גם אם מריחים את הסוף, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שהחגיגה לא נגמרה, ויש לנו עוד סוף שבוע ארוך ואירועי שמחת תורה, שמזמינים אותנו להמשיך לטייל. כעת, כשאנחנו כבר אחרי פקק אחד או שניים, זה לא הזמן לעצור. במקום זה, נצלו את הסתיו החמקמק והמשיכו להשתתף באירועים החגיגיים, לצאת לסיורים בחיק הטבע ולבקר בפסטיבלים לכל המשפחה. אם נמאס לכם מעוד ארוחה משפחתית משמימה או מפיקניק ליד הבית, קבלו המלצה לכמה מהאירועים שמחכים לכם בהמשך החג.

פסטיבל הפפריקה

דרך נהדרת לחתום את חול המועד סוכות היא קפיצה לפסטיבל הפפריקה המסורתי של חוות דרך התבלינים בשדות בית לחם הגלילית. זוהי הפעם ה־13 שבה מתקיים הפסטיבל הצבעוני הזה, והוא יאפשר לכם חוויה חקלאית אותנטית והצצה אל שדות הפפריקה האדומים. במהלך הפסטיבל יתקיימו גם סדנאות ופעילויות יצירה, סיור בטרקטור, קטיף פפריקה, כתב חידה לכל המשפחה, מתחם מים ובועות סבון לקטנטנים.

הפסטיבל יתקיים עד 17.10, בשעות 9:00־17:00 (שישי וערב חג עד 16:00).
מחירים: סיור בטרקטור – 30 שקלים למשתתף, סדנאות – 45 שקלים למשתתף (הכנת שרשרת פפריקה, סדנת עציץ פפריקה לגידול ביתי, סדנת תערובת הפפריקה הסודית).
פרטים נוספים: 04־9533405.

עיזה פזיזה

במהלך חול המועד יקיימו במרכז המבקרים של עיזה פזיזה במושב טל שחר סיורים מודרכים בדיר העזים שלהם. המבקרים יוכלו ללטף את העזים, לנשנש גבינות שמכינים במשק ולהשתתף בסדנאות גיבון מודרכות, שבהן המבקרים ילמדו להכין גבינות.

מחירים: תלויי פעילות.
פרטים נוספים: 08־6102876, http://www.izapzizadairy.com

עיזה פזיזה (צילום: ליאור אבולעפיה)
עיזה פזיזה (צילום: ליאור אבולעפיה)

עכו שמעל ועכו שמתחת

במהלך חול המועד העיר העתיקה של עכו תתמלא במטיילים שישוטטו בסמטאות הצרות והשווקים. אם אתם רוצים לחוות את העיר בצורה קצת אחרת, תוכלו להצטרף לאחד הסיורים המודרכים שמוציא אגף התיירות בחברה הכלכלית בשיתוף רשות הטבע והגנים ומשרד התיירות. אחד מהסיורים הוא “העיר שמעל והעיר שמתחת", והוא מתחיל בגן קסום ומשם ימשיך לעיר הצלבנית שמתחת לאדמה ומעליה, האולמות המופלאים והרחובות הצלבניים.

מורי הדרך יספרו על שתי התקופות שבהן שהו הצלבנים בעכו, על התבוסה שלהם מול צלאח א־דין בקרני חיטין ועל החזרה שלהם במסע הצלב השלישי, שבעקבותיו הפכה עכו לבירת ממלכת הצלבנים. הסיור יסתיים בעיר העותמאנית, בשוק הגדול של עכו, מנהרת הטמפלרים ואזור המגדלור.

הסיורים יתקיימו ב־14.10־15.10, בשעות 13:00־15:30.
מחירים: 30 שקלים למשתתף.
פרטים נוספים והרשמה מראש: אתר רשות הטבע והגנים.

עכו (צילום: דניאל ארמה)
עכו (צילום: דניאל ארמה)

בנייה בבוץ וקשת מלבנים

בקיבוץ לוטן מזמינים את המטיילים לאורך כביש הערבה לעצור לפעילות מיוחדת, שבמהלכה אפשר להתנסות בבנייה בבוץ (קש־קל) ובבנייה של קשת מלבני בוץ, שעליה האמיצים מביניכם יוכלו לעלות.

בקיבוץ לוטן, שדוגל בעשייה אקולוגית, תוכלו להפוך לבנאים לכמה שעות, לערבב חול עם מים וליצור לבנים בעצמכם. מכל הלבנים תבנו לבסוף קשת גדולה. כמובן שכל הפעילות מלווה בהסברים על בנייה מבוץ ועל הדרך הנכונה לבנות קשת יציבה.

הפעילות תתקיים ב־15.10 וב־18.10 בשעה 10:30.
מחירים: 40 שקלים לאדם (מגיל 3).
פרטים נוספים והרשמה מראש: www.bookit.fun

פעילות בוץ (צילום: באדיבות קיבוץ לוטן)
פעילות בוץ (צילום: באדיבות קיבוץ לוטן)

חוות טורבינות הרוח

אזור הגלבוע והעמקים הוא מקום נפלא לבלות בו את חופשת סוכות. האזור, העתיר במקורות מים, טומן בחובו גם חוויה אקולוגית מרתקת - חוות הרוח בקיבוץ מעלה גלבוע, שבה תוכלו לראות מקרוב מהי אנרגיה מתחדשת, והכל באווירה חגיגית וברוח טובה. בחווה, שיושבת למעשה על הגלבוע, תמצאו 14 טורבינות רוח בגובה 75 מטר, מאגרים, פירים, מנהרות ומערכות סולאריות. בימי חול המועד סוכות יתקיימו במקום סיורים שבהם ניתן יהיה ללמוד בקצרה מהי אנרגיה מתחדשת, איך מנצלים את משאבי הטבע החינמיים, איך מפיקים חשמל מרוח ולמה חצבו בעומק הגלבוע 6 קילומטרים של פירים ומנהרות ענק.
הסיורים יתקיימו ב־14.10 וב־16.10, הסיורים יוצאים בכל חצי שעה, סיור אחרון ייצא ב־12:30.
מחירים: 35 שקלים למשתתף (מגיל 5).
פרטים נוספים: 052-8114645, windfarm.co.il

חוות טורבינות הרוח, מעלה גלבוע (צילום: מיטל שרעבי)
חוות טורבינות הרוח, מעלה גלבוע (צילום: מיטל שרעבי)

ההיסטוריה של הספורט

מוזיאון הספורט היהודי הראשון בעולם נפתח למבקרים בכפר המכביה. המוזיאון, שיישאר פתוח לכל אורך חול המועד, משתרע על פני 1,500 מ"ר ומציג את סיפורו של הספורטאי היהודי מהמאה ה־19 ועד היום, דרך תחנות שונות בהיסטוריה. במוזיאון תוכלו לראות כאלף פריטים נדירים כמו הגלשן של גל פרידמן, גביע אליפות אירופה של מכבי תל אביב משנת 1977, כפפת בייסבול של סנדי קופקס ועוד. כמו כן, במהלך חול המועד המבקרים יוכלו ליהנות מהפנינג ספורטיבי שכולל מתחם מתנפחים, ג'ימבורי לפעוטות ושלל פעילויות ספורטיביות.

המוזיאון יהיה פתוח עד 17.10 בשעות 9:00־18:00, ובשישי ובערב החג בשעות 9:00־14:00. סיור יוצא כל 45 דקות (הסיור מתאים לילדים החל מגיל 8).
מחירים: 79 שקלים לאדם, 297 שקלים לכרטיס משפחתי לארבעה.

מוזיאון הספורט היהודי (צילום: רפי דלויה)
מוזיאון הספורט היהודי (צילום: רפי דלויה)

העדי שבמטבח: סדנאות שוקולד

מטיילים ברמת הגולן? אם בא לכם להכניס רגע מתוק לחוויה, תוכלו לעצור לסדנת שוקולד בסטודיו של “עדי אומנית השוקולד". במשך כשעה ורבע תיצרו ערכת שוקולדים אישית, שאותה תוכלו לנשנש בסוכה או בפקקים בדרך הביתה. הערכה שתכינו תוך כדי הסבר והדרכה, כוללת פרלינים, שוקולד על מקל ועוד מטעמים. בסדנה לומדים גם לצייר בשוקולד, מגלגלים טראפלס ומכינים ממתק נוגט קראנצ׳י.
פתוח במהלך חול המועד בתיאום מראש.

מחירים: 95 שקלים לאדם, מתאים מגיל שנתיים.
פרטים נוספים: theadi.co.il  054-9772524

העדי שבמטבח (צילום: ליאת גורדון)
העדי שבמטבח (צילום: ליאת גורדון)

סיורים ומסיק זיתים בציפורי

בגן לאומי ציפורי מזמינים את המטיילים לקחת חלק בסיורים מודרכים בלב בוסתני הרימונים בגבעת ציפורי, שם גדלים כל שבעת המינים. נוסף לביקור בגן הלאומי ובבוסתנים, תוכלו למסוק זיתים, לרסק ולתבל אותם, ולארוז אותם בצנצנת אישית שאותה תיקחו הביתה. לסיום, הילדים יוכלו ליצור מנורת שמן כמו המנורות העתיקות שבהן השתמשו בימים הקדומים.

הפעילויות יתקיימו ב־14.10־17.10 בשעות 11:00־15:00.
מחירים: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, למעט סדנאות היצירה והמסיק שיעלו 10 שקלים לכל משתתף.  

פסיפס ציפורי (צילום: מיטל אהרון, רשות הטבע והגנים)
פסיפס ציפורי (צילום: מיטל אהרון, רשות הטבע והגנים)