יום הפיקניק הבינלאומי יחול מחר (שבת), ולרגל המאורע המשמח ממליצה רשת "מלונות מטיילים" על ארבעה אתרים מושלמים ברחבי הארץ, ששווה לצאת מהמזגן בשבילם לטובת חגיגה בטבע. אז תכינו את הנשנושים, הכניסו לצידנית, סעו ותבלו. וכמובן - אל תשכחו להשליך את האשפה לפח ולהשאיר אחריכם סביבה נקייה.

 טיילת מפגש הנחלים

החצבאני אשר מגיע מלבנון ואורכו כ-65 ק"מ נפגש עם הבניאס שמתחיל משמורת הבניאס ואורכו כ-10 ק"מ. שני הנחלים מתחברים בשדה נחמיה (מאחורי מלון מטיילים הוויליג' על הירדן). שבילים מסודרים מובילים למקום, ולאורך הנחלים ניתן למצוא פינות חמד להשתכשכות במים או מקומות מוצלים לפיקניק. נגיש לעגלות תינוק ולבעלי מוגבלויות.

איך מגיעים? עוקפים מצפון את המלון, מחנים את הרכבים ויוצאים דרומה לאורך הנחל כ-100 מטרים עד למפגש, או מחנים מחוץ לשער הקיבוץ בשדה נחמיה. מהחניה הולכים לכיוון שער הקיבוץ, עוקפים אותו ממערב ויורדים לנחל עד למפגש, כ-100 מטר הליכה.

טיילת מפגש הנחלים (צילום: טל פינקלשטיין)
טיילת מפגש הנחלים (צילום: טל פינקלשטיין)

 חניון דרדרה

חורשת אקליפטוס מבודדת מטופחת ונעימה עם צלילים עדינים של זרימת נחל ועצים משבעת מיני הארץ, לצד שיחי פטל שהופכים את המקום למוצל וקריר.

שביל שאורכו כ-200 מטרים מוביל לכיוון אנדרטת הנופלים ואתר ההנצחה של דרדרה. המסלול עובר בין מפלוני מים ויובלי מים נקיים שמתחברים אל הירדן. החניון קיבל את השם דרדרה ממעיין קטן הנובע במקום ואת השם אשמורה מהקיבוץ שהוקם ב-1946.

איך מגיעים? מכביש 918 מראש פינה לקיבוץ גדות פונים צפונה בכביש עמק החולה. חוצים את הירדן ב"גשר הפקק" וממשיכים צפונה עוד כשני ק"מ, עד לשלט המפנה מזרחה לאתר. החניון נמצא במרחק כ-400 מטרים מהכביש.

חניון דרדרה (צילום: טל פינקלשטיין)
חניון דרדרה (צילום: טל פינקלשטיין)

 חניון גשר להבות הבשן

אחת הפינות החבויות לאורך נהר הירדן שעדיין רבים לא מכירים. רשות ניקוז ונחלים כנרת הכשירה לצד אחת מתעלות הירדן בעמק החולה חניון קמפינג ללא תשלום, עם מדשאות, שבילי אופניים, בריכות שכשוך קטנות לפעוטות, שולחנות פיקניק ואזורים מונגשים. מי שמעוניין יכול להקים גם אוהל וללון בלילה. כדי להגיע הולכים עד סוף החורשה ופונים ימינה לשביל היורד אל הנחל. 

איך מגיעים? מכביש 977 (החניון שוכן בין שדה נחמיה ל"גשר הפקק"). רשמו בוויז ״חניון נופש גשר להבות״ הנמצא בסמוך לגשר להבות הבשן בגליל העליון - לב עמק החולה.

חניון גשר להבות הבשן (צילום: טל פינקלשטיין)
חניון גשר להבות הבשן (צילום: טל פינקלשטיין)

האגם הנעלם בגעתון

סוללות העפר מסתירות את האגם הנסתר, ולכן צריך להחנות את הרכב ולטפס רגלית כ-10 דקות בהליכה תלולה לשולי המחצבה. בראש התלולית, תוכלו לראות את הבריכה. את הפיקניק כדאי לעשות מנקודת התצפית המדהימה על האגם או על גדותיו. 

איך מגיעים? מצומת כברי נוסעים מזרחה בכביש 89, ופונים ימינה לכביש 8833, לכיוון יחיעם. ממשיכים דרומה כמה מאות מטרים, עד שרואים משמאל כניסה לחניון קטן שיכול להכיל כשמונה רכבים, וממנו יוצאת דרך עפר קצרה שמגיעה למתקן שאיבה. חונים בחניון ועולים בסוללת העפר שיוצאת ממנו, עד שמגיעים לנקודת תצפית שממנה אפשר לראות את המחצבה כולה, את האגם שבצדה הימני ואת הדרך אליו. ב-waze: מחצבת עין יעקב.

הכותבת היא מנהלת תוכן ברשת "מלונות מטיילים"