אנחנו אוהבים לקבל המלצות על יעדים כיפיים בחו"ל. לפעמים לנופש, לפעמים לסופ"ש אורבני, לעתים עם דגשים קולינריים, וכמעט תמיד גם עם המלצות לשופינג. אלא שהקיץ הוא זמנן של החופשות המשפחתיות, אלה שאליהן אנחנו נוסעים עם הילדים. לא תמיד מדובר בחופשה של ממש. מי שלמשל טס עם ילדים קטנים לא יכול לצפות למנוחה, ועדיין זו הזדמנות להעשיר את האלבום המשפחתי לא רק בתמונות יפות, אלא גם בחוויות שילוו אותנו לכל החיים.

בלה איטליה

מנכ"ל קבוצת גוליבר זיו רוזן, נשוי ואב לארבעה ילדים בגילים 18, 14, 10 ו־6.

שגרת חו"ל: "חופשות וחוויות בארץ ובעולם הן חלק משגרת החיים אצלנו. דווקא בעידן כל כך אינטנסיבי אנו מנצלים את החופשות בעיקר לגיבוש משפחתי. אנחנו תמיד חוזרים מהחופשות כמשפחה מגובשת יותר שיודעת קצת (בעצם הרבה) יותר על כל אחד. החוויה והקשר בין הילדים מתחזקים, וכהורה זאת תחושה נהדרת".

חופשה משפחתית מפנקת: "כמשפחה אנחנו בדרך כלל בוחרים מדינה אירופאית, ומשתדלים לטייל בה לאורכה ולרוחבה ברכב לשבועיים לכל הפחות בשילוב אטרקציות, חוויות ותוואי דרך משתנה. טיילנו כך פעמים רבות, ובכל פעם זה סיפור הצלחה. את מקומות הלינה שלנו אנו משתדלים לבחור בטבע כדי שנהיה כמה שיותר מבודדים ונחווה את הטבע ואת הנוף במלוא עוצמתם. החופשה האחרונה שעשינו באיטליה (טרום הקורונה) זכורה לי במיוחד בזכות השילוב של נופים עוצרי נשימה באזורים בצפון המדינה, כמו ונציה, ורונה והאגמים גארדה, קומו וטנו, ובתוכם אטרקציות וחוויות מסוגים שונים, הכוללים ספורט ימי, פארקי מים, פארקי חבלים, מגלשות הרים, אתרי ספא, טיולים רגליים, גני חיות ופארקי משחקים מהגדולים בעולם.

הירידה בדרך דרומה לכיוון טוסקנה תוך כדי מעבר ליד יקבים, גפנים, מגדלים ועיירות מימי הביניים, מגדל פיזה המפורסם וכמובן העיר מעוררת ההשראה ואחת מהיפות ומהעשירות בתבל - פירנצה. גם הלינה בחווה ביער הכולל בריכה אקולוגית מיוחדת במינה, המוקפת בטבע משגע במרכז טוסקנה, בהחלט הייתה חוויה יוצאת דופן ופראית. קינחנו ברומא על שלל ההיסטוריה, המוזיאונים וכמובן האוכל האיטלקי המשובח. בקיצור, מדובר באחד הטיולים המשמעותיים, העמוקים והמעשירים שעשינו".

מחיר: "כיום חופשה דומה תעלה לשבועיים כ־40,000 שקל לשש נפשות, כולל הכל".

הקיץ הזה: "נטוס לאוסטריה. רעיון דומה לאיטליה, רק הפעם באזור צפוני יותר".

זיו רוזן בטיול באיטליה (צילום: פרטי)
זיו רוזן בטיול באיטליה (צילום: פרטי)

בטן־גב בבטומי

סמנכ"לית שיווק ומכירות באשת טורס שירלי כהן־עורקבי, נשואה ואם לשלוש בנות בגילים 14, 12 ו־9.

שגרת חו"ל: "בדרך כלל אנחנו יוצאים לחופשה משפחתית פעמיים בשנה, בחופש הגדול או בחגים ובחופשת הפסח, ולפעמים עושים עוד גיחה קצרה באמצע. אנחנו אוהבים שני סוגי חופשות: חופשה עירונית באירופה (היעד המשפחתי המועדף הוא לונדון, בעיקר בגלל בעלי עמיחי, שלונדון היא כמו הבית השני שלו) וחופשת בטן־גב במלונות עם ים, בריכה, פארקי מים, אוכל טוב ומנוחה".

חופשה משפחתית מפנקת: "הייתה במלון חמישה כוכבים Paragraph Resort & Spa שבעיירת הנופש שקווטילי (Shekvetili), הנמצאת במרחק 40 דקות נסיעה מבטומי שבגאורגיה. זאת הייתה החלטה ספונטנית לגמרי. הייתי בישיבה במשרדי אשת טורס באוגוסט 2019 ודיברו על מלון קסום בגאורגיה עם פארק מים ואקווריום ענק שמקיף את כל חדר האוכל. ראיתי שנותרו בדיוק ארבעה מקומות בטיסה. בעלי היה צריך לטוס באותו סוף שבוע לטיסת עבודה, אז החלטתי שאקח את שלוש הבנות ונטוס לסוף שבוע ארוך ומפנק, ואכן כך היה. נהנינו ממלון עם אוכל מצוין, חדרים גדולים ומפוארים, ספא מפנק, מגלשות מים לילדים וגן בוטני ענק. כל זאת במרחק קצר מבטומי, שבה אפשר ליהנות מכל האטרקציות שיש לעיר להציע: מופע דולפינים, רכבל ועוד".

מחיר: "זוג + 2 ישלם לארבעה לילות במלון באוגוסט, כולל טיסות, 1,099 דולר לאדם".

הקיץ הזה: "אנחנו מתכננים לטוס לחבל אומבריה שבאיטליה עם כל המשפחה".

שירלי כהן עורקבי ובנותיה בטיול בבטומי (צילום: פרטי)
שירלי כהן עורקבי ובנותיה בטיול בבטומי (צילום: פרטי)

קרוז בים הבלטי

מנכ"ל מסעות - טיולי איכות גיאוגרפיים גיא רווה, נשוי ואב לשלושה ילדים בגילים 16, 13 ו־9.

שגרת חו"ל: "כל קיץ (עד לפני הקורונה) נהגנו לצאת לטיול משפחתי משותף ליעדים שונים באירופה עם ההורים שלי ועם משפחתה של אחותי".

חופשה משפחתית מפנקת: "בקיץ האחרון שלפני הקורונה חגגנו 70 שנה לאבא שלי. בחרנו לציין את האירוע בקרוז בים הבלטי בספינת פאר של חברת הקרוזים MSC. הספינה הייתה בחירה מושלמת למבוגרים ולילדים כאחד, כללה מגלשות מים, פארק חבלים, מגרש כדורסל, ג'קוזי, בריכה פנימית וחיצונית, הופעות מושקעות בכל ערב ועוד. מבחינה קולינרית ההיצע היה אינסופי וכלל מטבחים שונים ומגוונים. ניתנה לאורחים בחירה בין תפריט בהגשה (שאליו הילדים פחות התחברו) לבין ארוחות בופה - האלטרנטיבה האולטימטיבית עבורם, שכן כל אחד יכול לבחור בדיוק את הכמויות ואת האוכל האהוב עליו מקשת רחבה של טעמים. במסגרת השיט טיילנו בקופנהגן, בטאלין (שם גם טיילנו באופניים), בסנט פטרסבורג, בהלסינקי ובגרמניה. נסענו בהרכב של 12 איש וישנו בשלושה חדרים שונים. ילדים מתחת לגיל 12 התארחו בחינם (שילמנו רק מסי נמל וטיפים עבורם)".

מחיר: "כיום עלות טיול דומה, כולל טיסות, נאמדת סביב 2,500 יורו לאדם לשמונה ימים".

הקיץ הזה: "השנה טרם החלטנו לאן נטוס, שכן העבודה חזרה בגדול, כך שאני לא יכול להרשות לעצמי להיעדר שבוע ימים מהמשרד. ייתכן שניסע לסיני לוויקנד ארוך, בדגש על חוויה אותנטית בחושה כדי לחוות את סיני במלוא הדרה".

יוון לפני הקורונה

סמנכ"לית חברת איילה נסיעות שרית שרביט, נשואה ואם לשני ילדים בגילים 26 ו־23.

שגרת חו"ל: "אני נמצאת בענף התיירות 32 שנים. לאורך שנות הקריירה המקצועית שלי נהגתי לטוס כארבע פעמים בשנה בממוצע לחו"ל. נסיעת עבודה אחת, נסיעה עם בן זוגי לוויקנד קצר ופעם־פעמיים בשנה נסיעה עם המשפחה המורחבת. ברבות הימים זה השתנה, וככל שהילדים התבגרו זה הותאם ללו"ז שלהם (צבא, אוניברסיטה וכדומה). היעדים המועדפים שלנו הם ערי בירה (ניו יורק, לונדון, רומא, ברצלונה) ופעם בשנה יעד נופש, כגון כרתים ביוון, תאילנד וגם ארה"ב".

חופשה משפחתית מפנקת: "הייתה ביוון באוגוסט 2019 לפני שהקורונה נכנסה לחיינו. היעד היה האי קרפטוס. זהו אי קסום, פיסת גן עדן במרחק 1.15 שעות טיסה מישראל, שמזכיר בנופים המרהיבים שלו ובמפרצים המשגעים שלו את סיני. נסענו אני, בעלי והילדים עם משפחה נוספת.

היעד הזה זכור בעיניי כחוויה מטורפת מכמה סיבות. זה היה היעד האחרון שטסנו אליו לחופשה משפחתית לפני הקורונה, ומאז החוויות סביבו רק התחזקו לאור הגעגוע לחופש. כמו כן, הנסיעה הייתה ספונטנית ללא תכנון מקדים, ממש ברגע האחרון.

"זהו אי יווני ששמר על האותנטיות שלו והוא לא ממוסחר. הוא שמר על אופיו הבתולי עם חופים ומפרצים מרהיבים ביופיים. התושבים המקומיים מסבירי פנים, אנשים פשוטים ללא שום מניירות, והמסעדות משגעות עם מאכלים מקומיים טעימים ביותר. הציפיות שלנו לא היו מטורפות, אבל החוויה הייתה עוצרת נשימה. לנו ב־Alimounda Mare - מלון חמישה כוכבים מפנק, במיקום סופר מרכזי, עם בריכת אינפינטי מרהיבה ומהפנטת, נוף עוצר נשימה ושירות מדהים.

"אטרקציה מדהימה שזכורה לי במיוחד בטיול הזה היא הכפר אולימפוס. זוהי עיירה כפרית ציורית, צבעונית ומרהיבה - כפר מבודד מהאי שרק לאחרונה סללו כביש גישה אליו. בעבר היו מגיעים אליו בשיט. בתי הדיירים מפוזרים על צלע ההר וצבועים בצבעים משגעים: כחול, אדום, ורוד ועוד. המקום שופע בדוכנים, בחנויות מזכרות, ובמאכלים ביתיים מקומיים. התושבים עדיין לבושים בתלבושת המסורתית שלהם, וזאת פשוט הייתה הרגשה של מסע בזמן ושל חוויה מטורפת".

מחיר: "חופשה דומה הקיץ בחודש יולי תעלה 600־900 יורו לאדם לאמצע שבוע, ארבעה לילות; או 500־700 יורו לסוף שבוע, שלושה לילות".

הקיץ הזה: "השנה היעדים שלי לחופשה משפחתית הם עיירת הנופש פרוטארס בקפריסין וניו יורק".

שרית שרביט ומשפחתה בקרפטוס (צילום: פרטי)
שרית שרביט ומשפחתה בקרפטוס (צילום: פרטי)

שווייץ בסלובקיה

המשנה ליו"ר חברת אופיר טורס יוני וקסמן, נשוי ואב לשלושה ילדים בגילים 19, 17 ו־13.

שגרת חו"ל: "אנחנו טסים לחו"ל כפעמיים בשנה. היעדים המועדפים על המשפחה אלו יעדים קצרים באירופה ופעם בכמה שנים טיול גדול ליעד רחוק. אנחנו אוהבים חופשות שמשלבות נופים, אטרקציות וגם מקום לקניות, כמו סלובקיה (הרי הטטרה), הולנד, צרפת, בולגריה וצפון איטליה".

יוני וקסמן ורעייתו בטיול בסלובקיה (צילום: פרטי)
יוני וקסמן ורעייתו בטיול בסלובקיה (צילום: פרטי)

חופשה משפחתית מפנקת: "אחת החופשות הטובות שהיו לנו הייתה בשנת 2015 להרי הטטרה שבסלובקיה. נסענו כל המשפחה, ישנו במלון Demanova Resort, הממוקם באזור מקסים מוקף הרים עם פארק מים ופעילויות לכל המשפחה. במרחק חצי שעה נסיעה מהמלון נמצא גם טטרהלנדיה, פארק מים מטורף. הסלובקים קוראים להרי הטטרה Switzerland in affordable price, ולא סתם. אלה נופים מרהיבים במחירים זולים, כמו שהישראלים אוהבים. לאוהבי השופינג יש גם מרכז קניות קרוב לברטיסלבה עם כל המותגים הכי נחשבים. אפשר לנסוע גם לווינה למרכז הקניות Parndorf".

מחיר: "כיום למשפחה בהרכב שלנו, בת חמש נפשות, המחיר לטיסה + מלון + רכב הוא החל מ־845 יורו לאדם לשבעה לילות בחדר של חמישה אנשים".

הקיץ הזה: "הקיץ הזה נטוס לבנסקו שבבולגריה. היעד אומנם נחשב ליעד חורף לסקי, אבל בקיץ ניתן לנפוש בו במלונות חמישה כוכבים, כמו מלון קמפינסקי. מבחינת אטרקציות יש שם טיולי אופניים, סיורי יין, רכיבה על סוסים ועוד".