טוראי עדי שריקי , מורה חיילת בבית ספר גליל בצפון הארץ
"אני ממליצה לבקר בתל קצעה שברמת הגולן הקסומה. מסלול שאורכו קילומטר וחצי ונמצא בתוך חורש ים תיכוני ששמו "יער אודם" המאפשר ללכת בצל ולא בשמש, למרות שבצפון ברמה תמיד נעים.  אפשר לראות שם כמובן את הצמחייה המיוחדת והמאופיינת שלנו במזרח התיכון, ולקראת סוף המסלול לצאת במסע חיפושים אחרי בונקרים מהתקופה שרמת הגולן הייתה עוד שייכת לסורים, ואולי אפילו לגלות בונקר חדש באדמה'. 

"המסלול לא כולל בתוכו אטרקציה של מים לכן הייתי ממליצה להוסיף ולבקר בעין מוקש; מעיין גדול ועמוק ליד עין זיוון שאני אוהבת לבקר בו תמיד כשאני בצפון הרמה".

"זה אחד המסלולים שאני הכי אוהבת לטייל בהם, כי כשמטיילים שם יש הרגשה שאתה מטייל ביער קסום.
עין מוקש זה מקום יפייפה בפני עצמו שמשקיף על החרמון ונמצא מתחת להר אביטל והנוף המדהים תמיד מפתיע אותי כל פעם שאני מטיילת שם״.

עין מוקש ברמת הגולן (צילום: דובר צה''ל)
עין מוקש ברמת הגולן (צילום: דובר צה''ל)

רב"ט עמית פוקס, מורה חיילת בבית ספר שדה אילת
"אני ממליצה לטייל בקניון שחורת, מסלול מעגלי של ארבעה קילומטרים באזור הרי אילת. בדרך לחופשה באילת תוכלו לראות מצוקים גבוהים של הסלעים העתיקים ביותר שיש בארץ, אבנים מגמתיות, אבני חול צבעוניות ונוף מהמם. לידם תוכלו ללכת לאורך עמודי עמרם, עמודי חול גבוהים בצבעים מרשימים. המסלול הוא מעניין ואתגרי ומתאים לכל הגילים".

"הדרכתי במסלול לא מעט פעמים, אך קניון שחורת תמיד מרגש אותי מחדש, במיוחד מפני שבאמצע המסלול פתאום מתחלפת הקרקע מהאבן המגמתית העתיקה, לאבן גיר שנוצרה 500 מיליון שנה אחריה. ניתן לראות את זה בזכות קו שבר מטורף שעובר בדיוק שם".

"לסיכום, הרי אילת טומנים בתוכם קסם ואני מאוד ממליצה לא לפספס אותם בדרך לעיר והחופים ואל תשכחו ליהנות ולהשאיר נקי".

עמודי עמרם (צילום: דובר צה''ל)
עמודי עמרם (צילום: דובר צה''ל)

רב"ט נגה אושפיז, מורה חיילת ירוקה בבית ספר שדה בכפר הנוער כדורי
"אני ממליצה לבקר בנחל תבור - אפשר לראות שם חזירי בר, שפני סלע, צבאים ומלא מלא תורמוסים בעונה. המסלול הוא מעגלי אשר מתחיל ומסתיים בגזית, מתחיל בירידה במסלול שמסומן בצבע אדום, בהמשך מתחברים לשביל הכחול על נחל תבור, מגיעים לקניון הבזלת המרשים והולכים בערוץ הנחל הזורם והרגוע.

"לאחר מספר דקות של הליכה לאורך הנחל תגיעו לבריכה גדולה ועמוקה שניתן להיכנס ולהשתכשך בה. שימו לב שהיא עמוקה ולא ניתן לעמוד בה! בנוסף מדי פעם יש בה עכברת, אז ממליצה לבדוק עם רשות הטבע והגנים מראש".

"בסוף המסלול עולים למעלה על השביל הכחול, מגיעים לשביל שחור שמתחבר בחזרה לשביל האדום ממנו באנו ושם השארנו את הרכבים שלנו".

"מסלול מומלץ מאוד בכל תקופה אך בעיקר בסתיו ובאביב כשמזג האוויר נעים והפרחים מתחילים לפרוח. תיהנו".

תורמוסים בנחל תבור (צילום: דובר צה''ל)
תורמוסים בנחל תבור (צילום: דובר צה''ל)