הנופים המדהימים, האיים הבתוליים והתושבים המקומיים מאירי הפנים – החזרה של "הישרדות" למסך היא סיבה מצוינת להתחיל לארגן את הטיול הבא למדינת האיים הקסומה במזרח הרחוק.

הפיליפינים היא אחת המדינות המיוחדות והיפות ביותר בעולם, שיותר מ-7,000 איים מרכיבים אותה. חופים עם נוף טרופי עוצר נשימה ואטרקציות ימיות מיוחדות, רכסי הרים עם טרקים לטובת מיטיבי הלכת וערים גדולות שניתן למצוא בהן הכל, הופכים את הפיליפינים ליעד אטרקטיבי מאד, במיוחד בעונת החורף בחצי הגלובוס הצפוני.

בעזרת טל גרוס לוגסי, מנהלת הסניף בפיליפינים של חברת התיירות flyeast המתמחה בשירותי תיירות למזרח הרחוק, אספנו את כל מה שצריך לדעת עבור מי שרוצה להתחיל לארוז מזוודה ולצאת למסע מופלא בארץ שחופיה המדהימים מככבים כעת על המסך שלנו מדי ערב.

פיליפינים (צילום:  יואב גולן, Flyeast Phillipines)
פיליפינים (צילום: יואב גולן, Flyeast Phillipines)

מה צריך לדעת לפני שמגיעים לפיליפינים?

ראשית, בגלל מזג האויר הטרופי עם גשמי המונסון שיורדים בין החודשים יוני עד אוקטובר, מומלץ להגיע לפיליפינים החל מאוקטובר ועד חודש מאי, אולם גם בעונה ה"רטובה" אפשר מאד להנות בטיול בפיליפינים כי כזכור מדובר במדינה עם אקלים טרופי ולכן הגשמים לא מלווים בטמפרטורות נמוכות.

בנוסף, מדובר ביעד רחוק יחסית מישראל ללא טיסה ישירה ולכן רצוי לתכנן חופשה של מינימום 10 ימים (לא כולל טיסות בינלאומיות). עוד יש לציין כי מכיוון שמדובר במדינת איים ולעתים צריך לתכנן גם טיסות מקומיות בין יעד ליעד, רצוי מאד לארגן את כל הטיול מראש ולא להשאיר את התכנון לרגע האחרון.

כמו כן, לפי הנחיות הקורונה המעודכנות, ניתן להיכנס למדינה לכל מי שביצע שלושה חיסונים או על ידי הצגת בדיקת PCR שלילית שבוצעה ביום שלפני הנסיעה. 

פיליפינים (צילום:  יואב גולן, Flyeast Phillipines)
פיליפינים (צילום: יואב גולן, Flyeast Phillipines)

מה עוד חשוב לדעת ולשים דגש לפני הנסיעה?

התושבים המקומיים הם האנשים הידידותיים ונחמדים ביותר במזרח הרחוק ורובם ככולם דוברי אנגלית רהוטה, בשונה מרוב המדינות באזור. עובדה מעניינת בעניין זה היא שהפיליפינים היא המדינה השלישית בגודלה בעולם במספר דוברי האנגלית שלה.

אולם, סגנון החיים והתרבות שונה מאד ישראל ומומלץ מאד להיעזר בסבלנות כשמגיעים לפיליפינים ולקבל בהבנה את ההבדלים הללו ומושגי הזמן של המקום. עוד חשוב לזכור כי מדובר ביעד חם ולח מאד ויש להצטייד בביגוד מתאים ובתכשירים להגנה מפני יתושים. 

פיליפינים (צילום:  יואב גולן, Flyeast Phillipines)
פיליפינים (צילום: יואב גולן, Flyeast Phillipines)

אז מדוע כדאי לתכנן טיול לפיליפינים, למי זה מתאים והיכן מומלץ לבקר?

מדובר ביעד עם נופים מדהימים, מלא באטרקציות, מתאים לכל סוגי המטיילים - החל מצעירים לאחר צבא שמחפשים טרקים מרהיבים, זוגות בירח דבש שיכולים להנות משקיעות רומנטיות בחופים היפים בעולם ועד משפחות שיכולות להגיע עם הילדים ולהנות מכל מה שיש למדינה הזאת להציע, וכמובן כל מי שמחפש חופשת "בטן-גב" מושלמת.

הפיליפינים הינו יעד פחות מוכר ופופולארי מאשר תאילנד ומי שמחפש "לגלות" מקום מיוחד שלא כל חבריו ביקרו בו, יופתע מאד לטובה ועם זאת לא ייחסר לו שום דבר במידה והוא רוצה להגיש "בבית" כדוגמת בית חב"ד וכו'. 

למגיעים בפעם הראשונה, כדאי להגיע לאי "בוהול" שמציע אטרקציות רבות כדוגמת סיורי איים שאסור לפספס, טרסות של אורז, צלילה עם כרישי דולפינים, שייט עם צפייה בדולפינים, כוכבי ים ובעלי חיים ימיים מיוחדים, סיור ב"גבעות השוקולד", סיור בשמורת קורלה שם חיים יונקי הטרסייר שהם קופיפים זעירים ועוד.

אי נוסף הוא בורקאי שחופיו נבחרים לחופים היפים בעולם והוא כל מה שצריך עבור ה"חופשה המושלמת": חול לבן, עצי קוקוס וים בצבע טורקיז. האי מציע פעילות ספורט אקסטרים, מסעדות וחיי לילה ובעיקר הרבה שלווה.

אי נוסף הוא המקום שבסביבתו מצטלמת הישרדות – "אל נידו". אי מרהיב שמציע נוף עוצר נשימה של צוקים גבוהים לצד ים כחול המקיף אותם. גם כאן ניתן למצוא פעילויות ספורט אתגרי ימי, לצפות בבעלי חיים ימיים, לצלול וטייל במפלים ובמצוקים ועוד. אך הפעילות המומלצת ביותר היא סיור באיים הקטנים הנמצאים סביב – מדובר במראה מיוחד ונדיר.

מקומות נוספים שפחות מוכרים לתיירים הישראלים וכדאי מאד לבקר בהם למשל היא העיר דומגטה שבאי נגרוס, שגם שם ניתן להנות בחופים המדהימים, פעילויות ספורט ימי, סיורים ימיים ועוד. האי הקטן והבתולי סיקיהור, והאי השני הקטן ביותר בפיליפינים אך שגם מכיל את כל החוויות שאפשר למצוא במדינה הנפלאה הזאת הוא קמיגין.