פסטיבל הצלילה RED SEA DIVING, חוזר לאילת, ויהפוך למשך שלושה ימים (17-19 בנובמבר) את חוף המזח באילת לגן עדן לצוללים. הפסטיבל מתקיים זו השנה השלישית, בתקופה הנחשבת לטובה ביותר לצלילה בים האדום.

הפסטיבל, שהפך למוקד משיכה לצוללים מהארץ ומחו"ל, שם דגש מיוחד על שמירה וניקיון החופים והים. השנה יתקיים לראשונה מבצע ניקיון חופים בו זמנית בשלושת מדינות המפרץ: ישראל, ירדן ומצריים, בשיתוף מתנדבים מעמותות לשמירה על הסביבה משלושת המדינות. מתנדבים מירדן יגיעו במיוחד לאילת, למבצע ניקוי חופים וצלילת ניקיון משותפים. ובמקביל מתנדבים מישראל יצאו לפעילות דומה בירדן ובמצרים. 

פסטיבל צלילה בים האדום  (צילום: בועז סמוראי)
פסטיבל צלילה בים האדום (צילום: בועז סמוראי)

במהלך כל יום מימי הפסטיבל תתקיים תערוכת צילומים מהעולם התת הימי שתוצב על קרקעית הים ואורחי הפסטיבל מוזמנים לצפות בה בצלילה או שנירקול. בתערוכה יוצגו מעל ל-40 צילומים מרהיבים מרחבי העולם שצולמו על ידי בועז סמוראי ונועם קורטלר (מקימי הפסטיבל), יחד עם שלושת הצלמים שזכו בתחרות הצילום בפסטיבל הקודם, לצד עבודות של הצלם טוני מלמקוויסט, שנפטר השנה, של רג'עה ג'ורי – צלם תת ימי ומדריך צלילה בכיר מירדן, ושל מנאל מגאדלה, שחולמת להיות הצלמת התת ימית הראשונה מהמגזר הערבי.

משתתפי הפסטיבל יוכלו ליהנות גם מהרצאות של מומחי כרישים, הקרנות צילומים וסרטים תת ימיים, יוגה ומדיטציה מול הים, שעות הפי האור בשקיעה, ערב קבלת שבת, חתירת סאפ, שוק אומנים ועוד. גם הילדים ייהנו משלל פעילויות כמו סיור אוזניות מוזיקלי עם תיאטרון אלעד, פעילויות יצירה אקולוגיות ויוגה משותפת להורים וילדים.

ההרשמה בתשלום של 55 שקלים למבוגר ו-35 שקלים לילד - וכוללת קבלת ערכה וכניסה לאירועי התוכן של הפסטיבל.
פסטיבל RED SEA DIVING אילת, 17-19 בנובמבר. חוף המזח, אילת
לפרטים מלאים על כל הפעילויות בפסטיבל: www.redseadivingfestival.com