יורדים למדבר: אמירות אבו דאבי היא האמירות הגדולה ביותר במדינת איחוד האמירויות. לעיתים נוצר בלבול בין דובאי לאבו דאבי, אך אלו הן שתי אמירויות שונות הנמצאות כשעה נסיעה ברכב אחת מהשנייה, ולכל אחת שדה תעופה אחר.

אבו דאבי נמצאת כ-3 שעות טיסה מישראל, מזג האוויר הוא מדברי, בין אוקטובר לאפריל, התקופה ה"רטובה" הטמפרטורה נעה בין 15-37 מעלות, לא באמת רטובה אבל פחות חם בה מהעונה האחרת של השנה. שהיא בין מאי לספטמבר ובה הטמפרטורה נעה בין 26-49 מעלות. התקופה האידיאלית לבקר באבו דאבי היא בין אוקטובר לאפריל, בתקופה זו מזג האוויר נוח. בתקופת הקיץ הישראלית - יולי-אוגוסט, מזג האוויר באמירויות חם מאוד ויכול להגיע גם ל49 מעלות. בגלל תנאי מזג האוויר הקשים במחצית השנה, אבו דאבי מציעה מגוון של אטרקציות מקורות.

מדובר בלוקיישן אידיאלי לטיולי משפחות. העיר מאוד נגישה, הכל חדש ומרווח, וקיים גם היצע של תחבורה ציבורית בחינם לתיירים. כ-15 דקות נסיעה משדה התעופה של אבו דאבי נמצא אזור יאס איילנד Yas Island, הוא מקום אידיאלי למשפחות, פארקים מטורפים בין הטובים בעולם, חופים, מרינה, וקניון מצויין שהמחירים בו זולים ב 20% ויותר מאשר בישראל.

משפחת רייכמן בטיול באבו דאבי (צילום: אלבום פרטי)
משפחת רייכמן בטיול באבו דאבי (צילום: אלבום פרטי)

הנציגה הרשמית של יאס איילנד בישראל היא אמסלם טורס, ולכן לפניות על היעד מומלץ לפנות לנציגה הרשמית. ביאס איילנד מלונות חדשים ומפנקים, גרסה משודרגת וחדשה של אילת, רק במחירים של החל מ-500 ש״ח ללילה, ללינה וארוחת בוקר. לדוגמא מלון ביאס פלאזה, בזמן חג הפסח לינה במלון קראון פלאזה תעלה 650 שקלים ללינה וארוחת בוקר לזוג+2, בהזמנת 7 לילות דרך המשווק הרשמי מקבלים גם כניסה ל-3 פארקים בחינם.

מלון קראון פלאזה יאס - מלון חדש ומפנק, אידיאלי למשפחות, מציע מועדון ילדים, 3 מסעדות, בריכה וחוף פרטי. החדרים מרווחים ונעימים, ארוחת הבוקר מגוונת.

אטרקציות שאסור לפספס

כדאי לדעת - לפני שמגיעים לאטרקציות יש לברר שעות וימי פתיחה, כל פארק סגור ביום אחר של השבוע ולכן כדאי לתכנן לו"ז מראש ולא להגיע לפארק ולהיות מופתעים שסגור.

Ferrari world - פארק פרארי - פארק שעשועים איכותי ומקורה. בפארק עשרות מתקנים בנושאי פרארי, מסעדות שונות, אזורי מנוחה, חנויות ובשונה מהפארקים בפלורידה הכל תחת קורת גג ומיזוג. מעריצי פרארי הולכים מאוד להנות בפארק הזה. רוב המתקנים מתאימים מעל גובה מטר (גיל 4 בערך). בפארק נמצאת רכבת ההרים המהירה בעולם.

פארק WB - פארק מקורה של המותג ההוליוודי Warner Brothers. מתקנים בנושאי כל הגיבורים שגדלנו עליהם, במגוון מתקנים שונים חדשים ונעימים. בין היתר בפארק העתק מושלם של הבית של סקובי-דו, גוטהאם סיטי מבאטמן, פלינסטונס ועוד המון אטקציות מרגשות. בפארק חנויות מרצ'נדייז אייקוניות ומסעדות מגוונות אפשר לחלוטין לבלות בפארק יום שלם.

פארק WB באבו דאבי (צילום: אלבום פרטי)
פארק WB באבו דאבי (צילום: אלבום פרטי)

Yas Waterworld - פארק המים של יאס, עם מגלשות מטורפות והמון אטרקציות ומים. תענוג ליום כיף עם הילדים ביום חם.

Yas KARTZONE - הקארטינג של יאס- למעריצי מרוצי המכוניות כדאי להתעדכן מתי יש מרוצים גדולים בינלאומיים במקום כדי להגיע לצפות. בנוסף במקום מתחם קארטינג מהגדולים והאיכותיים בעולם.

CLYMB - מתחם הריחוף הגדול בעולם נמצא בקניון יאס. אם לפעמים אתם חולמים לעוף זה המקום להגשים את החלום. ניתן להזמין ריחוף בליווי מדריך מקצועי

המקומות שכדאי לבקר באבו דאבי

1. Sheikh Zayed Grand Mosque - מסגד שייח' זאיד

אולי המסגד היפה והמרשים בעולם. הכניסה היא בחינם אבל יש להירשם מראש באתר הרשמי ולהגיע עם ברקוד מוכן לסריקה. יש להתלבש בהתאם למסורת המוסלמית הדתית, הוראות לבוש באתר המסגד.

2. Louvre Abu Dhabi - הלובר של אבו דאבי

אחד המוזיאונים היפים והמרשימים בעולם. אדריכלות מרהיבה ומרגשת והביקור בהחלט מומלץ. המסעדות במקום מדהימות.

3. Qasr Al-Watan - ארמון קאסר אל וואטן

ארמון שנבנה לאירועים רשמיים של האמירויות. שילוב של אדריכלות מדהימה ואומנות ערבית, לגמרי מומלץ לבקר.

קאסר אל וואטן (צילום: אלבום פרטי)
קאסר אל וואטן (צילום: אלבום פרטי)

4. Saadiyat - סעדיאת

בנראות שלו מזכיר קצת את קיסריה, שכונת וילות מפוארות בסמוך לחוף. החוף בסעדיאת יפייפה, ומסתבר שהחול הלבן והרך שבו מיובא מהמלדיבים. בסעדיאת ישנם ריזורטים מצויינים במחירים של 1000 שקלים ללילה. מי שמחפש אווירת ריזורטים אקסקלוסיביים באבו דאבי מומלץ לבדוק את הריזורטים בסעדיאת.

ישנם חוקי צניעות בעיר ומקפידים על הצניעות יותר מאשר בדובאי. במקומות ציבוריים יש לכסות את הברכיים, ויש לכסות את הכתפיים ואת המחשוף. במסגדים יש לחבוש כיסוי ראש, אך בחופים המוגדרים מותר להתרחץ בבגדי ים.