אוגוסט עדיין פה ואם לא תהיינה הפתעות, שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר תיפתח ב-1 בספטמבר. באוגוסט בדרך כלל כבר מסתיימות הקייטנות לילדים, שעם סיומן נשארים בבית, לרוב עם ההורים שלוקחים חופש מהעבודה או עובדים מהבית. לא חסרים פתרונות להעסקת הילדים כמו הליכה לים ולבריכה, ביקור באתרי הטבע השונים, בפארקים, בקולנוע, בתיאטרון, בילוי עם חברים ועוד, אבל זה גם לא מאוחר לצאת לחופשה משפחתית אם עדיין לא יצאתם אליה, כזאת שתאחד ותגבש אתכם, ותשאיר לכם טעם של עוד. אז הנה מספר טיפים לחופשה מושלמת ובלתי נשכחת עם הילדודס.

שתפו את הילדים בתכנון החופשה

כשמתכננים חופשה עם הילדים חשוב לפרט ולשתף אותם. כך הילדים ירגישו בנוח בטיול וכתוצאה מכך גם תוכלו לקבוע מספר חוקים בנוגע להתנהגות בחופשה. הסבירו כיצד עליהם להתנהג במלון, במקומות הבילוי, עם ילדים אחרים, אנשים זרים, ואף הכירו להם פינות מרכזיות בחופשה ותדרכו אותם מה לעשות במקרה והם אינם מוצאים אתכם.

בחרו במלון עם אטרקציות וחדרי ילדים 

חשיבות של בחירת המלון כשנוסעים לחופשה צריכה להיות בעדיפות ראשונה. הדבר הראשון שעליכם לוודא זה שאתם לנים באזור שיש בו פארק, חוף ים ואטרקציות במרחק הליכה – הדבר יחסוך לכם זמן וכסף אם הילדים ישתעממו במלון. בררו האם במלון יש חדר משחקים לילדים, בריכת פעוטות, צוות בידור, מתקני שעשועים, ועוד. לדוגמה, במלון ויליג' של רשת מלונות "אסטרל" מציעים מגוון רחב של פעילויות לילדים במועדון הילדים אסטרלנד, אשר פונה לכל הגילאים ומספק תכנית פעילויות מגוונות כולל סוני פלייסטיישן, סדנאות יצירה שמפעילה גננת, משחקי קופסה, ג'ימבורי. המלון מיועד לאירוח נוח ובטוח למשפחות בזכות החדרים צמודי הקרקע.

ארזו ביחד עם הילדים 

במקרה של חופשה ארוכה עדיף לארוז את המינימום של מה שצריך מכיוון שאת רוב הדברים שאתם צריכים תוכלו גם לקנות ביעד. שתפו את הילדים באריזת המזוודות ותנו להם לבחור מה ללבוש בכל יום, כך תוכלו להימנע ממלחמות מיותרות וגם תעניקו לילדים ביטחון והרגשה שאתם סומכים עליהם. באופן כללי, ארזו בגדים נוחים שיתאימו לכל בגד. לדוגמה, אם חולצה אחת תתלכלך עדיין תוכלו להלביש את הילד בחולצה אחרת עם אותם המכנסיים - מה שגם יחסוך מקום ומבחר, ואל תשכחו לארוז גם תרופות למקרה הצורך.

חופשה משפחתית (צילום: שאטרסטוק)
חופשה משפחתית (צילום: שאטרסטוק)

הכינו פעילויות לנסיעה ארוכה 

הכינו שקיות נייר באוטו למקרה של בחילות, נייר טואלט ומגבונים. תמיד צריך אותם. הכינו פלייליסט עם שירים אהובים לילדים ואף הסבירו להם מהו אורך הנסיעה ובדקו האם הילדים רוצים להביא איתם לנסיעה דובי, חיות מפלסטיק, אביזרים או כל דבר שהם אוהבים. הביאו אתכם גם ספרים, משחקי קופסה, פאזלים, צבעים ודפים. בנוסף, קחו אתכם חטיפים, אוכל ושתייה לדרך ותנו להם מדי פעם. זה יכול להעסיק אותם לכמה דקות ולהרגיע קצת את הרוחות.

החליטו מה התקציב היומי לכם ולילדים

יש שלל דרכים לחסוך בהוצאות כשמטיילים, אבל החלטה מראש מהו התקציב היומי יכולה להועיל בחסכון בהוצאות. נסו להעריך פחות או יותר את כמות הבזבוזים היומית ועל מה. 

אם האוכל במלון מצוין, ותרו על מסעדות. חשוב לזכור שגם לילדים יש רצון לקנות דברים וזה בסדר. תנו לילדים תקציב ובכל יום עשו תיאום ציפיות על התקציב והסבירו כמה יישאר במידה ויקנו כך או כך. 

תעדו ושמרו זיכרונות 

בעידן הדיגיטלי של היום כבר פחות נהוג להכין אלבומי חופשה או לתלות תמונות בבית, אבל התיעוד ושימור הזיכרונות הוא תהליך חשוב שיוצר תחושת משפחה. צלמו והסריטו את הרגעים היפים, את אלה שפחות, וכמובן את הרגעים המצחיקים מהחופשה שלכם.