שנת הלימודים החלה, והחגים כבר בפתח, עם ירידת הטמפרטורות הקלה הצפוייה, טורקיה מהווה את אחד מאתרי התיירות הכי משתלמים בתקופה הזו, ולא רק בגלל ב"הכל כלול".

בזמן שמחירי המלונות בישראל מרקיעים שחקים, הלירה הטורקית נמצאת בשפל חסר תקדים, מה שהופך את המחירים במדינה לנוחים במיוחד. העיר בודרום, הממוקדמת על "הריביירה הטורקית" היא אחת מהערים הנעימות והמיוחדות לבקר בהן.

בודרום היא עיר גדולה חוף גדולה יחסית, והתחושה שהיא מעניקה היא של עיר שוקקת ומלאת חיים, ולא רק של תיירות, מתגוררים בה קצת פחות מ-200 אלף תושבים ומבקרים בה מדי שנה מאות אלפי אנשים. העיר מתפרשת על מורדות הרים המובילים את החוף, מלאה בתים לבנים קטנים ומזכירה במשהו את האי המפורסם רודוס וחופי יוון הקסומים.

בודרום, טורקיה (צילום: קיץ ברבנר)
בודרום, טורקיה (צילום: קיץ ברבנר)

העיר ממוקדמת לצד שרידי ההליקרנסוס שהייתה עיר יוונית עתיקה ששכנה בעת העתיקה בדרום-מערב קאריה, מלאה באתרים היסטוריים, בראשם טירת בודרום. הטירה היא אולי האתר המעניין ביותר בעיר והיא מלאה במוזיאונים שונים המציגים עתיקות שנמצאו בין השאר בספינות  שטבעו במימי הים התיכון ויכולות להעיד על המסחר שהתקיים באזורנו בתקופות עתיקות.

אנחנו מתמקמים במלון HillStone היוקרתי שנמצא בכניסה לעיר, בחלקה הצפוני ובזכות מיקומו על ראש ההר צופה על כל העיר. הנוף המרהיב הנשקף מרחבת הבריכה הגדולה, מפצה על המרחק מהים. הפעם מדובר בחווית בוטיק אקסקלוסיבית ושקטה יותר. לאורחים מוגשת ארוחת בוקר הכלולה במחיר, ואילו את ארוחת הבוקר, אם יבחרו, יוכלו לאכול באחת ממסעדות היוקרה של המלון.

את היום אנחנו מסכמים בביקור ביקב "Karnas" הקסום שנמצא כ-25 דקות נסיעה מבודרום. היקב מביא איתו את סיפורה המעניין של משפחת איסמן, בעלת המקום, שביקשה לפתוח יקב באזור שלא היה נחשב לידידותי לגידול יין, ולאחר מחקר מקיף החליטה לשתול בו את זן הזינפנדל מקליפורניה, שרבים טוענים כי הגיע במקור מאזור טורקיה. כך שכפי שטוענים ביקב, יכול להיות שהם היו האנשים הראשונים שהחזירו את זן הענבים הייחודי אל ביתו ההיסטורי.

בודרום, טורקיה (צילום: קיץ ברבנר)
בודרום, טורקיה (צילום: קיץ ברבנר)

היקב כולל מרתף יינות שלמרות מראהו העתיק עוד לא חגג 20 שנה, בו קיים שולחן סועדים גדול לאירועים בימי החורף. בחוף ממוקמים שולחנות נוספים המשקיפים על בריכה עם מזרקות מים וברווזים המטיילים חופשי, בה נמצאת המסעדה של המקום, המגישה מנות גורמה קטנות ומעולות.

את היום הבא אנחנו מקדישים, לאחת האטרקציות המרכזיות והמפורסמים של עיר החוף - הפלגה באחת מהיאכטות המפוארות של בודרום. היאכטה גדולה ומאובזרת, כולל חלק אחורי מוצל עם ספות וחלק קדמי עם מזרנים למי שחשקה נפשו להשחים בשמש הטורקית, והצוות מפנק אותנו בשלל מאכלים מקומיים ובבירה המקומית המפורסמת Effes. גם הפעם אנחנו עוגנים בשתי נקודות הרחק מהמרינה.

אז אם אם מתכננים את החופשה הבאה בחגים, ערי החוף של טורקיה בהחלט יכולות להוות את המפלט הבא שלכם.

הכותב היה אורח של לשכת התיירות הממשלתית של טורקיה