חופשה באמירויות

"ספטמבר, ובפרט החגים, יהיה המשך ישיר של הקיץ: רמת הביקוש גבוהה מאוד ורמת ההיצע עדיין מוגבלת מבחינת מספר הטיסות והחדרים בעולם ביחס לביקושים הגבוהים שקיימים בכל העולם", אומר ניר מזור, סמנכ"ל שיווק קשרי תעופה. "ההתנפלות על נופשים בראש השנה וחגי תשרי כבר קרתה מזמן. באופן כללי, הביקוש לראש השנה וליום כיפור נמוך יותר מאשר לסוכות, ואז קל יותר למצוא מקום. למי שעדיין מתכנן לחגוג את סוכות בחו"ל, אני ממליץ ממש להזדרז, אחרת פשוט לא יישארו אופציות, בייחוד בשל העובדה שהדגש בחגים האלה הוא סביב משפחות שצריכות חדרים בהרכבים שונים".

ניר מזור, סמנכ''ל שיווק קשרי תעופה (צילום: גבי אלון)
ניר מזור, סמנכ''ל שיווק קשרי תעופה (צילום: גבי אלון)

"החגים למעשה", אומר מזור, "יהוו את אקורד הפתיחה של עונת האמירויות: בעיקר דובאי, קצת אבו דאבי. בגלל מזג האוויר עונת התיירות בדובאי בעצם מתחילה בסוף ספטמבר ומסתיימת בתחילת מאי. באמירויות דובאי היא הנתח הכי משמעותי של התיירות מבחינת טיסות, בתי מלון ואטרקציות. אנחנו רואים ברמת הביקוש הכי גבוהה את המשפחות שמגלות רק עכשיו את דובאי, מפני שבשנה שעברה עוד היו מגבלות קורונה. עכשיו אפשר לטוס בלי בעיה עם הילדים. השנה, החל מחגי תשרי ולאורך כל החורף, משפחות יטיילו בדובאי ויגלו את שפע האטרקציות ופארקי השעשועים והמים שיש לדובאי להציע. מי שיטוס בחגי תשרי לדובאי, עדיין ייהנה ממחירים יחסית סבירים. לא נמוכים, אבל סבירים. כמו כן, השקל חזק מאוד כיום, וגם אם מחיר החופשה נראה לנו במטבע זר גבוה, אז בגלל התחזקות השקל המחיר מתאזן ואף יורד".

מחירי חבילות נופש לדובאי בחגי תשרי:
25־28 בספטמבר: טיסות, העברות, כבודה ולינה וארוחת בוקר במלון ארבעה כוכבים Holiday Inn Dubai - Al Barsha - מ־737 דולר לאדם בחדר זוגי.
4־7 באוקטובר: טיסות, כבודה ולינה וארוחת בוקר במלון חמישה כוכבים Crowne Plaza Dubai - מ־695 דולר לאדם בחדר זוגי.
9־12 באוקטובר: טיסות, העברות, כבודה ולינה וארוחת בוקר במלון ארבעה כוכבים FORM Hotel Dubai - מ־829 דולר לאדם בחדר זוגי.

נופשים בטורקיה

"חגי תשרי יוצאים השנה בזמן מצוין, מכיוון שראש השנה מתחבר עם סוף שבוע וכך גם יום כיפור. גם ירידות שערי הדולר והיורו אטרקטיביות מאוד כעת מבחינת חופשות לחו"ל", אומרת שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס. "חג סוכות תמיד היה זמן חזק לחו"ל. כן, יש איזושהי התמתנות לעומת הקיץ, אבל עדיין יש ביקושים גבוהים לחג".

המחירים הטובים, לפי כהן עורקבי, הם דווקא בין החגים: בתחילת ספטמבר (לפני ראש השנה), בטווח שבין ראש השנה לכיפור ובין כיפור לסוכות. "אז הדילים הכי משתלמים", היא אומרת. "להערכתי, נגיע לנתונים של 2019 בכל הקשור לחגי תשרי. הקורונה כבר אינה חסם, ולכן ההתנהגות חזרה להיות כמו קודם".

מה בנוגע ליעדים?
"טורקיה היא עדיין היעד שיש לו הביקוש הכי גבוה. על אף אזהרת המסע הנקודתית והזמנית שהייתה בזמנו לאיסטנבול, זה היה היעד החם של הקיץ, ואני צופה שזה גם יהיה היעד החם של חגי תשרי. מזג האוויר שם מצוין לעונה, הטיסה קצרה והתמורה לכסף היא הטובה ביותר. באנטליה יש מלונות מפנקים של הכל כלול. גם איסטנבול היא עיר מעניינת מאוד. אין תחליף לאירוח הטורקי. זה יעד טוב גם לשופינג וגם לבטן־גב".
"חוץ מטורקיה", מציינת כהן עורקבי, "אני צופה שבחגי תשרי יהיה ביקוש גבוה לשארם א־שייח'. מדובר בטיסה ישירה וקצרה, במלונות שווים וביעד מושך מאוד. כמו כן, גם מונטנגרו נהייתה פופולרית מאוד. זהו יעד שבעבר, לפני המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, היה מתמלא על ידי רוסים ואוקראינים. עכשיו גם המחירים טובים, יש מקומות פנויים ויש טיסות ישירות".

מחירי חבילות נופש בחגי תשרי:
אנטליה - 25־29 בספטמבר: טיסות, העברות ולינה במלון חמישה כוכבים Aska Grand Prestige, הכל כלול - 598 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2.
שארם א־שייח' - 25־29 בספטמבר: טיסות, העברות ולינה במלון חמישה כוכבים Domina Coral Bay Resort, אולטרה הכל כלול - 664 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2.
אנטליה - 4־8 באוקטובר: טיסות, העברות ולינה במלון חמישה כוכבים Eftalia Ocean Resort & Spa, הכל כלול - 549 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2.
אנטליה - 9־13 באוקטובר: טיסות, העברות ולינה במלון חמישה כוכבים Eftalia Ocean Resort & Spa, הכל כלול - 664 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2.

חוויה יוונית

"יש לנו הרבה מאוד פניות כל יום לכל יעד שאנו משווקים לחגים", אומרת שרית שרביט, מנכ"לית חברת איילה נסיעות. "אנשים לא מרפים. אני עדיין לא מזהה שאני בסוף העונה - להפך. הביקושים בלתי פוסקים והמחירים לא זולים, אבל אנשים משלמים וגם כבר אינם חוששים מהבלגן בשדות התעופה. הם מוכנים להגיע ארבע שעות לפני, ויש כאלה שקונים שירותי VIP מראש ומקצרים את ההמתנה בנתב"ג. גם כבר יש פתרונות לכל נושא הנפקת הדרכונים, והשוק ב'אמוק' לטוס. אנו ממשיכים לעבוד במלוא המרץ".

מהם היעדים החמים אצלכם לחגי תשרי?
"בנוגע ליוון, יש טירוף, פשוט טירוף: אתונה, רודוס וקרפטוס, שאצלנו הוא יעד מבוקש מאוד. זהו אי קסום במרחק של שעה מנתב"ג, שמציע את מיטב הטברנות והמסעדות באווירה רגועה וקסומה, חופים בתוליים, שקט ושלווה. בעקבות הביקושים הרחבנו את החבילות לקרפטוס עד אחרי שמחת תורה - מה שבדרך כלל לא נהוג, מפני שבאמצע אוקטובר האיים ביוון נסגרים. אבל בשל הביקושים יש לי שיתוף פעולה עם חלק מהמלונות, ואנחנו מאריכים את החופשות".
"נוסף על קרפטוס", מציינת שרביט, "אני מזהה ביקושים לטיולי ג'יפים באלבניה, במקדוניה, במרוקו, בארמניה וגם בקצ'קר. גם נופשים בפראג, אגב, חזרו לכותרות, כי פראג זולה ולא המונית".

מחירי חבילות נופש לקרפטוס בחגי תשרי:
26־30 בספטמבר: טיסות, העברות ולינה וארוחת בוקר במלון ארבעה כוכבים Mediterranean - החל מ־639 יורו לאדם בחדר זוגי.
10־14 באוקטובר: טיסות, העברות ולינה וארוחת בוקר במלון חמישה כוכבים Alimounda Mare - החל מ־789 יורו לאדם בחדר זוגי.

האי היווני קרפטוס (צילום: אלעד סאסי)
האי היווני קרפטוס (צילום: אלעד סאסי)

קרוב־רחוק

"יש ביקוש שיא לחגים, כאשר התמהיל הוא יעדים קרובים ורחוקים. רוב האנשים עדיין מזמינים יעדים קרובים, אך ההזמנות ליעדים רחוקים בתקופה זו רבות יותר ממה שהיו לפני הקורונה", אומר זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר. "נפח ההזמנות ליעדים רחוקים גדול יותר, מפני שמבחינת ימי חופשה, חגי תשרי יוצאים בזמן מצוין השנה. אנחנו רואים גידול בעיקר ליעדים כמו ארה"ב, תאילנד והפיליפינים. הביקושים לתאילנד חזרו חד־משמעית. זה יעד פופולרי מאוד לישראלים בגלל הטבע, החופים, התרבות והאוכל".

זיו רוזן, מנכ''ל קבוצת גוליבר  (צילום: יחצ)
זיו רוזן, מנכ''ל קבוצת גוליבר (צילום: יחצ)

"ובאשר ליעדים קרובים", אומר רוזן, "גאורגיה מפציצה אותנו בביקושים - כך היה בתקופת הקיץ וגם בחגים. גאורגיה היא יעד קרוב והמחיר יחסית זול. המלונות בבטומי, עיר הנופש של הגאורגים, נמצאים על חוף הים, יש שם קזינו, אוכל טוב מאוד ופולקלור. בטומי מוקפת בטבע וביערות, ואפשר לצאת לטיולי ג'יפים. גאורגיה מתאימה מאוד לקהל הישראלי שמחפש value for money. גם שער הדולר והיורו עוזר לנו ומוזיל את מחיר החופשה. ככל ששער המטבע יורד, ההשפעה משמעותית, בייחוד ביעדים הרחוקים שמחיר הטיסה אליהם גבוה".

מחירי חבילות נופש לבטומי בחגי תשרי:
25־29 בספטמבר: טיסות, העברות ולינה וארוחת בוקר במלון חמישה כוכבים Wyndham Batumi בעלות של 726 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2.
2־6 באוקטובר: טיסות, העברות ולינה וארוחת בוקר במלון חמישה כוכבים Welmond בעלות של 546 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2.
9־13 באוקטובר: טיסות, העברות ולינה וארוחת בוקר במלון חמישה כוכבים Sheraton Batumi בעלות של 873 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2.
16־20 באוקטובר: טיסות, העברות ולינה וארוחת בוקר במלון חמישה כוכבים Wyndham Batumi בעלות של 614 דולר לאדם בהרכב של זוג + 2.

הטיילת של באטומי (צילום: אילנה שטוטלנד)
הטיילת של באטומי (צילום: אילנה שטוטלנד)

ביקור בערי הבירה

"אנשים עדיין מחפשים דילים לחגים, והביקושים גבוהים מאוד, כמו שראינו בקיץ. החגים השנה מאפשרים לנסוע לתקופות ארוכות יחסית בגלל מיעוט ימי עבודה, ואנשים רוצים לנצל את זה", אומר יוני וקסמן, משנה ליו"ר חברת אופיר טורס. "יעדי העיר הקלאסיים, כמו לונדון, פריז וניו יורק תמיד חזקים בחגים. יש גם נהירה גדולה מאוד של ישראלים לתאילנד - יעד שחזר לככב. אבל בכל היעדים יש בעיית זמינות טיסות, לכן מי שעדיין רוצה להזמין, שלא יתמהמה. בדרך כלל בחגים נוסעות משפחות, אז גם קשה יותר למצוא חדרים גדולים, אך עדיין אפשר למצוא מקומות. מי שנזכר עכשיו, ישלם ביוקר, אבל אני לא רואה שהמחיר מונע מהישראלים לטוס".

יוני וקסמן, משנה ליו''ר חברת אופיר טורס (צילום: נטע גפני)
יוני וקסמן, משנה ליו''ר חברת אופיר טורס (צילום: נטע גפני)

"מבחינת טיולים מאורגנים", אומר וקסמן, "לחגי תשרי הכל אצלנו sold out. כבר בתחילת אוגוסט נשארנו בלי מקומות לטיולים בחגים, בהם ליעדים הקלאסיים באירופה, כמו אוסטריה, מונטנגרו ואיטליה. ראינו גם ביקושים גדולים לטיולים במרוקו. עכשיו אנו משווקים טיולים מאורגנים לחורף, למקומות כמו דובאי בשילוב עם אבו דאבי. בגלל מזג האוויר חורף הוא זמן מצוין לטייל באמירויות".

מגדל אייפל בפריז (צילום: רויטרס)
מגדל אייפל בפריז (צילום: רויטרס)

מחירי חבילות נופש לחגי תשרי:
לונדון - 25־27 בספטמבר: טיסות ולינה במלון ארבעה כוכבים The Grand At Trafalgar Square בעלות של 874 יורו לאדם בחדר זוגי.
ברצלונה - 25־29 בספטמבר: טיסות, כבודה, העברות ולינה וארוחת בוקר במלון שלושה כוכבים Auto Hogar בעלות של 881 דולר לאדם בחדר זוגי.
רומא - 2־6 באוקטובר: טיסות, כבודה ולינה וארוחת בוקר במלון ארבעה כוכבים Grand Hotel Hermitage בעלות של 727 דולר לאדם בחדר זוגי.
פריז - 11־17 באוקטובר: טיסות עם עצירה, כבודה ולינה במלון שלושה כוכבים Williams Opera בעלות של 1,114 דולר לאדם בחדר זוגי.

לונדון ביג בן (צילום: רויטרס)
לונדון ביג בן (צילום: רויטרס)