בירת הולנד ידועה כיעד תיירות מאוד אהוב ומוצלח לרוב למבוגרים, אבל אחרי טיול בעיר עם ילד הגענו למסקנה שאמסטרדם מושלמת גם עם ילדים. לא כל ערי אירופה מותאמות לילדים ולא כולן מאוד ידידותיות לילדים אבל אמסטרדם אידיאלית לעניין.

מלון - לאונרדו בוטיק מוזיאום.

המלון נמצא ממש בלב העיר צמוד למוזיאונים הכי נחשבים- מוזיאון ואן גוך, החוויה של הייניקן מוזיאון Stedelijk. בלב העניינים והליכה מכל המקומות השווים ובו זמנית באזור ממש שקט מבחינת רעש שממש נעים לשהות בו. בכל החדרים יש מזגן (לא מובן מאליו באירופה), יש בכניסה 8 מדרגות ואחרי המדרגות יש מעלית לקומות החדרים. קיימת אופציה לקחת חדרים עם דלת מקשרת כאופציה נוחה למשפחה.

ארוחת הבוקר טובה, הלחמים והמאפים ממש טריים מהתנור, יש גם ביצים, גבינות, פירות, ירקות, נקניקים, יוגורט גרנולה ומעדנים. נחשב מאוד מגוון יחסית לארוחות בוקר באירופה.

מחירי החדרים מאוד נוחים ומתחילים החל מ122€ ללילה תלוי בעונה. יש אופציה לבחור בחדרים גדולים ומרווחים יותר שמתאימים למשפחה עם מזוודות.

סיור האוכל של סטריט בייטס Streat Bites

גיא וענבל זוג ישראלים שגרים כבר כמה שנים באמסטרדם מעבירים סיורי אוכל מקצועיים בעברית או באנגלית. הסיור שלהם מתאים לכל הגילאים, אנחנו נהננו מאוד וגם הילד בן שנתיים שלנו נהנה וטעם מהכל. הערך המוסף של הסיור הוא לטייל עם מקומי, לשמוע ממנו את הסיפורים על המאכלים ועל בעלי הדוכנים. ואף להיות מופתעים מהסיפורים המקומיים ומהאוכל.

בסיור מבקרים במקומות שככל הנראה תיירים לא היו מגיעים אליהם לבד, וטועמים מאכלים שלא היה יוצא לכם לאכול לבד.

View this post on Instagram

A post shared by Streat Bites (@streat_bites)

פארק אפטלינג Efteling

פארק השעשועים הידוע של הולנד, מצדיק את השם הטוב שלו. יש המון אופציות של מתקנים בפארק המתאימות לכל הגילאים, וגם לקטנטנים יש הרבה מתקנים. המתקנים בפארק מבוססים על אגדות אירופאיות ידועות. לכן אם נוסעים עם ילדים אולי כדי לספר להם לפני כן חלק מהסיפורים והאגדות כדי שיהיה להם הקשר למתקנים.

הפארק שמור ממש טוב והרבה מתקנים עברו שיפוצים וחידושים והפארק מרגיש נעים ובטוח. הוא נמצא כשעה וחצי נסיעה מאמסטרדם, כדי להגיע למקום ניתן לשכור רכב או להגיע בתחבורה ציבורית. זאת חוויה שבהחלט שווה את הנסיעה. המחירים בפארק מאוד מתחשבים, בשונה מפארקים אחרים בעולם. רכשנו בפארק המון דברים החל מארוחות מזכרות, שתיה, גלידות ועוד המון והגענו בסוף היום לסכום מתחשב של 100 אירו למשפחה. 

View this post on Instagram

A post shared by Efteling (@efteling)

Adam’ lookout

נקודת תצפית ממגדל על העיר, מגיעים למקום דרך מעבורת חינמית שחוצה את הנהר ממרכז העיר. הכניסה בתשלום, לאוהבי האקסטרים אפשר להנות מנדנדה הנתלית בין שמיים וארץ וצופה על כל העיר, ויש גם חווית מציאות מדומה- VR, בה מרכיבים משקפיים המקרינות סרט שמדמה חווית רכבת הרים הגולשת ברחבי העיר.

החנות של לגו-

חנות מטריפה במרכז אמסטרדם עם מיצגים של לגו ואינספור אופציות לרכישת לגו לכל גיל. המחירים זולים משמעותית מהעלות של המוצרים הזהים בישראל.

וונדלפארק Vendelpark

הפארק המרכזי של אמסטרדם, מתאים לטיול רגוע עם ילדים. כדאי להקציב מספר שעות לטיול בפארק. אם באים לבקר בחודשי הקיץ כדאי לעצור בנקודה של בריכת הילדים. כדי לאכול בפארק אפשר לקחת טייק אווי ממסעדת avocado show הנמצאת בסמוך לפארק, לארוז מראש פיקניק, או לבקר את בית הקפה Kinderkookkafé שבו יש מתקנים ופעילויות לילדים.

הצ׳יפס של אמסטרדם 

יש 2 חנויות צ’יפס נחשבות שלפחות באחת מהן חובה לטעום, קיים ויכוח בין המעריצים על איזו מבין החנויות היא הטעימה ביותר.

Vlaams Friteshuis Vleminckx 

והצ׳יפס הכחול המפורסם - Manneken Pis Nieuwendijk.

עוגיות אמסטרדם המפורסמות - Van Stapele Koekmakerij שימו לב שאם מגיעים אחר הצהריים לפעמים נגמרת כל הסחורה בחנות עוד לפני שעת הסגירה, ולכן עדיף להגיע בשעות הבוקר.

גלידריה מומלצת- Van der Linde- שעות הפתיחה כאן קצרות וכדאי להתעדכן בהם מראש

Winkel43 - הבית קפה- קונדיטוריה שמגיש את פאי התפוחים המפורסם שלא כדאי לפספס.

מסעדות מומלצות-מומלץ להזמין מקום מראש, לרוב המסעדות יש אופציה להזמין מקום אונליין.

Cafe De Klos לאוכלי בשרים.

Cannibale Royale Handboogstraat גם כן לאוהבי בשר.

Ceppi's מסעדה איטלקית מומלצת

 Café Loetje מסעדה הולנדית מומלצת

את כל ההמלצות על המקומות בהם ביקרתי ואת ההמלצות של העוקבות שלי באינסטגרם, שמרתי לתוך קובץ גוגל מפס בו אפשר להשתמש בזמן הטיול.