לאחר שרוב מגבלות הקורונה הוסרו והשמיים נפתחו לחלוטין, ישראלים צמאים לחופשות ולטיולים וממהרים לסגור חופשות ביעדים שונים בארץ ובעולם. אתר GROO (לשעבר גרופון), אתר הדילים של ישראל, מדווח על עלייה של 360% בהזמנות של דילים בתחום התיירות בארץ ובעולם, בהשוואה לשנה שעברה. 

מהנתונים עולה כי ההעדפה המובהקת של הישראלים היא חופשות בחו"ל, עם עלייה של 1240% בהזמנת נופשים ליעדים שונים בחוץ לארץ, כשהיעדים המבוקשים ביותר באפליקציה ובאתר של GROO הם איי יוון, אנטליה, קפריסין הטורקית וסיני, ורק 12% מהחופשות שהוזמנו הן בארץ.

בנוסף עולה מהנתונים כי אחרי שנתיים וחצי של לחץ וחוסר ודאות, אנשים מחפשים להירגע ולהתפנק, שכן ישנה עליה של 260% בהזמנת חופשות בטן-גב לעומת שנה שעברה, ואף רואים עלייה בחופשות "הכל כלול" וגם ביעדים הכוללים פארקי מים. 

מגמה נוספת שרואים הינה שישראלים כבר לא מחכים לחופש באוגוסט כדי להזמין חופשה אלא מזמינים חופשות כל הזמן, גם בחודשים מאי ויוני, ולאו דווקא חופשות שנופלות על סופי שבוע, אלא גם באמצע השבוע. 

יואב מירון, סמנכ"ל תיירות ב- GROO: "אחרי שנתיים וחצי לחוצות ומלאות חוסר ודאות אנו רואים כי הישראלים צמאים לחופש ולבילויים. בחודשים האחרונים אנחנו רואים עלייה חדה בביקוש ואלפי חיפושים אחר דילים לחו"ל באתר ובאפליקציה. אנו קשובים לצרכנים שלנו, המחפשים לצאת לחופשות מפנקות ביעדים קרובים, במרחק של שעות טיסה בודדות ובמחיר אטרקטיבי ונגיש ובהתאם, הדילים נחטפים במהרה".