לאחר ההסלמה הביטחונית והחזרה לשגרה הוחלט בעמותת התיירות שקמה בשור ובאישור צה"ל לקיים כמתוכנן את פסטיבל הכדורים הפורחים, שיחל מחר אחר הצהריים ויימשך עד יום שישי בבוקר, בפארק הבשור בצפון הנגב.

על רקע סבב הלחימה, שנמשך עד יום ראשון בערב, היה חשש שלא ניתן יהיה לקיים את הפסטיבל המסורתי, אבל בעקבות הפסקת האש תושבים באזור יוכלו להסתכל לעבר השמיים, והפעם לא בחשש אלא בהשתאות, אל מול מופע מרשים של כדורים פורחים צבעוניים תוצרת כחול־לבן.

הפסטיבל ייפתח מחר עם בריכות שכשוך והפעלות לילדים, ולאחר רדת החשיכה, יתקבצו למסיבה מוארת להטוטנים, רקדני אור, אומני אש, נגנים בתזמורת תהלוכה מוארת, מיצגי מראות ודמויות עתידניות וזאת על רקע פירוטכניקה עוצמתית בשילוב מופע נייט גלואו של כדורים פורחים מוארים לצלילי מוזיקה עם להטוטנים, אקרובטים, רקדנים ודמויות מיצג.

ביום שישי בבוקר עם הזריחה יחלו ההכנות לקראת ההמראה לאוויר של שישה כדורים פורחים. התהליך יכלול פריסה וניפוח של הכדורים, ובסיומו כולם יחזו ביחד במטס מרהיב של הכדורים הפורחים, הכולל מופעי אקרובטיקה אווירית, כאשר צנחנים יקפצו מתוך הכדורים.

כתמיכה לתיירות באזור, עד 24 באוגוסט יתקיימו גם אירועי "דרום בעשר" – עשרות אטרקציות שיציעו פעילות מסובסדת תמורת עשרה שקלים.
הכניסה לפסטיבל הכדורים הפורחים תהיה בתשלום של 149 שקל מגיל 3 ומעלה, 20 שקל לבני 0־3, ובנוסף יוצעו מחירים מוזלים למשפחות ולמינויי מטמון.

המארגנים הבהירו כי טיסה בכדור פורח תהיה בתשלום נפרד ובהזמנה מראש.