טסים בקרוב לדובאי? התייר הישראלי ישמח לשמוע כי איחוד האמירויות קבעה כללי ויזה חדשים למדינה, שייכנסו לתוקף החל ממחר. בהודעה נכתב כי "החוקים החדשים מסמלים את אחד השינויים הגדולים ביותר במדיניות ההגירה של המדינה מזה שנים רבות".

בין השינויים שאושרו ניתן למנות ויזות ארוכות יותר לתיירים, שהות ארוכת טווח לאנשי מקצוע וגישה קלה יותר ל"ויזה זהב" לעשר שנים. הוויזות החדשות יאפשרו כניסה סטנדרטית למדינה למשך 60 יום במקום 30 יום כיום, ויזת התייר תאפשר שהות במדינה של עד 90 יום ברציפות. איחוד האמירויות גם תציע "אשרות ירוקות" למשך חמש שנים, המיועדות לעצמאיים ותאפשר חיפוש עבודה לבעלי תארים שאינן דורשים נותני חסות במדינה או מארחים.

במקביל, על פי הכללים החדשים, מי שעובד במדינה ומרוויח משכורת של 30 אלף דירהם, כ-8,100 דולר, יהיה לו קל הרבה יותר לקבל את ויזת הזהב לעשר שנים. כמו כן, בעלי דרכונים קיימים שתוקף הדרכון פג, יכולים לבקש בקשה לחידוש הדרכון דרך האתר האינטרנט של ICP, או דרך השגרירויות והקונסוליות.

במדינה בירכו על המהלך ואמרו כי "הרגולציה החדשה כוללת מערכת ויזה מעודכנת התורמת לתמיכה בתהליך הפיתוח ובמדיניות הגיוון הכלכלי, באמצעות משיכת עובדים מיומנים, מה שיוביל להעלאת הפריון ולהגברת התחרותיות של המשק".