החג הכי שמח של השנה כבר ממש בפתח הדלת, ונראה שברחבי הארץ מצאו אין ספור דרכים יצירתיות לחגוג עם צבעים, תחפושות וחוויות. גלית רוזן, מנהלת התוכן של רשת מלונות מטיילים, ריכזה עבורנו מספר מבצרים ושרידי עתיקות הפרוסים בצפון הארץ, אליהם תוכלו להגיע ולחגוג את חג הפורים באווירת עולם האגדות וסיפורי הגבורה של פעם:

  • מבצר נמרוד:
    מבצר נמרוד, או קלעת נמרוד, הוא המבצר הגדול ביותר שנותר בישראל מימי הביניים! הוא ממוקם למרגלות החרמון בגובה של כ-760 מטר, ובזכות כך בכל מגדל במבצר ישנה מרפסת נוף מרהיבה ותוכלו להשקיף מכאן על כל עמק החולה. המבצר הוא גן לאומי ולכן יש לתאם בו ביקור מראש.  בגן לאומי מבצר נמרוד מספר מגדלים, מאגר מים, תעלה חצובה בסלע, ומעבר סתרים, אין לנו ספק שהילדים יהנו מכל רגע במבצר, בזמן שאתם תיהנו מהנוף הרומנטי שמסביב.

  • מבצר מונפור:
    בחלקה הדרומי של שמורת נחל כזיב, מוקף חורש וטבע מהפנט, נמצא מבצר מונפור - מהמרהיבים שבמבצרי הצלבנים בארץ. המונפור תחילה הוקם כחווה חקלאית מבוצרת, שלימים נבנה מעליה מבצר. תוכלו להשקיף על המבצר מפארק גורן ולהחליט האם להצטלם איתו מרחוק או לצאת לטיול הרפתקני בין שביליו של נחל כזיב עד למבצר הקסום, ממנו תוכלו להשיב מבט אל פארק גורן.

  • מבצר יחיעם:
    אם הילדים חשקו לשחזר קרבות מהעבר, זהו מקום בו שליפת חרבות הייתה עניין שבשגרה לאורך כל ההיסטוריה. ממבצר יחיעם, שעבר בשנים האחרונות הנגשה משמעותית, תוכלו להשקיף בתצפית רחבה לעבר מישור החוף המערבי. במבצר הילדים יוכלו לעבור בין האולמות השונים, לטפס בזהירות במדרגות לראש המגדל וליהנות ממרפסת התצפית. תוכלו לשלב טיול בנחל יחיעם הסמוך למבצר וליהנות מיום טיול פורימי במיוחד. גם כאן מדובר בגן לאומי ויש לתאם ביקור באתר מראש.

מבצר יחיעם (צילום: באדיבות רשת מלונות מטיילים)
מבצר יחיעם (צילום: באדיבות רשת מלונות מטיילים)

  • מצודת הונין:
    בכניסה לישוב מרגליות, מול מצפור מרגליות נמצאת מצודת הונין, שידועה גם כמבצר שטו-נף או מבצר מרגליות. זהו מבצר צלבני עתיק מהמאה ה-11, שהוקם על הדרך המובילה מדמשק לנמל צור. כמו כן, תוכלו ליהנות מצילומים מרהיבים לצד המצודה כשמאחוריכם נופי עמק החולה ולבנון, ולטייל בין החדרים אפופי ההיסטוריה.

  • תל קדש:
    שאריות המקדש הרומי סמוך לנחל קדש שברמות נפתלי, מהוות שילוב מושלם בין מבנים היסטוריים לטבע עוצר נשימה. המקדש הוא מבין המפוארים ששרדו בשטח ארץ ישראל ובשטח ישנן כתובות יווניות שיעידו על כך. תוכלו לטייל כאן בשבילים נגישים, להצטלם לצד שער המקדש ובין שרידים נוספים הנמצאים באזור. באביב תמצאו כאן מרבדי פריחות של חרציות, שיוסיפו צבע וקסם לצילומי התחפושות שלכם.

מצודת הונין (צילום: באדיבות רשת מלונות מטיילים)
מצודת הונין (צילום: באדיבות רשת מלונות מטיילים)

אז קדימה, תתקשטו בצבעים ותחפושות, תעלו על הרכב וסעו לאחד מהיעדים ההיסטוריים שיגרמו לגיבורי העל הפרטיים שלכם להרגיש כאילו היו לוחמים מימי הביניים, או אפילו סתם להתרשם מהיופי של כמה מאתרים הכי יפים בישראל!