שנתיים אחרי חתימת הסכמי אברהם נראה שהישראלים לא נרגעים מהאופציה התיירותית שנפתחה בפניהם בלב תקופת הקורונה - דובאי. גם החום המדברי של אוגוסט־ספטמבר לא מנע מחובבי החיים הטובים לקפוץ לוויקנד באמירויות. וכעת, רגע לפני שמתחילה עונת החורף (דצמבר־מרץ) העמוסה בדובאי, תוכלו ליהנות בשבועות הקרובים מהאטרקציות ומהמלונות - מינוס התורים העמוסים. גם בימים אלה, טרום פתיחת העונה הרשמית, יוצאות מספר טיסות לדובאי מדי יום - גם של חברות ישראליות וגם של פליי דובאי והאמירויות. כך שבקלות תוכלו למצוא דיל ספונטני שיתפור לכם חופשה מפנקת באחד היעדים הכי מבוקשים.

ואחרי שתסמנו וי בצ'ק ליסט שלכם על האתרים הסופר־מתוירים כמו מגדל בורג' ח'ליפה, גן הפרחים, האקווריום והמרינה, הנה עוד כמה אטרקציות שלא כדאי לכם לפספס.

קודם כל לינה. דובאי היא אחת מהמדינות העמוסות בבתי מלון מפוארים, חלקם אף זכו לדירוגים הכי גבוהים בעולם. בכלל, כשתטיילו בדובאי, תשמעו את ההקדמה "הכי" לפני כל אתר, מונומנט או אטרקציה, ונראה שכל דבר שם נעשה מתוך רצון להיות הכי טובים מבחינה תיירותית, או לפחות הכי גבוהים. כך למשל במלון "SLS Dubai" תמצאו את בריכת האינסוף שזכתה בשיא גינס עבור הבריכה הגבוהה ביותר. הבריכה, שממוקמת בקומה 75, מאפשרת תצפית מרהיבה על כל דובאי. ואם הבריכה לא מספיקה, במלון יש 254 חדרים, 321 דירות, והוא אחד המלונות הגבוהים ביותר באזור, יש בו שתי מסעדות שף מצליחות וספא עם טיפולים מפנקים והנוף הכי יפה בדובאי.

Dubai Frame

ואם הכל בדובאי מתנשא לגובה, בכלל לא מפתיע שרבות מהאטרקציות בדובאי משלבות תצפית על האזור, וכך גם במקרה של "מסגרת דובאי". המסגרת המוזהבת שאפשר לראות כמעט בכל נסיעה ברחבי העיר, היא למעשה בניין המתנשא לגובה של 150 מטר. המבנה, כשמו כן הוא, מעוצב בצורת מסגרת דקה, והוא נמצא בתוך פארק זאביל. במהלך סיבוב קל בפארק תוכלו ליהנות ממזרקה מזמרת, רגע לפני שמעלית ענקית תיקח אתכם אל על. בתוך המבנה תוכלו לראות ולשמוע את הסיפור מאחורי האמירות וההיסטוריה של דובאי, ולא פחות חשוב תיהנו מנוף פנורמי עוצר נשימה. אם אתם אמיצים, תוכלו לעשות גם סלפי על רצפת הזכוכית שנמצאת לאורך המבנה, כשאתם בגובה של מעל 100 מטר.

שעות פתיחה: 09:00־21:00.
אתר אינטרנט: www.dubaiframe.ae

The View at the Palm

הזדמנות נוספת לראות את הפלא של דובאי מלמעלה היא ב־The View at The Palm - עוד אטרקציה פופולרית, המאפשרת למבקרים תצפית של 360 מעלות אל אי הדקלים המפורסם. האי המלאכותי, שהוא אחד מסימני ההיכר של דובאי, נמצא במימי המפרץ הערבי והוא כולל בתי מלון, מסעדות ווילות פרטיות. מהתצפית, שנמצאת במרפסת בגובה 240 מטר בקומה ה־52 של מגדל הדקל, תוכלו לראות אותו בזווית מושלמת. זוהי נקודה מופלאה שמאפשרת להבין איך כל הסיפור של דובאי החל, לראות את תהליכי התכנון והבנייה של אי הדקלים ולבקר בתערוכה שמספרת על החזון של דובאי. ואם זה לא מספיק - במגדל נמצא קניון Nakheel, כך שתוכלו לחתום את הביקור שלכם בשופינג.

שעות פתיחה: א'־ה', 09:00־21:00. שישי־שבת, 09:00־23:00.
כתובת: Nakheel Mall Rooftop – Level 2 Exit.

מוזיאון העתיד - MOTF

יש משהו בראוותנות הזאת של האמירויות, שלעתים יכולה להיתפס כמנותקת וחסרת שורשים, בעיקר בהתחשב בנקודת הפתיחה שלה. אבל עם כל הקִדמה - ניכר שהקברניטים שלה מקפידים לשלב כמעט בכל פינה את החזון מאחורי הקמתה, הקשרים היסטוריים וכיבוד המסורת. במוזיאון העתיד החדש, שיושב באחד המבנים היפים ביותר שתראו, לא מתמקדים רק בהווה אלא גם בעתיד ובחזון לעתיד המקומי והעולמי. אז אם אתם חולמים לדעת איך העולם שלנו ייראה בעוד כמה עשרות שנים, זה המקום בשבילכם. המוזיאון, המתפרש על פני חמש קומות, מציג את הדבר הבא בתחומים כמו חלל, בריאות, גיאולוגיה, מצב כדור הארץ, תחבורה ותעופה. בסיור חצי מודרך במוזיאון תוכלו ללמוד על השאיפות של האמירויות להתמודד גם עם נושאים של קיימות ולהיות מובילים ופורצי דרך כמעט בכל היבט שקשור בעתיד של כדור הארץ.

שעות פתיחה: כל ימות השבוע, 10:00־18:00.

ספארי במדבר  (צילום: מיטל שרעבי)
ספארי במדבר (צילום: מיטל שרעבי)

Platinum Heritage - Desert Safari

דובאי היא הרבה יותר מעיר הבירה שלה, וכדי להבין טוב יותר את האזור, רבים יוצאים ממנה במסגרת טיולי יום. הדרך האהובה על התיירים היא לעשות זאת כחלק מטיול הכל כלול המשולב במדבריות המקיפות אותה. טיולי הספארי במדבר הם אטרקציה שאהובה גם על מטיילים ישראלים, והם בדרך כלל מתפרשים על פני חמש־שש שעות וכוללים איסוף ישירות מהמלון, נסיעה "אתגרית" בדיונות, עצירות לתצפיות, ארוחת ערב אותנטית במאהל בלב המדבר, הופעה, תצפית כוכבים קצרה, רכיבה על גמלים ועוד.

אתר אינטרנט: https://www.platinum-heritage.com

סיור בשכונת Al Fahidi

אם אתם באמת רוצים לראות מאיפה כל העושר של דובאי התחיל, כדאי שתצאו לשיטוט קצר בשכונת אל־פהידי. זאת הזדמנות פז להתנתק לרגע מכל הבלינג בלינג של העיר, ולצאת למסע בעבר של דובאי. שכונת אל־פהידי יושבת בצד נחל דובאי וניתן לראות בה את המבנים העתיקים של העיר. כאן חיו הדייגים ושולי הפנינים. במבנים העתיקים שוכנים היום גלריות ובתי ממשל. ממנה תוכלו להמשיך את שכונת אל־סיף, שבה מתמזג ישן עם חדש. באל־סיף תוכלו להמשיך בשיטוט בין חנויות מזכרות ובגדים, לעצור במסעדות או בפודטראקים הפזורים לאורך הנחל. מומלץ להגיע לאזור בשעות הערב, אז מזג האוויר הרבה יותר נוח.

Crystal Clear Kayaks

אם אתם רוצים לתבל את הטיול שלכם בקצת פעילות ספורטיבית ועל הדרך לצלם תמונות אינסטגרם מעולות, תוכלו לצאת לשיט בקיאקים שקופים. נקודת היציאה של הקיאקים נמצאת על רצועת החוף ג'ומיירה, כשברקע נופי המרינה של דובאי.
כתובת: Crystal Clear Watersports,

Jumeirah 2nd, Dubai, United Arab Emirates
אתר אינטרנט: crystalclearwatersports.com

קאיקים, דובאי (צילום: יחצ)
קאיקים, דובאי (צילום: יחצ)

Arabian Tea House

פסק זמן לקפה זה דבר מבורך בכל טיול, במיוחד כאשר מתלווים אליו טעמים וניחוחות של תבלינים ערביים. בכניסה לשכונת אל־פהידי נמצא אחד מבתי התה הפופולריים בקרב התיירים. בית הקפה מציע תפריט מגוון, החל מארוחות בוקר מפנקות בסגנון אוריינטלי, פלטות בשרים, סמבוסק במגוון מילויים, וכמובן קפה מצוין.

כתובת: Al Fahidi street, Bastakiya
אתר אינטרנט: arabianteahouse.net

Basko Dubai

קשה מאוד להמליץ על מסעדות בדובאי, כי כמעט בכל פינה תוכלו למצוא מסעדה טובה. אבל אם אתם מתעקשים, "באסקו" בהחלט זוכה לשבחים בזכות האווירה המערבית שלה, המוזיקה הטובה והאוכל המצוין. המסעדה נמצאת בלב אזור העסקים של העיר, ואפשר לעצור בה לדרינק או ארוחה מלאה. אל תפספסו את מועדון הריקודים המחתרתי שנפתח בקומה העליונה שלה החל מהשעה 23:00.

כתובת: The Opus by Zaha Hadid, Business Bay
שעות פתיחה: מדי יום בין 12:00 ל־01:00 בלילה.

מלון ״ורסאצ'ה״ QS Bar & Lounge

במלון ״ורסאצ'ה״, שבו נפגשים לקפה כל המי ומי של דובאי, תמצאו עיצוב ראוותני, הרבה זהב וגם בר הופעות אינטימי. המלון כולל 215 חדרים וסוויטות, כולם בעיצוב בית האופנה ורסאצ'ה. הבר, שהוא מקום מפגש לחובבי הופעות ואוהבי הקוקטיילים, זכה בתואר "בר המוזיקה הטוב ביותר בדובאי".

אתר אינטרנט: www.palazzoversace.ae

סושי סמבה  (צילום: מיטל שרעבי)
סושי סמבה (צילום: מיטל שרעבי)

Sushi Samba

ביקור בדובאי הוא הזדמנות מצוינת לבקר בסניף של מסעדת "סושי סמבה" הוותיקה. הסניף החדש יחסית של הרשת נמצא בקומה שמעל אאורה, בריכת השחייה השנייה בגבוהה בעולם, לא רחוק מה"וויו". אם אתם רוצים ליהנות מהמיטב שלה ומהנוף העוצמתי שמשקיף אל אי הדקלים, תוכלו להגיע לעסקית בעלות של כ־140 שקלים, כולל שתי מנות ראשונות ומנה עיקרית.

אתר אינטרנט: sushisamba.com/locations/dubai
כתובת: SUSHISAMBA Dubai, Level 51 - St. Regis - The Palm Jumeirah - Dubai -