לאחר שנתיים של מגיפה עולמית ששיתקה את עולם התיירות הטורקי, שמהווה חלק גדול מההכנסה של המדינה, טורקיה עושה מאמץ להחזיר אליה את התיירים. בחודש שעבר נערך לחופי הים התיכון, האזור שנקרא גם "הרביירה הטורקית", מירוץ היאכטות הנשיאותי היקרתי, בין הערים מרמריס לבודרום.

ערי החוף של טורקיה אכן מציעות בילוי ברמה גבוהה, במחירים נמוכים בהרבה מהמקבילות הישראליות שלהן. התחממות היחסים עם טורקיה, ביקורו האחרון של שר החוץ הטורקי בישראל והורדת אזהרת המסע לישראלים מביקור במדינה, בהחלט יכולים להעיד שהישראלים בדרך לשוב לחופי טורקיה.

מרמריס הנמצאת לחופשי "הריביירה הטורקית" מזכירה משהו את אילת, עם שלל בתי המלון שלה המתפרסים לאורך החוף הזהוב של העיר. מרמריס היא עיר קטנה בה מתגוררים 34 אלפי אנשים בלבד, אך מדי שנה פוקדים אותה מאות אלפי מבקרים, וחובבי הטריוויה ישמחו לדעתי כי היא עיר תאומה של אשקלון. 

מאחורי קו החוף, נמצא רחוב Atatürk בו ניתן למצוא שלל חנויות הלבשה והנעלה, במחירים תיירים גבוהים משתוכלו למצוא בשאר המדינה, ולא כדאי להאמין לשלטי ה"Outlet" המקשטים אותן מבחוץ - חנויות אאוטלט אמיתיות לא נמצאת בדרך כלל לאורך חופיהן של ערי תיירות. בשוק של מרמריס (Grand Bazaar), שנמצא בחלקה הצפוני של העיר לעומת זאת ניתן למצוא מוצרים בחצי ופחות מהמחירים שבחנויות שלאורך החוף. המרינה של מרמריס מהווה חלק מהטיילת שלאורך החוף, בצפון העיר, ונמצאות בה המון יאכטות ומסעדות.

מרמריס (צילום: קיץ ברבנר)
מרמריס (צילום: קיץ ברבנר)

המלון "Grand Yazici Club Turban Termal" נמצא בחלקה הדרומי של העיר, הוא קומפלקס ענק של חוויות "הכל כלול" ומציע חדרים מפנקים המחולקים לשני חלקים, יחידת הורים גדולה וחדר קטן יותר, עבור מי שמטייל עם ילד, שלוש בריכות, ספא וחדר אוכל עם היצע בלתי נגמר של אפשרויות. מדי לילה עורך המלון מסיבה או הופעה לשלל האורחים עם להקה או רקדניות, כשעל הרחבה מפזזים צעירים, סבסתות ונכדים, גם הבר משרת את הנופשים במתכונת "הכל כלול" עטירת אלכוהול.

ביום השני של המסע אנחנו יוצאים לאחת האטרקציות המרכזיות של מרמריס - הפלגה במי הים התיכון, במסגרתה אנחנו גם צופים ברגע ההזנקה של מירוץ היאכטות הנשיאותי. עושה רושם כי בחלקו הזה של הים התיכון המים כחולים במיוחד, ולאורך ההפלגה אנחנו עוגנים שתי נקודות לאורך החוף, הרחק מהעיר, בכמה נקודות שהן עוד ספינות עוצרות, מה שמאפשר לנו לקפוץ למים הקרירים להתרענן. במירוץ, שהוא למעשה תחרות של 39 סירות מפרש, השתתפו 280 ימאים משמונה מדינות שונות: טורקיה, צרפת, אוסטריה, גרמניה שוויץ, אוקראינה, איטליה ורוסיה.

מירוץ היאכטות הנשיאותי במרמריס (צילום: קיץ ברבנר)
מירוץ היאכטות הנשיאותי במרמריס (צילום: קיץ ברבנר)

את היום השלישי שלנו אנחנו מתחילים בביקור בטירה של מרמריס (Marmaris Castle), מבנה היסטורי קטן המכיל שירים של כדים וכלים ואוניות עתיקות. יסודות המשנה ככול הנראה נבנו על ידי היוונים ששלטו באזור 3000 שנה לפני הספירה, אך הטירה עצמה שופצה למצבה הנוכחי על ידי סולימאן הראשון, (או בשמו האירופאי "סולימאן המפואר"), סולטאן האימפריה עותמאנית בין השנים 1520–1566. הטירה מביאה נופך היסטורי וערך מוסף לחווית ה"הכל כלול", אך מדובר במקום קטן יחסית, עם תצוגות של פריטים שנמצאו בספינות ששקעו אל קרקעית הים, שהביקור בו לא יתארח לוודאי מעבר לשעה.

טירת מרמריס (צילום: קיץ ברבנר)
טירת מרמריס (צילום: קיץ ברבנר)

המסע לעיר החוף בודרום, הגדולה והאותנטית יותר - בכתבה הבאה בסדרה.

הכותב היה אורח של לשכת התיירות הממשלתית של טורקיה