עונת החורף בישראל מגיעה בקרוב לשיאה והחלום על נוף לבן עם בתים מכוסים בשלג והרים שפסגתם בוהקת למרחק, לא צפוי להתגשם. יחד עם זאת, ובניגוד לאקלים הארץ־ישראלי, מספר חובבי הגלישה בשלג (סקי וסנובורד) הולך וגדל משנה לשנה. העובדה שתנאי מזג האוויר בישראל לא מאפשרים ללמוד לגלוש בשלג באופן רציף (למעט ביקור יומי בחרמון), לא עוצרת את הישראלים מלטוס ליעדים קרים שמספקים זאת, ולעתים, יותר מפעם בעונה.

חופשות סקי נחשבות לחופשת קונספט מועדפת על צעירים (אבל לא רק), שמתארגנים על חופשה עם חברים ומסיימים את הפעילות האתגרית עם בילוי המוני במסיבות "אפרה סקי" ואלכוהול או כאלו שסוחפים אחריהם בני משפחה נוספים לבילוי מאתגר, כזה שמאפשר מרחב אישי, אך גם זמן איכות משפחתי.

סאונת 5 האלמנטים המשלבת אש ומים, אתר הבריאות פרידלהוף, איטליה (צילום: preidlhof)
סאונת 5 האלמנטים המשלבת אש ומים, אתר הבריאות פרידלהוף, איטליה (צילום: preidlhof)

לא לעשירים בלבד

חופשות סקי זכו לתדמית של חופשות אקסטרים יקרות, השמורות לקהל אמיד וחובב פעילות אתגרית בלבד, אבל מי שמבין יודע שעם הגידול בהיצע היעדים והפעילות ההיקפית סביב אתרי הסקי, היא כבר לא מוכרחה להיות יקרה ואף לא להיות רלוונטית רק לחובבי גלישה. המתקנים, התכנים וסוגי האירוח השונים שמספקים אתרי הסקי בנוסף למסלולים הגלישה, יענו על ציפיות הנופשים, גם אם לא יגלשו כלל.

מתחמי הספא באתרים הפופולריים כוללים ברובם תפריט עשיר של טיפולי גוף, בריכות תרמיות, ג'קוזי רותח באוויר הפתוח, שפע של סאונות ובריכות מחוממות ומקורות. פעילויות wellness שמוגשות לאורחים כוללות תפריט בריאות במהלך כל היום, מפרט עשיר של אימונים במים או שיעורי סטודיו, מיוגה ופילאטיס, ועד אימוני כוח, עיצוב או מתיחות.

באתרים שבדקנו מצאנו פעילויות נוספות כמו: מסיבות, הופעות חיות, שופינג, אולמות באולינג, מסעדות שף עם כוכבי מישלן ועוד.
התכנים המגוונים, לצד הפעילות האתגרית, משלימים את החוויה והופכים את החופשה מהסוג הזה לנופש מקיף שמתאים כמעט לכולם.

רונן כץ, מנכ"ל ובעלים של חברת סקי דיל: "אחרי שלוש שנים מורכבות שבלמו את ענף הסקי והשאירו את הגולשים הישראלים יתומים משלג, עונת הסקי הנוכחית שנפתחה בחודשים האחרונים לא מתכוונת לתת לשום דבר לעצור אותה. הביקוש לחופשות הולך וגובר, גולשים יוצאים לחופשה שנייה ושלישית בעונה אחת ויותר בני משפחה מצטרפים לחוויית הסקי המשפחתית וזו עוד סיבה טובה לעלייה המשמעותית בביקוש".

נראה כי עונת הסקי הקרובה היא המבוקשת ביותר שידע הענף: “בעונת הסקי הנוכחית, שהתחילה בתחילת דצמבר 2022 ותסתיים בסוף חודש אפריל 2023, אנו רואים עלייה של 20%־%25 בביקושים, לעומת העונה טרום קורונה", מוסיף כץ. אז איפה תבחרו לבלות את חופשת הסקי הבאה שלכם וכמה זה יעלה לכם? תלוי מה אתם מחפשים כחוויה משלימה לפעילות הגלישה היומית. כדי להקל על הבחירה, חילקנו את היעדים לפי תחומי עניין:

הופעות - סלה רונדה, איטליה
סלה רונדה האיטלקי הוא שילוב מושלם של נופים עוצרי נשימה, מרחב גלישה עצום, עיירות קסומות וקולינריה משובחת. הסקי־פס המורחב יציע לגולשים 1,200 ק"מ של מסלולים לכל הרמות. המחיר: החל מ־1,449 יורו לאדם בחדר זוגי, כולל טיסות, העברות, מלון על בסיס חצי פנסיון, עבור 7 ימי סקי־פס, סקי דיל. השנה מגיע אל האתר המבוקש פסטיבל ה־SKIDEALWEE.

18 ימים של הופעות LIVE (עדן חסון, עברי לידר, היהודים, סקאזי, איתי גלו ועוד) המחיר במסגרת הפסטיבל: החל מ־1,249 יורו לאדם בחדר זוגי לסופ"ש ארוך, כולל טיסות, העברות, חצי פנסיון, 4 ימי סקי־פס וכניסה לאירועים.

אתר הסקי סלה רונדה (צילום: סקי דיל)
אתר הסקי סלה רונדה (צילום: סקי דיל)

תמורה למחיר - גודאורי, גיאורגיה
גודאורי הוא אתר בוטיק שחדר לתודעה רק בשנים האחרונות, ממוקם שעתיים וחצי טיסה מישראל ושעתיים נסיעה משדה התעופה. האווירה אינטימית, המלונות מושקעים עם גישת ski in\out ישירה מפתח המלון, בילוי וקולינריה איכותית, מרחב גלישה מפתיע (70 ק"מ של מסלולים) תשתיות חדישות ומחירים נמוכים בהרבה מהמוכר בענף. המחיר: החל מ־849 יורו לאדם בחדר זוגי לסופ"ש הכולל טיסות, העברות, לינה וארוחת בוקר, 3 ימי סקי־פס, וציוד סקי/ סנובורד.

אתר הסקי בגיאורגיה (צילום: סקי דיל)
אתר הסקי בגיאורגיה (צילום: סקי דיל)

מסיבה - אישגל, אוסטריה
אישגל הוא שילוב מושלם בין מרחב גלישה מכובד עם 238 ק"מ של מסלולים שחוצים את אוסטריה ושווייץ, לבין חיי לילה סוערים. האתר מציע סצנת בילויים חסרת מעצורים עם עשרות ברים, בתי קפה ומועדונים מסביב לשעון: מבירה עם החבר'ה, דרך מסיבת אפרה סקי על ההר ומסיבות פרועות עד השעות הקטנות של הלילה. אישגל האוסטרי נחשב לפרמיום של חופשות הסקי. המחיר החל מ־ 1,699 יורו לאדם בחדר זוגי. כולל טיסות, העברות, לינה + א.בוקר ו־7 ימי סקי־פס.

שופינג - מאיירהופן, אוסטריה
מאיירהופן נמצאת במרחק שעה נסיעה בלבד מאינסברוק ומציעה 5 מרחבי גלישה מסחררים בסקי פס אחד המבטיחים 489 ק"מ של מסלולים. העיירה מרתקת עם מסורת ארוכת שנים ומבנים יפהפיים, נוף רכסי ענק, ברים, מסעדות, בתי קפה, חנויות ומדרחוב מרכזי לחובבי השופינג. המחיר: החל מ־1,249 יורו לאדם.

מלון אקווה דום, טירול, אוסטריה (צילום: aqua dome)
מלון אקווה דום, טירול, אוסטריה (צילום: aqua dome)

שעת משפחה - טין, האלפים הצרפתיים
רשת המלונות הבינלאומית קלאב מד נחשבת לחלוצה בארץ בתחום חופשות סקי פרימיום למשפחות. נכון להיום, הרשת מפעילה כ־20 מועדוני סקי ברמת 3 עד 5 קלשונים באלפים הצרפתיים, בקנדה וביפן. מועדון חדש שנפתח בטין שבאלפים הצרפתיים בהשקעה של 130 מיליון יורו מציע גישה למגוון ענפי ספורט כמו: סקי אלפיני, סנובורד והייקינג מושלג.

האתר מותאם לכל הרמות והחבילה כוללת שיעורי סקי וסנובורד בהתאם לרמה שלכם. באתרי הרשת פועלות מסגרות לילדים החל מגיל 3 חודשים ושיעורי סקי בעברית עם מדריכים מקצועיים החל מגיל 4. המחיר: החל מ־1,450 יורו לאדם ל־7 לילות, כולל טיסות, העברות, אירוח על בסיס פנסיון מלא, סקי פס והדרכות סקי וסנובורד לכל הרמות.

מלון קלאב מד טין, האלפים הצרפתים (צילום: יח''צ חו''ל club med)
מלון קלאב מד טין, האלפים הצרפתים (צילום: יח''צ חו''ל club med)

סקי וספא - אקווה דום Tirol Therme לאנגנפלד, אוסטריה
המלון AQUA DOME ממוקם בחבל טירול והוא משלב מתקני ספא חדישים, משאבי טבע עשירים, נוף אלפיני יפהפה, ואפשרות גלישה באתר הסקי הצמוד (Sölden). המקום האידיאלי לחופשת חורף רומנטית המספקת מענה לצורך האתגרי, לצד אורח חיים בריא ומנוחה מפנקת. ספא הפרימיום "SPA 3000" החדיש שלו, אשר מאפשר כניסה לאורחי המלון בלבד ומתפרש על פני שתי קומות, מציע מתקני ספא מגוונים, עם נוף מרהיב הודות לכ־250 פסגות מושלגות של הרי האלפים.

המבנה החיצוני, שמתחבר בהרמוניה מושלמת עם סביבתו, עושה שימוש במשאבי הטבע שמקיפים אותו ומציג שלוש "קערות מרחפות" שהפכו לסמל המסחרי של האתר, מלאות במי מעיינות חמים ומחוברות באמצעות שביל של בריכה מחוממת היוצא מתוך המבנה המקורה.

ומה לגבי סקי? 356 ק"מ של מדרונות גלישה באתר הסקי הצמוד, Bergbahnen Sölden, מזמינים אתכם לגלישה מתקדמת, לשיעורים פרטיים או לסיור מודרך אישי למתחילים. המחיר לחבילה בת 3 לילות, הכולל לינה בחדר זוגי סטנדרט, סקי פס ליומיים, העברה באוטובוס לאתר הסקי Sölden, השכרת ציוד סקי ישירות במלון (ב־15% הנחה לאורחי המלון) ושימוש במתקני המלון הוא כ־1,560 יורו לזוג.

מלון אקווה דום, טירול, אוסטריה (צילום: aqua dome)
מלון אקווה דום, טירול, אוסטריה (צילום: aqua dome)

ספא לנשמה - פרידלהוף, דרום טירול, איטליה
באתר הבריאות Preidlhof, אשר ממוקם בדרום חבל טירול, צפון איטליה, מצאנו אירוח שכולו על טהרת ה־wellness, כאשר כל פיסת נוף מכל פינה במתחם נראית כמו גלויה שכוללת בפריים אחד שטחים עצומים, פתוחים וירוקים, מבנים היסטוריים אותנטיים, טבע פראי ופסגות מושלגות - מראה עיניים שלעצמו מרחיב חדרים בלב.

לאלו שמעדיפים חופשת חורף ביעד קר ומושלג, אך לא מתכוונים לעלות על מסלולי הסקי שמציעים אתרים אחרים בסביבה, האתר הזה יספק חוויה חושית הוליסטית מושלמת - הזדמנות להתחדש, להתאזן ולגלות מחדש חושים ורגשות חבויים. אזור הבריאות באתר מתפרס על פני 5,000 מ"ר, עם "מגדל סאונה" בן שש קומות, הכולל 16 סוגי סאונה, אזורי מנוחה אלטרנטיביים, בריכת אינסוף על גג המגדל ובריכה חיצונית עם מנהרה והבדלי טמפרטורה בין חלקיה השונים.

חדר מנוחה ''טרקלין האש'', אתר הבריאות פרידלהוף, איטליה (צילום: preidlhof)
חדר מנוחה ''טרקלין האש'', אתר הבריאות פרידלהוף, איטליה (צילום: preidlhof)

אזורים נוספים במלון מציעים סאונות נוספות, מתחם של חדרי טיפול עם תפריט עשיר של טיפולי פנים וגוף, אולם יוגה מוקף זכוכית שקופה, חדר עיסויים זוגי חיצוני מוקף בגינה, אמבט ג'קוזי חיצוני רותח לצד בריכה עם מי קרח לחובבי האתגר הגופני, ועוד.

על חלק מהטיפולים המוצעים בתפריט הספא לא שמענו מעולם, כמו טיפול בקול (עיסוי ללא מגע. קולות המדמים טבע ובוקעים מכלי נגינה מסורתיים הם אלו שיגעו לכם בנפש בזמן שתשכבו על מיטת חול עשויה מאבני קוורץ חמות) או עיסוי צבע. חבילת אירוח ל־6 לילות לדוגמה כוללת: 50 דקות של חמאם לזוג, 50 דקות עיסוי ארומטי לשניים, עיסוי שמן זית ב־46 מעלות לשניים, 110 דקות של סוויטת ספא לזוג ו־4 שיעורים מיוחדים בקבוצה קטנה. מחיר משוער ל־4 לילות לינה וחבילת האירוח המפורטת: 1,400 יורו לאדם.