 5 כוכבים (לינה, הכל כלול) - 619 דולר; סיישל (14־19 באפריל), מלון הבוטיק Bliss - 4 כוכבים (לינה וארוחת בוקר) - 1,756 דולר; דובאי (15־18 באפריל), מלון Crowne Plaza Dubai - 5 כוכבים (לינה וארוחת בוקר) - 544 דולר.

אתה מאמין שתחזרו בפסח למספרים של 2019?
"אני לא מאמין שההזמנות יהיו כמו ב־2019. בכל זאת, עדיין יש קהל שחושש מהקורונה או נמצא בסיכון. אבל אם נהיה במינוס של 15% לעומת 2019, זה משהו שנשמע הגיוני מאוד".


עוד חוזר החיוך


מזור לא חושב שלהתעניינות הגוברת ביעדי חו"ל תהיה השפעה על תפוסת המלונות בארץ בחג. "אין למלונות סיבה להיות מודאגים", הוא אומר. "פסח נחשב לחג משפחתי ומסורתי. יש למשל קהל דתי ומסורתי שלא אוהב להיות בחו"ל בפסח. הביקוש למלונות בארץ בחג עדיין יהיה גבוה מאוד. אם מבחינה בריאותית הכל יהיה תקין, אני חושב שכולם ייהנו בחג הזה".

"אין ספק שהחיוך חוזר לפנים שלנו", אומרת שירלי כהן־עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס. "כבר רואים עלייה יפה מאוד בהזמנות ובביקוש, וזה רק ילך ויגדל. הישראלים כבר פחות היסטריים מהקורונה, רמות הלחץ ירדו, ההגבלות הוסרו, ואני מצפה שיהיה פיצוץ. אני לא יודעת להגיד אם נחזור למספרים של 2019, ייתכן שכן, אך בכל מקרה אנשים רוצים מאוד לטוס ולפצות עצמם על השנתיים האחרונות. גם העובדה שעכשיו אפשר לטוס עם הילדים היא משמעותית מאוד. חלק מהילדים כבר התחסנו, יש הרבה הקלות בעולם, וגם בארץ, בנוגע לבידודים, ואין לי ספק שזה יהיה הקאמבק של החופשות המשפחתיות".

שירלי כהן-עורקבי (צילום: עזרא לוי)
שירלי כהן-עורקבי (צילום: עזרא לוי)


לדברי כהן־עורקבי, פרט לביקוש לטיסות ליעדי אירופה, גם טורקיה תהיה מבוקשת מאוד בפסח ובקיץ. "אין לי ספק שמבחינת חופשות משפחתיות, אנטליה תהיה הלהיט של הקיץ הקרוב. כבר עכשיו אני רואה המון התעניינות", היא אומרת.

אחרי הפסקה של 12 שנים, אשת טורס תפעיל שתי טיסות שבועיות לאנטליה בפסח, וטיסה יומית בקיץ באמצעות חברת .Corendon Airlines מחירי הטיסות יחלו ב־199 דולר לאדם, כולל כבודה. החברה גם תשווק בבלעדיות מלונות של רשת TUI, ממותגי התיירות המובילים באירופה. מחירי השקה לחבילות נופש הכוללות טיסות, מלונות 5 כוכבים DLX על בסיס אולטרה־הכל כלול והעברות ל־3 לילות באפריל יתחילו ב־399 דולר לאדם בחבילה משפחתית של זוג ושני ילדים. למשל: נופש באנטליה (15־18 באפריל), במלון Crystal De Luxe (הכל כלול) יעלה 400 דולר לאדם בהרכב של זוג ושני ילדים. נופש במלון Tui Magic Life Jacaranda בתאריכים 17־21 באפריל, (הכל כלול), יעלה 499 דולר לאדם בהרכב זהה.


אנטליה מחכה


"אחרי שנים רבות שבהן ישראלים הדירו את רגליהם מטורקיה בשל המשבר ביחסים בין המדינות, ההתחממות ביחסים הדיפלומטיים תחזיר אותם לשם", אומרת כהן־עורקבי. "מלונות הכל כלול, פארקי מים. אין יעד שמתחרה בטורקיה ברמות האירוח ובמחיר".

"בחודשים האחרונים ההזמנות לטווח רחוק היו מעטות מאוד. היום כבר יותר מ־30% מההזמנות הן לפסח, שזה נתון גבוה מאוד. זה אומר שהציבור מקבל ביטחון שיהיה אפשר לצאת בחג הקרוב לחו"ל", אומר זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר. "הכניסות לאתר שלנו הן במספרים שדומים ל־2019. ההתעניינות גוברת מאוד, וכמו שזה נראה עכשיו, הולך להיות אביב מצוין. בשנתיים האחרונות התרגלנו לכך שהרוב המוחלט של הטסים היו זוגות או בודדים. כרגע כ־50% מההזמנות הן למשפחות. עכשיו המחירים עדיין זולים, גם כי חברות התעופה מנסות ליצור ביקוש, אבל אפשר לומר די בוודאות שהמחירים יעלו".

מלון Tui Magic Life Jacaranda באנטליה (צילום: אשת טורס)
מלון Tui Magic Life Jacaranda באנטליה (צילום: אשת טורס)


נכון לכתיבת שורות אלה אפשר למצוא בגוליבר חבילת נופש לאנטליה (14־17 באפריל) במלון Lara Family Club - 5 כוכבים, הכל כלול, במחיר שמתחיל ב־465 דולר לאדם. חבילת נופש לכרתים (21־24 באפריל), במלון Semiramis Village Hotel - 4 כוכבים, הכל כלול, תעלה החל מ־472 דולר לאדם. "היעדים המובילים לפסח הם יוון - ובעיקר אתונה - ניו יורק, ברצלונה, לונדון, בודפשט, פראג וברלין. גם טורקיה מופיעה בעשירייה הראשונה, דבר שלא הורגלנו לראות בשנים האחרונות", אומר רוזן. "ההבדל השנה, לעומת התקופה שלפני הקורונה, הוא שבזמנו היה יותר ביקוש ליעדים הרחוקים. אבל אני מניח שככל שהזמן יעבור, אנשים יקבלו יותר ביטחון ויטוסו גם ליעדים באסיה ובדרום אמריקה".

רוזן מודה שהצבע חזר ללחיים. "נראה שהציבור חוזר להזמין חופשות בחו"ל, ואפשר לדבר סוף־סוף על 'לחיות לצד הקורונה'. כנראה הסרת המגבלות גם עוזרת לאנשים לקבל ביטחון", הוא אומר.

ומה בנוגע לשינויים בלתי צפויים?
"אני רוצה מאוד לקוות שגם אם חלילה יהיו וריאנטים שונים וחדשים, יבינו שהתגובה הקיצונית שהייתה כאן עד לא מזמן בנוגע לסגירת השמים לא הייתה נכונה. הקורונה תלווה אותנו עוד תקופה ארוכה, וצריך לחיות לצדה, כמו ברוב מדינות העולם".


ובינתיים בישראל


גם בתי המלון בארץ מדווחים כבר עכשיו על הזמנות באחוזים גבוהים לקראת פסח. "אנו מזהים מוקדם יותר מבשנים קודמות ביקוש גבוה לנופשים בליל הסדר ובחול המועד במרכז ההזמנות ובאתר של הרשת", אומרת ענת אהרון, מנהלת חטיבת שיווק ומכירות של רשת פתאל. "אין ספק שהסיבה לכך נעוצה בשילוב בין היציאה ההדרגתית מהגל החמישי ובין העובדה שפסח יחול מאוחר השנה, באמצע אפריל, ומזג האוויר יהיה מצוין".

ענת אהרון (צילום: איה בן עזרי)
ענת אהרון (צילום: איה בן עזרי)


דוגמה למחירים ללילה לזוג לערב החג בכמה ממלונות רשת פתאל: מלון יו מג'יק פאלאס אילת - חצי פנסיון, 1,970 שקלים; לאונרדו פריווילג' אילת - הכל כלול, 1,850 שקלים; לאונרדו פלאזה ים המלח - חצי פנסיון, 1,950 שקלים; ולאונרדו טבריה, חצי פנסיון, 1,400 שקלים.

"לשמחתנו, הביקוש גבוה לא רק באזורי הנופש - אילת, ים המלח וטבריה - אלא גם בבתי המלון העירוניים שלנו בירושלים, בחיפה, בהרצליה, בתל אביב ועוד. לאור התפוסה הרבה המסתמנת, אנחנו אופטימיים מתמיד ונערכים בכל המרץ לארח באהבה", אומרת אהרון.

גם ברשת בתי המלון דן התחזית אופטימית, ואפילו מאוד. "היום, חודשיים לפני החג, אנו רואים התעוררות גדולה לקראת פסח, וקצב הביקוש עולה מיום ליום", אומרת טלי קידר, סמנכ"לית השיווק והדיגיטל ברשת דן.

טלי קידר (צילום: סיוון פרג')
טלי קידר (צילום: סיוון פרג')


בדן תל אביב, למשל, לילה לזוג בערב פסח ובחול המועד, על בסיס לינה וארוחת בוקר, יעלה 1,815 שקלים (מבצע עד סוף פברואר). במלון נפטון אילת, חצי פנסיון, לילה לזוג בערב החג יעלה 1,710 שקלים, ואילו בחול המועד תשלמו 1,430 שקלים ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר. נופש לזוג ללילה

בדן פנורמה חיפה, על בסיס חצי פנסיון, יעלה 1,825 שקלים בערב החג, ואילו במהלך חול המועד תשלמו עבור לילה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר 1,190 שקלים (המבצעים הם עד סוף פברואר).

"כבר כעת התפוסה לפסח בחלק ממלונות הרשת גבוהה", אומרת קידר. "למשל, בדן קיסריה ריזורט ובדן אכדיה הרצליה, התפוסה עומדת על כ־90%, והצפי הוא שהם יהיו מלאים לחלוטין. התפוסה במלון דן כרמל חיפה לפסח עומדת כעת על כ־75%, ובמלון המלך דוד ירושלים על כ־60%, וגם הם צפויים להיות מלאים. זהו גם הצפי למלונות הרשת באילת".

"אנחנו רואים את העלייה בביקוש לפסח ברמת הטלפונים וגם בהזמנות דרך האתר", מציין אסף בן דב, סמנכ"ל שיווק מלונות אפריקה ישראל. "העלייה ניכרת בנוגע לבתי מלון בכל רחבי הארץ - לא רק באזורי הנופש הקלאסיים כמו אילת וים המלח, אלא גם בתל אביב, בחיפה ובירושלים. לפי הביקוש שיש עכשיו, נראה שהחג הראשון וחול המועד יהיו מעודדים. לפי ניתוחים שאנחנו עושים, רואים שבאותה נקודת זמן - חודשיים לפני פסח - כמות הטלפונים וההתעניינות כעת היא אפילו גבוהה יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2019. זה נכון שהשמים פתוחים עכשיו ושישראלים רבים רוצים 'להתפוצץ' החוצה לחו"ל, אבל הדברים עדיין לא הכי ברורים בעולם. פסח הוא חג משפחתי, והרצון להיות כאן בחיק המשפחה מביא אנשים לבתי מלון בארץ".

אסף בן דוב (צילום: תמר מצפי)
אסף בן דוב (צילום: תמר מצפי)


מחירים לדוגמה במלונות אפריקה ישראל לתקופת החג: מלון Vert אילת (14־17 באפריל), על בסיס חצי פנסיון, 5,840 שקלים לזוג, 7,300 שקלים לזוג וילד. לנופש בתאריכים 17־21 באפריל תשלמו במלון זה 7,790 שקלים לזוג, 9,740 שקלים לזוג וילד. נופש במלון ביי וויו חיפה, בתאריכים 15־17 באפריל, על בסיס חצי פנסיון, יעלה 3,320 שקל לזוג ו־4,165 שקל לזוג וילד. במלון קראון פלזה סיטי סנטר בתל אביב, על בסיס לינה וארוחת בוקר, תשלמו בין התאריכים 14־16 באפריל, 2,185 שקל לזוג ו־2,730 שקל לזוג וילד.

"מי שרוצה להזמין, עדיף שיעשה זאת כבר עכשיו כדי ליהנות ממבצעים, כי אם מגמת הביקוש תימשך כמו שהיא עכשיו, ככל שנתקרב למועד, המחירים יעלו בדגש על ליל הסדר וחול המועד", אומר בן דב.

אם אתם בענייני הפלגות, תשמחו לדעת שגם הן חוזרות למוקד ההתעניינות. "אנחנו שמחים שהישראלים שבים לגלות עניין בחופשות שיט בספינות קרוז מפוארות, שנהפכו בשנים האחרונות לחופשות משפחתיות מועדפות", נמסר מחברת נורווג'יאן קרוז ליין, המציעה הפלגות שונות בחול המועד פסח.

מחירים לדוגמה: הפלגה של שבעה ימים בספינת הנופש STAR של נורווג'ין קרוז ליין בחול המועד פסח - מוונציה באיטליה ועד ברצלונה, כולל ביקורים במונטנגרו, בקורפו, בנאפולי, ברומא, בפירנצה, במרסיי ומשם לברצלונה - תעלה החל מ־1,060 דולר לאדם בחדר זוגי ולאדם השני 70% הנחה. הפלגה לארבעה ימים מברצלונה לרומא על סיפון האונייה EPIC (17־20 באפריל) תעלה החל מ־452 דולר לאדם בחדר זוגי, ולשני הנחה של עד 70%. למזמינים מישראל תינתן הטבה ייחודית של חבילה הכוללת אינטרנט בחינם, משקאות אלכוהוליים ללא הגבלה בחינם, סיורי חוף ומסעדות נושא יוקרתיות ללא כל תוספת מחיר.