הילדים כבר משתגעים בבית, אך ברור שבלתי אפשרי כמעט לצאת לטייל בשיא החום, בוודאי ובוודאי אם היעד הוא לא חוף הים או הבריכה העירונית. לשמחתנו, אתרי תיירות ברחבי הארץ כבר מבינים את הקושי להביא מטיילים בחודשי יולי-אוגוסט הלוהטים ומציעים פעילויות מגוונות בשעות הפחות חמות - שעות אחר הצהריים והערב.

אחד מהם הוא חבל התיירות שקמה-בשור, שעורך בימים אלה את "לילות יולי בצפון הנגב" - שלל אירועים ופעילויות אחרי שקיעת השמש. הפעילויות נערכות בסופי השבוע (רביעי עד שישי), עד 15 ביולי. בין מגוון הפעילויות תוכלו למצוא צפייה מודרכת בכיפת השמיים, הרפתקה במבוך תבלינים לאור פנסי ראש, טיולי ג'יפים, סדנאות יצירה ועוד.

קרואסון פטל (צילום: מיטל שרעבי)
קרואסון פטל (צילום: מיטל שרעבי)

חובבי מתוק שמגיעים לאזור חייבים לעצור ב"אוריאוס" (ORYOSSS) שבקיבוץ ארז. אוריאוס הוא בית קפה, בוטיק וקונדיטוריה שהקימה אור שוקרון. אם אתם חובבי מתוק וריאליטי, השם של שוקרון בוודאי מוכר לכם מהתוכנית "הקינוח המושלם". היא הפתיעה שם את השופטים בקינוחים מיוחדים בצורת פטריית יער וסלק, ומאז היא לא עצרה לרגע, עזבה קריירה צבאית והקימה מקום מקסים שבו היא יוצרת חוויית אוכל ואירוח אינטימיים.

שוקרון, בת 33, נשואה ואם לשניים, הייתה עמוק בקריירה הצבאית, אך החלום על המטבח לא עזב אותה. כבר לפני שמונה שנים היא החלה ללמוד קונדיטאות ואפייה במסגרות שונות בארץ ובעולם כתחביב, אך ברגע אחד החליטה לעזוב את המסלול הבטוח, להשתחרר מהצבא ולצאת בעקבות החלום. כעת היא אומרת שזאת רק ההתחלה, ובוויז'ן שלה היא תהיה שפית של מסעדת מישלן משלה.

עד שהחלום הבא יתממש, היא פותחת את בית הקפה בקיבוץ שלה בסופי השבוע, אז המקום מתמלא ניחוחות של מאפים טריים. התפריט יחסית גדול וכולל מאפים מהטאבון כמו לחמעג'ון, קרואסון סחוג עם גבינות, בורקס מלא בדברים טובים, ארוחות בוקר, וכמובן שלל עוגות מושקעות כמו עוגת שוקולד מענגת עם מלח ים, טארט פטל עם פטל שגדל בנתיב העשרה, עוגת גבינה חלומית, וכמובן גם סימן ההיכר שלה - קרואסון פטל אדום עם שוקולד לבן.

פתוח: חמישי-שבת 09:00-14:00
פרטים בטלפון: 055-5617540.

הקינוחים של אור (צילום: מיטל שרעבי)
הקינוחים של אור (צילום: מיטל שרעבי)

פפו בכרם - אור הנר

חובבי אומנות ויין? כדאי שתכירו את פפו מקיבוץ אור הנר. פפו הקים יזמות קטנה בביתו, שכוללת ביקור בגלריית אומנות וטעימות מיקב בוטיק ביתי שהקים. את הביקור, שאורך כשעה וחצי, מתחילים בחצר ביתו, שם הוא יפגוש אתכם עם חיוך מזמין וסנגריה קרירה. אחרי שיחה קלה מול הנופים הפתוחים שנגלים מחצרו, יורדים לסדנת היצירה שלו, שבה ניתן לראות את יצירות האומנות שלו, שהן לא פחות מ"רישום בברזל".

פסלים מדויקים ומרהיבים אשר הוא יוצר בעזרת חוטי ברזל עבים שהם שאריות שהוא אוסף ממפעל מקומי. אחרי הסבר קצר על תהליך היצירה תוכלו להיכנס לגלריה ולהתרשם מהעושר הרב של היצירות, חלקן בהשראת אהבה נוספת שלו - היין. ועם מחשבות על כוס יין צוננת תוכלו להמשיך איתו לביקור ביקב המשפחתי הקטן ולטעימה ונשנושים ממגוון היינות של הכרם (לבן/רוזה/אדום).

עלות הביקור: 150 שקלים לאדם (מינימום שישה משתתפים).
ניתן גם להזמין סיור זוגי שבמהלכו תוכלו להצטרף לפפו לתהליך היצירה ובסופו תצאו עם יצירת לב משותפת. עלות הסיור: 800 שקלים לזוג.
פרטים בטלפון: 054-2260772.

אצל פפו (צילום: מיטל שרעבי)
אצל פפו (צילום: מיטל שרעבי)

אם הצפייה באומנות רק פתחה לכם את התיאבון, תוכלו לקפוץ לעינת לוי ביישוב מעגלים. לוי היא אומנית רב-תחומית שהקימה בביתה את "עיצובים מהלב - סטודיו לאומנות ועיצוב אווירה". יש לה רפרטואר גדול בתחום סדנאות האומנות, והיא לימדה דורות על גבי דורות מלאכות שונות, וכעת היא מספרת בגאווה שגם הנכדים שלה נהנים להגיע אליה לסדנה ולצאת עם הפתעה חדשה.

בימים אלה היא מציעה סדנאות מקרמה, מנדלות וסדנאות עיצוב על תופים שמשלבים טקסטים מעולם הרוח. חוץ מזה, היא מציעה סדנאות באריזה שאפשר לקחת הביתה או להזמין כמתנה לאדם אהוב, שכוללות ערכה ליצירה של רקמה, פסיפס או מסמרים וחוטים (85-135 שקלים).

בסדנאות שלה כל אחד יכול לנדוד אל מחוזות הדמיון וליצור את הפריט הייחודי לו. בסדנאות התופים, למשל, אפשר ליצור בעזרת דוגמאות מוכנות וצבעים מיוחדים ציורים שונים, לשלב סרטים וכיתובים אישיים. כל סדנה אורכת כשעה וחצי, כשעינת מלווה את המשתתפים, עוזרת ברגישות ובעיקר נותנת את הביטחון לשחרר את החששות ולזרום עם היצירה.

עלות סדנת המקרמה: 180 שקלים.
עלות סדנת התוף: 120 שקלים.
פרטים בטלפון: 050-2220893.

סדנת יצירה (צילום: מיטל שרעבי)
סדנת יצירה (צילום: מיטל שרעבי)

סינס דלי

אחרי תשע שנים של פעילות כמסעדת שף ייחודית לאזור צפון הנגב, מסעדת סינס שבצומת גבים עברה שינוי וכעת היא פועלת גם כמעדנייה. את סינס הקים השף הוותיק זולי גיונגיושי, אחרי שנים שבהן עבד במסעדות מצליחות במרכז. בהתחלה המקומיים עוד הרימו גבה על ההחלטה שלו להקים מסעדה שמתמחה בבשר ובפירות ים מאחורי תחנת דלק בצומת גבים, אך הוא הצליח לכבוש את לבבות המקומיים והמטיילים עם מנות שף איכותיות ומפתיעות.

מאז ועד היום התרחשו באזור מבצעים צבאיים ששיבשו את החיים אך לא שברו את רוחו של זולי, עד שהגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים. אחרי שנתיים לא פשוטות וחוסר בלתי אפשרי בכוח אדם, הוא החליט להיות שוב חלוץ מקומי והסב חלק גדול מהמסעדה ל"דלי". המעדנייה שלו כוללת את כל המטעמים לבשלן הביתי, פסטות טריות קפואות, בשר טרי, פירות ים, גבינות מקומיות, יין ובירה מקומית.

זוהי חוויית קנייה אחרת, שפחות מוכרת באזור, ולצדה עדיין ניתן ליהנות ממנות משתנות שיוצאות מהמטבח של סינס, או מכריך לבחירתכם ממגוון המטעמים של המעדנייה.
פתוח: שני-חמישי 9:00-20:00, שישי 9:00-15:00, שבת 11:00-17:00.
פרטים בטלפון: 08-6890452.

כריך ממעדניית סינס (צילום: מיטל שרעבי)
כריך ממעדניית סינס (צילום: מיטל שרעבי)

נופים, קטיף ותה צמחים

את היום תוכלו לסיים בטיול ג'יפים בין יער ניר משה ליער שובלים. במהלך הטיול, שנמשך שעתיים, תחלפו על פני בתרונות הקרקע היוצרים שבילים מעניינים ומאתגרים לנסיעה, שמשולבים בהם חורש טבעי ונטיעות של קק"ל. לבסוף תגיעו לפאתי צפון הנגב המזרחי, נקודת מפגש של אגן נחל שקמה ויובליו של נחל גרר, שם תחכה תצפית מרהיבה על דרום כל אזור חוף עזה-אשקלון. זוהי גם נקודה מצוינת לנוח בה קצת, עם תה צמחים וסיפורים מעניינים על האזור, על התושבים של היום ושל פעם ועל חיי הלילה והטבע העשירים.  

לאחר ההפסקה הטיול ממשיך דרך שביל השובלים ובריכת המים הגדולה, מטעי צבר מרהיבים וסיום בקטיף חרובים ודומים (בעונות אחרות, תאנים, סברס, רימונים, זיתים). טיולי הג'יפים מתקיימים באזור הסובב את נחל הבשור, יער בארי, רעים, נחל שקמה ומרחבי הנגב המציעים נופים, עתיקות והיסטוריה, חורש טבעי ונוף חקלאי פסטורלי, מגוון בעלי חיים וצמחייה.

הטיולים מתקיימים בכל ימות השבוע בתיאום והזמנה מראש. מובילים, מדריכים ובעלים: אורי נצר - ג'יפאי ותיק, בעלים ומפיק של פסטיבל סגול וכפר סגול, איש חינוך, מוזיקאי, מנחה סדנאות ובעל ניסיון עשיר בהפקות והדרכה; ומיכל פרץ - מורת דרך, מדריכה, הרפתקנית בנשמה, אשת מדבר, מוותיקות הג'יפאיות בארץ.

עלות לג'יפ: 1,200 שקלים (עד שישה משתתפים בג'יפ).
תוכלו גם להצטרף עם הג'יפ שלכם. עלות: 280 שקלים לג'יפ.
פרטים בטלפון: 077-7295730

לפרטים נוספים על הפעילויות בעוטף: www.habsor.co.il