את לונדון עזבתי בטריקת דלת לפני 20 שנה, אחרי שגרתי שם כשנה עם חבר סקוטי ועבדתי בעגלות. אנגליה של פעם הייתה פחות כיפית, פחות צבעונית ופחות טעימה ממה שקורה בה היום.
קפיצה ממוקדת ללונדון גילתה לי כמה היא השתנתה, כמה כיף וצבעוני בלונדון והאנשים שטיילתי איתם גילו לי כמה טעים שם. אז הנה 5 המלצות שלדעתי ישדרגו כל חופשה בלונדון, אחרי אלו - תעשו מה שבא לכם.

ארוחה במסעדת האינסטגרם של מלון בלומסברי
ממוקם בלוקיישן מדהים, מרחק הליכה מהסוהו ואיזור בלומסברי, שנחשב לאחד מהאיזורים המגניבים והשווים של לונדון, ממוקם לו מלון בלומסברי שהיה בעבר מועדון לנשים והיום הוא אחד המלונות השיקיים והשווים להתארח בהם ובעיקר לאכול ולשתות בהם.
חוץ מבר קוקטיילים סקסי במרתף עם הופעות ג'אז ובר מגניב וצבעוני בלובי, יש במקום מסעדה שהפכה להיות, מהרגע שנפתחה, לאחת המסעדות המצולמות ביותר וזאת בזכות תפאורה משתנה שהמקום מקים. וזה לפני שדיברנו על האוכל והקוקטיילים.
מסעדת DALLOWAY TERRACE משקיעה בעצמה לא מעט. היא מתקשטת בחורף בעצי אשוח, פתיתי שלג ולוק חורפי אנגלי, באביב המסעדה כולה מלאה בפרחים ורודים ולבנים שממלאים כל פינה ובכריסמס בכלל אין מה לדבר אלא להגיע.
התפריט עשיר במיוחד אבל לפני האוכל שלא תעזו לוותר על קוקטיילים, לא סתם הזכרנו שיש במקום 2 ברים, המסעדה מספקת קוקטיילים ברמה גבוהה במיוחד עם קרח שקוף וקישוטים מיוחדים כך שאתם חייבים להזמין דרינקים. המסעדה מגישה ארוחות לאורך כל היום והשבוע, יש בראנצ'ים מושחתים, ארוחת תה של חמש עם כריכונים ומתוקים וכמובן תפריט אוכל קלאסי עם מנות בשר, דג ופסטות מעולות לצד קינוחים ברמה מטורפת וכמובן שהכל מצולחת מגניב, עם כל מה שצריך לאינסטוש המושלם.
ואם כבר הגעתם למסעדה הזו אז נסו להנות מלילה אחד לפחות במלון, גם בגלל בר הג'אז, גם בגלל השירות והעיצוב המדליק של המקום אבל בעיקר בגלל המיטה הכי נוחה אבר והאמבטיה באמצע החדר!
למלון 

וורדים, קוקטיילים ונשנושים של שעה חמש (צילום: יחצ חול)
וורדים, קוקטיילים ונשנושים של שעה חמש (צילום: יחצ חול)

קפיצה לאחד מברי הקוקטיילים של Mr foggs
Mr foggs היא רשת ברים הזויה למדי כשכל סניף שלה מעוצב אחרת, בסגנון ונושא אחר וכמובן עם קוקטיילים אחרים. תוכלו להכנס לבר שכולו סביב הסיפור של 80 יום מסביב לעולם עם שעון ענקי שיש בו מלא סוגי אלכוהול, להכנס לבר עמוס בצמחיה מטורפת וקוקטיילים מבוססי עשבי תבלין מרתקים או להכנס לאחוזה עתיקה מלאי בארונות בתי מרקחת עתיקים עם תפריט שמבוסס תמציות וסירופים שנרקחים במקום .אני חושבת שהבנתם את הקטע ובעיקר הבנתם שאתם חייבים לקפוץ לשתות שם קוקטייל אחד לפחות בכל סניף. לא פחות חשוב - המקום פתוח כבר מהצהריים כך שאפשר להתחיל לשתות מוקדם.
https://www.mr-foggs.com/

כי חייבים בר מטורף אחד בכל מדינה, MR FOGGS (צילום: אסנת גואטה)
כי חייבים בר מטורף אחד בכל מדינה, MR FOGGS (צילום: אסנת גואטה)

סיור קולינרי עם הלונדוניסט-  עומר לוגסי

עומר לוגסי ישראלי שגר בלונדון הוא מדריך טיולים מוסמך עם ניסיון של למעלה מעשור בהדרכה. כתב בעברו על אוכל ועל לונדון ב-ynet, ׳הארץ׳, ועוד, והנחה את תוכנית הטלויזיה והרשת ”עומר זולל את לונדון” שמשודרת בערוץ האוכל וערוץ הטיולים, וכיום מנהל את האתר ׳לונדוניסט׳,  וכמובן עורך סיורי אוכל מטורפים בלונדון.
כל אחד חייב לעצמו סיור עם עומר, לא רק בגלל שעומר הוא איש מקסים שיודע לאכול ולהנות אלא בעיקר כי הוא לוקח אתכם למסע קולינרי ואלכוהולי מטורפים, עם כל כך הרבה מנות וטעמים, שווקים  עשירים ותרבויות אוכל מרתקות שלא תצליחו להגיע לשם לבד או לפחות לטעום את המנות הנכונות. אוכל פרואני, קולומביאני וג'מייקני הם חלק קטן ממה שחוויתי איתו אבל יותר מהכל עומר מפרגן ללא הרף עם טיפים ורעיונות לאן ללכת .תבואו רעבים

https://londonist.co.il/tours/

אוכל אוכל ועוד אוכל - עומר לוגסי (צילום: אסנת גואטה)
אוכל אוכל ועוד אוכל - עומר לוגסי (צילום: אסנת גואטה)

קפיצה למזקקת בומבי

נכון שזה לא בלונדון אבל שעה מלונדון ויש לכם חווית אלכוהול משוגעת בתוך טבע משוגע לא פחות.
מזקקת בומבי היא שילוב של ישן וחדש, המקום עטוף במבנים היסטוריים מהמאה ה-19 לצד מפל של זכוכית ממוחזרת המכיל צמחים מכל העולם. הביקור במזקקה כולל סיור מרתק בכל המבנים וכמובן בחממה אבל לא לפני שתקבלו ג'ין טוניק שתבנו בעצמכם שיימזג מתוך ברזים מיוחדים, ואם לרגע חשבתם שלא יהי האלכוהול אז אחרי הסיור יש סדנת קוקטיילים וטעימות של גין שונים שם תוכלו גם לבנות קוקטיילים וכמובן לשתות אותם אבל בעיקר להבין את המדע מאחורי הכנת אחד ממותגי הג'ין הכי מוכרים וותיקים. 
העלות משתנה מ- 40 פאונד ל-90 פאונד לאדם.
https://www.bombaysapphire.com/

מזקקת בומבי (צילום: אסנת גואטה)
מזקקת בומבי (צילום: אסנת גואטה)

לאכול פאי אנגלי ולשתות בירה בצהריים בג'ק הורנר פאב

הכי קשה זה למצוא בר אנגלי שלא יאכזב או יהיה מלכודת תיירים, אז סידרתי לכם אחד כזה שלא יאכזב אתכם מכמה סיבות.

  1. הוא ממוקם נהדר, לא רחוק מהסוהו ובסמוך למלא רחובות מגניבים, כך שהוא מושלם לעצירה אחרי שטיילתם כמה שעות.
  2. הוא ידוע בפאי הבשר שלו ויש לו כמה סוגים של אותו מאפה בשר פריך שמאפיין את המטבח האנגלי.
  3.  הבירה - המקום מתמלא בצהריים בעשרות בריטים צמאים שבאים כדי להנות משפע סוגי ברזי הבירה והאלכוהול שיש במקום.
  4. הוא נראה מגניב וכיף לשבת בו. יש מלא מקום בפנים והוא מרגיש הכי בריטי שיש, אם תשבו בחוץ תוכלו לשתות בירה ולהשקיף על כל התיירים במבט מתנשא (:
    The Jack Horner, Fitzrovia +44 20 7636 2868 לוקיישן

למה אין כאלו בארץ? ג'ק הורנר פאב בלונדון (צילום: אסנת גואטה)
למה אין כאלו בארץ? ג'ק הורנר פאב בלונדון (צילום: אסנת גואטה)

ועוד ההמלצה קטנה - לשתות ג'ין טוניק

אחרי ההמלצה על בומבי – נותר לי רק להציע שתשתו לפחות ג'ין טוניק אחד. אם לא כמה. לונדון רוויה בגין מופלאים ובשפע של טוניק טעימים במיוחד שאצלנו לא תמצאו. היכולת לשחק עם כזה מבחר פותח לכם עולם טעים במיוחד וכיפי של ג'ין טוניק לכל שעה ביום, וביננו זה משקה מושלם לדרינק של צהריים.

ג'ין & טוניק בלונדון (צילום: אסנת גואטה)
ג'ין & טוניק בלונדון (צילום: אסנת גואטה)