בין אם בשעות הבוקר, אחרי הצהריים או בערב, לרבים מאיתנו יש את הרגע הזה ביום שבו אנחנו מכינים לעצמנו כוס תה חמימה לפני עוד יום חדש או בסיומו של יום עבודה נוסף. לרגל יום התה הבינלאומי שנחגג אתמול (21 במאי) וציין את החשיבות התרבותית והכלכלית של המשקה בכל רחבי העולם, כמו גם את האושר והנחמה שהוא מביא למי ששותה אותו, ענקית התיירות Booking.com ריכזה שבעה יעדים שחובבי התה יאהבו במיוחד, המציעים היסטוריה עשירה, לצד תה עשיר לא פחות. 

האהבה לתה היא תופעה בינלאומית, וכמעט בכל מדינה, מארגנטינה ועד הודו, שותים אותו בדרך מיוחדת אחרת. מסקר שערכה Booking.com עולה, כי 51% מהמטיילים ברחבי העולם ו-49% מהמטיילים הישראלים רוצים מאוד לבקר ביעדים שנחשבים ככאלו שמספקים את חוויות האוכל והשתיה הכי טובה בעולם, אז אם אתם ביניהם ואוהבים את ההיסטוריה המרתקת של התה הירוק הסיני, או את הטעם המרענן של תה מרוקאי עם נענע, המידע הזה בשבילכם. 

דרג'ילינג, הודו
מחוז דרג'ילינג (Darjeeling) במערב בנגל ידוע במטעי התה הרבים שלו עם יותר מ-80 מטעים ששוכנים למרגלות ההרים במחוז ומכסים שטחים עצומים. הצמחים בעלי הצבע הירוק העז במטעים המקומיים, הופכים בסופו של דבר לתה בעל ארומה מפתה וטעמים חזקים, ובזכותם הוא מכונה 'השמפניה של התה'. המבקרים באזור יוכלו לצאת לטייל בהר קנצ'נג'נגה (Khangchendzonga) האדיר, שהינו ההר השלישי בגובהו בעולם, לבקר במנזרים הבודהיסטיים ולצאת לסיבוב ב-Darjeeling Himalayan Railway, רכבת קיטור מקסימה בת 140 שנה.

אם אתם מחפשים להרגע בסוף היום אל מול נופים מרהיבים - על ראש גבעה במחוז שוכן אתר נופש מומלץ שנקרא Mayfair Darjeeling. קל מאוד להגיע ממנו למטעי התה והנוף שנשקף ממנו מרגיע ומשרה שלווה לכל מי שמתארח בו. החדרים במקום מעוצבים בסגנון הודי קלאסי ומלאים בקסם ואלגנטיות של פעם, בזכות רהיטי העץ המגולפים וההדפסים הצבעוניים שיש בהם. מקום האירוח כולל ספא, חדר כושר מאובזר ומתקדם, בריכה וחנות בוטיק לתה. האורחות והאורחים יוכלו להתעורר לצליל ציוץ הציפורים, ולבלות את הזמן בשיטוט במטעי התה הרבים מסביב. 

דרג'ילינג, הודו  (צילום: booking.com)
דרג'ילינג, הודו (צילום: booking.com)

הארוגייט, בריטניה
משקה התה אינגליש ברקפסט הוא סמל לבריטיות. כיום השם מתייחס לא רק לתה המקורי אלא למגוון של חליטות, כולל תה ללא קפאין וזנים עם עלי תה זהובים. עיר הספא המקסימה הארוגייט (Harrogate) היא המקור של תה היורקשייר, אחד ממותגי התה הכי פופולריים במדינה שמורכב מעלי תה מאיזור אסאם שבהודו וממזרח אפריקה, שיוצרים יחד שילובים מיוחדים ועשירים בטעם.

ניתן לצאת לטיול לעיר השכנה יורק וליהנות מהפלגה בשם Afternoon Tea Boat Cruise לאורך נהר האוס (Ouse) הציורי, שתספק לכם חוויות היסטוריות על העיר מימי הביניים. העיר ידועה בזכות קתדרלת יורק (York Minster), אחת הקתדרלות הגותיות הגדולות והמרשימות ביותר בעולם.

למי שמחפש חווית לינה מיוחדת באיזור, ניתן למצוא אותה בכנסייה שהוסבה ל-B&B, שנקראת The Chapel Boutique Bed and Breakfast ונמצא בלב יורק, במיקום מושלם ליד אתרי תיירות מקומיים כמו החמאם הטורקי של הארוגייט, תיאטרון רויאל הול ומוזיאון רויאל פאמפ רום (Royal Pump Room), וגם Bettys Café Tea Rooms המפורסם, שמאז 1,919 מגיש אחר הצהריים תה טעים להפליא. מקום האירוח הזה מציע חדרים יוקרתיים בשילוב אקלקטי ומרתק של סגנונות. לאחר יום רווי טיולים וטעימות תה תוכלו לנוח במרפסת המרווחת, שמשקיפה על הגנים היפים מסביב. 

The Chapel Boutique Bed and Breakfast (צילום: booking.com)
The Chapel Boutique Bed and Breakfast (צילום: booking.com)

קנדי, סרי לנקה
קנדי (Kandy) היא עיר שנמצאת באזור הררי עם אגם במרכזה, בסביבת יערות גשם ססגוניים ומבחר של מטעי תה. שם שתלו לראשונה תה בסרי לנקה. היום, הענף הזה משגשג בעיר, עם יותר מ-600 מטעי תה שפזורים בכל רחבי האזור. כדי לחוות את תרבות התה המקומית ניתן להשתתף בסיור האופניים Tea Plantation Cycling Tour ולגלות את העיר הנפלאה הזו בעצמכם.

הסיור מתחיל במוזיאון התה של ציילון (Ceylon Tea Museum) בקנדי, וממשיך ברכיבה של 55 ק"מ דרך מטעי תה ירוקים שבהם תוכלו לעצור, לשוחח עם האנשים שקוטפים את התה וללמוד על הזנים המקומיים. כדאי מאוד לנסות את התה הציילוני המרענן, שכל עלה ועלה שלו נקטפו ביד כדי להבטיח איכות מעולה. יש כאלו שאוהבים לשתות אותו חם ויש כאלו שיבחרו אותו צונן עם קרח – כך או כך, הוא ערב לחך. 

אחרי עשרות קילומטרים באופניים בוודאי תשמחו להגיע אתר הנופש המומלץ והשלו Madulkelle Tea and Eco Lodge אשר נמצא במטע התה מדולקלה (Madulkelle). באתר תמצאו צימרים מבודדים ובריכה עם נוף פנורמי לגבעות הירוקות, ובסביבתו יש שפע של אטרקציות, כמו מפלי הטאלה (Hatale) ורכס הרי נאקלס (Knuckles), שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. חוץ מלשוטט במטעי התה, האורחות והאורחים יוכלו ליהנות מארוחה עשירה שעשויה מרכיבים טריים שגודלו בגינות של מקום האירוח. במתחם ניתן גם לשבת לצד מדורה חמימה תחת כיפת השמיים. 

Madulkelle Tea and Eco Lodge  (צילום: booking.com)
Madulkelle Tea and Eco Lodge (צילום: booking.com)

מקנס, מרוקו
בטח לא תופתעו לגלות שתה נענע מרענן הוא המשקה הלאומי של מרוקו. ברחבי המדינה מיוצרות מגוון רחב של תערובות תה, אבל אומרים שעלי הנענע הריחניים מהגבעות הציוריות של העיר מקנס (Meknes) הם הטובים ביותר. העיר העתיקה של מקנס היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ומספיק לצאת לסמטאות שלה כדי למצוא את כל מה שתרצו – שווקים ייעודיים לעבודות יד ומוצרי טקסטיל מדהימים, בתי תה בחצרות נסתרות ויתכן ואף תתקלו בחמור חופשי שמחפש את דרכו.

ואם כבר הגעתם למרוקו סביר שתרצו לחוות כל הקולינריה המקומית במיטבה, ממנה תוכלו לטעום במטבח המקומי במסעדה שנמצאת במקום האירוח המפואר Riad Mama H&K בלב מקנס. המקום מעוצב בסגנון האדריכלי האותנטי של מרוקו, עם רהיטי עץ מגולפים בעבודת יד ואריחים גיאומטריים, ויש בו גם טרסה חיצונית נאה. האורחות והאורחים של המקום יכולים ליהנות במסעדה ממגוון רחב ועשיר של מנות טאג'ין ומאכלי ים, או פשוט להירגע מול האח עם כוס תה נענע מסורתית. 

Riad Mama H&K (צילום: booking.com)
Riad Mama H&K (צילום: booking.com)

לונג'ינג וילג', האנגג'ואו, סין
לאורך מאות שנים, התרבויות ששלטו בסין התחלפו והשתנו, אבל התה היה ונשאר אחד האוצרות הגדולים של המדינה. אזור לונג'ינג וילג' (Longjing Village) מוכר גם כ'ארץ הקודש של התה הירוק', וגם בתור 'באר הדרקון', והוא נמצא במחוז האגם המערבי (West Lake) המקסים של האנגג'ואו (Hangzhou). התה הפך למרכזי במדינה בתקופת שלטונה של שושלת הקיסרים האן, והוא בעל גוון ירוק עמוק, טעם מתוק וניחוח מענג. את היופי של לונג'ינג וילג', אפשר לגלות באמצעות שפע של שבילי הליכה מבודדים, מערות נסתרות וחנויות תה משפחתיות שניתן למצוא באיזור. 

במיקום נוח, ממש ליד האגם המערבי (West Lake), במרחק הליכה קצר מלונג'ינג וילג' וממוזיאון התה הלאומי של האנגג'ואו (Hangzhou), נמצא מקום האירוח West Lake State Guest House. אורחים ואורחות במקום יוכלו לקבל מידע על ההיסטוריה של חליטות התה הסיניות והאופן שבו הן התפתחו, וגם לטעום את התה בעצמם. זהו מלון מודרני עם בריכה מחוממת, מרכז ספא וכושר, וגם ג'קוזי בכל חדר, והנופים שנשקפים ממנו מאוד אופייניים לסין. 

West Lake State Guest House (צילום: booking.com)
West Lake State Guest House (צילום: booking.com)

מיסיונס, ארגנטינה
אומרים שעלי הצמח ז'רבה מאטה (Yerba Mate) חזקים כמו קפה, בריאים כמו תה ומשמחים כמו שוקולד. מהם מכינים את המאטה, המשקה הלאומי של ארגנטינה, הנודע בשל האנרגיה שהוא נותן לכל מי ששותה אותו. עלי המאטה גדלים ביערות הגשם שבמחוז הצפון-מזרחי מיסיונס (Misiones) שמפורסם באדמה האדומה שלו ובמטעי הפפאיה המקומיים. במיסיונס תוכלו למצוא גם את הפארק הלאומי איגואזו (Iguazú), שבו נמצאים מפלי האיגואזו המפורסמים והגדולים בעולם, כשהוא משמש גם כביתם של טוקניים בעלי מקור צבעוני ופרפרים בכל צבעי הקשת.

האורחות והאורחים בבקתות הבונגלו של Cabañas Doralia בעיר אוברה (Oberá) יוכלו ליהנות מהאופציה של בישול עצמי במטבח מצויד היטב שנמצא במקום או באמצעות הגריל שממוקם בטרסה. במקום יש גם בריכה חיצונית ונופים נפלאים לגנים שמסביב. לחובבי התה מדובר במיקום נוח במיוחד ליד La Ruta Del Te, בית תה ארגנטינאי שבו אפשר ללמוד על תה מהאנשים שמייצרים אותו כבר ארבעה דורות, וגם לנסות ז'רבה מאטה שהומתק עם צמח אגבה ומוגש עם מאפים, לפינוק מושלם של אחר הצהריים. 

Cabañas Doralia (צילום: booking.com)
Cabañas Doralia (צילום: booking.com)

עבור מי שמעוניין לבקר ביעדים שבהם גדלים סוגי תה מיוחדים ואהובים, מציעה Booking.com מבצעים עונתיים עבור החופשה הבאה שלכם. ההנחות מתחילות מ-15% ותקפות לשהיות מ-4 באפריל ועד 30 בספטמבר 2022. בנוסף, Booking.com מציעה את הערך המוסף של תוכנית Genius ליותר לקוחות, ונותנת גישה להטבות ברמה 1 של התוכנית לכל מי שפתחו חשבון, בלי שיצטרכו להגיע למספר מינימלי של הזמנות קודמות – כולל גישה להנחות בלעדיות של 10% במאות אלפי מקומות האירוח ברחבי העולם שמשתתפים בתוכנית. כל מה שצריך לעשות זה להוריד את אפליקציית Booking.com, להתחבר לחשבון ולחפש את הלוגו של Genius כדי לדעת איפה אפשר לקבל את ההטבות וההנחות של התוכנית.