כחלק מהחזרה לשגרה ניתן לראות פריחה, ולא רק בטבע: בימים אלה נמצאת בשיאה ההרשמה ל"צעדת הגלבוע הבינלאומית", אחת הצעדות הוותיקות בארץ שיצאה לדרך לראשונה בשנת 1966.

הצעדה, שהייתה בפסק זמן של שנתיים בעקבות הקורונה, תהיה הפעם בסימן 100 שנות חיים משותפים. השנה יוצעו לצועדים שלושת המסלולים (בדרגות קושי שונות): מסלול משפחתי - 6 קילומטרים, מסלול עממי - 10 קילומטרים, מסלול בינלאומי עבור תושבים ואורחים - 20 קילומטרים.

כל המסלולים עוברים בנופים היפהפיים של עמק חרוד והרי הגלבוע, בין הפריחה האביבית הצבעונית, פריחת אירוס הגלבוע הנדירה ופלגי המים. מאחר שזוהי צעדה בינלאומית, המקצה הארוך יתקיים פעמיים (בשישי ושבת) כדי לאפשר לתיירים להגיע מכל רחבי הארץ, בעוד שני המסלולים הנוספים ייפתחו רק ביום שבת.

אירוס הגלבוע (צילום: מיטל שרעבי)
אירוס הגלבוע (צילום: מיטל שרעבי)

במקביל לצעדה יתקיימו בשטח שלל פעילויות לטובת חגיגות ה-100 ויעלה מופע מרהיב של צניחה חופשית. מסיימי הצעדה יזכו לראות את מיצג "שער פרחים".

ההתכנסות לצעדה היא בגן הלאומי מעיין חרוד, ומשם ייצאו הסעות ללא תשלום אל המסלולים. לצד המסלולים (ובנקודת הסיום) ייהנו המבקרים משלל אטרקציות וחוויות לכל המשפחה, פעילויות לילדים (כולל מופע לכל המשפחה), סדנאות יצירה מחומרים טבעיים, דוכני מזון ועוד. במעיין חרוד גם יתקיים טקס הסיום, שיכלול כאמור מופע צניחה חופשית מרהיב.

הצעדה תתקיים בשישי ובשבת, 1.4 ו-2.4 (השאטלים לצעדה ייצאו ביום שבת בשעות: 6:30-10:30).
מחיר: 40 שקלים למשתתף (מגיל 3).
לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים היכנסו לאתר הצעדה. ספונטניים יוכלו לרכוש כרטיסים גם בקופות שייפתחו ביום הצעדה במעיין חרוד.

בריכת שכשוך חורשת גדעון (צילום: מיטל שרעבי)
בריכת שכשוך חורשת גדעון (צילום: מיטל שרעבי)

חורשת גדעון

אם הגעתם לעמק המעיינות ובא לכם להתרחק מעט מההמולה, תוכלו לעצור במעיין גדעון - בריכת שכשוך מקסימה שנמצאת בחורשת גדעון שלמרגלות הגלבוע. ההגעה לבריכה פשוטה וקלה, רק צעדים ספורים מהרכבים. ליד הרחבה תוכלו לראות כבר את העצים התמירים, שיוצרים צל כל השנה ומחסה מהרוחות ומהשמש. לידם יש שולחן פיקניק, ומאחוריו יוצא שביל מעגלי באורך 500 מטרים, שבו תוכלו לראות מעט מהזרימה היפהפייה.

בנוסף למסלול המעגלי הקצרצר, יש שביל שפונה מזרחה לאורך הפלג ואיתו ניתן להגיע לשרידים של טחנות קמח עתיקות. אם אתם רוצים לוותר על המסלולים, תוכלו לפנות שמאלה ולהגיע מיידית אל בריכת מים קסומה בעומק של כחצי מטר.

פארק החושים (צילום: מיטל שרעבי)
פארק החושים (צילום: מיטל שרעבי)

וזה לא הסוף: בשנה האחרונה הושלמה שם בנייה של "פארק חושים" נפלא, שבו תוכלו למצוא מתקן טיפוס שמתאים לילדים, מתקן שיווי משקל מגזעי עץ, צינור שעובר מתחת לאדמה שדרכו תוכלו לשוחח עם מי שנמצא בעברו השני, צינור ניקוז גדול, מגלשות, בור אש ועוד.
איך מגיעים: בווייז - חורשת גדעון.

מטוס כפיר (צילום: מיטל שרעבי)
מטוס כפיר (צילום: מיטל שרעבי)

מטוס כפיר

בשקט-בשקט, בתקופת הקורונה בוצע מבצע להעברת מטוס כפיר ממוזיאון חיל האוויר לקיבוץ עין חרוד איחוד. הצבת המטוס בשטח הקיבוץ היא הגשמת חלום עבור ישי צימרמן, שתכף נושק ל-90. צימרמן, חבר הקיבוץ ומיוצאי יחידה 101, לא שקט עד שהצליח להוציא את המבצע לפועל, לאות הערכה לעשרות הטייסים שיצאו מהקיבוץ.

צימרמן, מוותיקי עין חרוד איחוד, עומד בראש שושלת של טייסים - בנו, נכדו ונכדתו בחרו ללכת בדרכו. כעת, בזכות החזון שלו גם טיילים שמבקרים באזור יכולים לראות ממש מקרוב מטוס כפיר שעבר הרבה הרפתקאות עד שהגיע למנוחה ולנחלה בקיבוץ עין חרוד איחוד.
איך מגיעים: בווייז - מטוס כפיר.

חוות הרוח (צילום: מיטל שרעבי)
חוות הרוח (צילום: מיטל שרעבי)

חוות הרוח בגלבוע

מתעניינים באנרגיה חלופית או סתם מחפשים ספוט לתמונות אינסטגרם שוות? תוכלו לעצור בחוות טורבינות הרוח בגלבוע. החווה היא למעשה מתקן אקולוגי להפקת אנרגיה ירוקה. המתקן, שנמצא בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע, כולל מרכז מבקרים שעורך סיורים מודרכים שבהם ניתן לשמוע על המיזם המיוחד ולראות ניצנים של פריחה אביבית. בסמוך למרכז המבקרים ניתן לראות מגוון מתקנים לייצור אנרגיה, כדוגמת טורבינות רוח, אגן לאגירת אנרגיה, חשמל סולארי ועוד. כל סיור במקום אורך כשעה וחצי, והוא כולל תצפית נפלאה על העמק, הסבר על הטכנולוגיות השונות וצפייה בסרט קצר.

בכל יום ב-12:00 יש סיור מודרך, בשישי יוצאים שלושה סיורים. כדאי להזמין מקום מראש לסיור. 
מחיר: 42 שקלים למשתתף (מגיל 5).
לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים היכנסו לאתר.
איך מגיעים: בווייז – חוות הרוח – מרכז מבקרים.

עדי כפרה (צילום: מיטל שרעבי)
עדי כפרה (צילום: מיטל שרעבי)

סיור עם כפרה

מגיעים לאזור ורוצים סיור שיגלה לכם את כל הפינות החבויות? נסו לחבור לעדי שפרן, שמוכרת גם כ"כפרה". שפרן מוציאה סיורים רכובים ומודרכים בשטח. יש לה ניסיון של שנים בתחום הרכב והספורט המוטורי וכמפיקה של אירועי שטח וטיולים. לטיולי השטח שהיא עורכת (בהתאמה אישית) מגיעים עם הרכבים הפרטיים. הטיולים מתאימים לכל מי שנוהג ברכבי פנאי/שטח (עם ובלי הילוך כוח) ורוצה לטייל, לקחת פסק זמן מהאווירה היומיומית.

בנוסף היא מוציאה גם טיולים שמתאימים לרכבים פרטיים ומשלבים עצירות בנקודות עניין באזור הגלבוע, נחלים, מעיינות, אתרים ועסקים מקומיים, ביקור אצל אומנים מקומיים ועוד. בטיולים ניתן לשלב ארוחה קלה. הטיולים מיועדים לקבוצות קטנות של עד חמישה רכבים בכל טיול.
לפרטים נוספים: עדי – כפרה 050-5432640.

ביף סטרוגנוף, קימל בגלבוע (צילום: מיטל שרעבי)
ביף סטרוגנוף, קימל בגלבוע (צילום: מיטל שרעבי)

מה אוכלים?

די מאכזב לומר, אבל אין הרבה התפתחויות קולינריות באזור הגלבוע - בטח לא אחרי השנתיים האחרונות של הקורונה. אבל ישנה מסעדת "קימל בגלבוע". המסעדה הוותיקה היא עוגן של הרבה מטיילים ומקומיים. את "קימל בגלבוע", שמשקיפה אל נוף עוצר נשימה, הקים שאול בן אדרת וכיום מופקד על המטבח השף בן שחם.

המסעדה מציעה תפריט אקלקטי, המבוסס על חומרי גלם אזוריים, בשר ודגים. בתפריט שלהם ניתן למצוא כמה קלאסיקות כמו מרק בצל מצוין עם קרוטונים וגבינה, פטה כבדי עוף בקלבדוס דבש בליווי צנוברים וריבת גזר, ריזוטו פטריות ותרד, ביף סטרוגנוף שמגיע מהמטבח הרוסי, נתחי בשר, המבורגר ועוד.
טלפון: 04-6895566.

מיטל גוטמן (צילום: מיטל שרעבי)
מיטל גוטמן (צילום: מיטל שרעבי)

פיקניק בשטח

אם אתם מטיילים ורוצים לאכול את הארוחה שלכם בטבע, כדאי שתכירו את מיטל גוטמן, שפתחה לאחרונה קייטרינג חלבי תחת השם "המאפים של מיטל". בקייטרינג שלה היא מציעה מארזים מתוקים ומארזי ארוחת בוקר, שאותם תוכלו לאסוף בדרך לכל מסלול. מארז ארוחת הבוקר הזוגית שלה כולל סלטים משתנים, חביתות, מוזלי, לחם וגבינות, חמאה וריבה, ועוד משהו מתוק לסיום הארוחה. סלסילה זוגית תעלה 160-200 שקלים (תלוי אם תבחרו בכלים חד-פעמיים או רב-פעמיים). בהזמנה מראש.
טלפון: 052-2690522, או 054-2144775.