אף על פי שנראה שעולם התיירות התאושש מנזקי הקורונה, ומלונות חדשים צצים בארץ כמו פטריות אחרי הגשם, זה לא אותו הדבר עבור התיירנים הקטנים, אלה שמציעים חוויות תיירותיות אינטימיות למטיילים ישראלים ולתיירים מרחבי העולם. אותם אנשים, שעבורם תיירות היא שליחות, עברו שנים קשות במיוחד, ולא כולם שרדו את הנזקים הכלכליים. במקום כמו אילת, שבו רבים מהתושבים מתבססים על תיירות, הדבר הזה נכון פי שניים. לכן בשנים האחרונות תאגיד התיירות המקומי לקח חסות על העסקים ועזר להם לצוף מעל פני המים.

לשמחת המטיילים והתיירנים, שחלקם עדיין מרגישים את אפקט הקורונה, החסות הזאת נשמרת גם כיום עם מיזם חורפי מקסים בשם "101 חוויות, אפס שקלים, אילת אחת". מה זה אומר? שהמבקרים בעיר הדרומית בימים אלה (ועד חודש מרץ) יוכלו למלא את החופשה שלהם בתוכן ובחוויות בלי להוציא ולו שקל אחד, מלבד עלות הלינה. כחלק מהמיזם יוכלו המבקרים להירשם ולהשתתף בפעילויות מגוונות כמו סאפ בים האדום, שיט, סדנאות יצירה, יוגה מול הים, סיורי הליכה בטבע, רכיבה על אופניים ועוד. במסגרת הפעילויות תוכלו ליהנות מאוצרות הטבע של העיר הדרומית, בהם הים והמדבר, אך גם ממפגש אינטימי עם היוצרים ואנשי התוכן האילתים.

אם אתם חובבי טבע, תוכלו להירשם לסיורים שמנחים מורי דרך מוסמכים, כמו "דרך האבנים האדומות", שעובר בשמורת עין עברונה שבה נובע מעיין בלב המדבר ותבקרו בעמודי עמרם, או ב"אילת מתעוררת", שבמהלכו תוכלו לטפס על הר צפחות ולראות את הנוף המרהיב של הים. אם אתם מעדיפים את הטבע שלכם יותר אורבני, מרכז "אל ארצי" מציע סיור הסוקר את סיפורה של אילת מאז ועד היום.

חובבי צפרות? בפארק הצפרות שבכניסה לעיר מזמינים אתכם לסיור מודרך אל בריכות הפלמינגו, שכולל צפייה בטלסקופ. רוצים לראות את העולם שמתחת לפני הים? תוכלו לצאת להפלגה בסירת זכוכית מלב מפרץ אילת.

פארק הצפרות (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)
פארק הצפרות (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)

בין שלל החוויות, שכולן חינמיות, תוכלו לצאת לאחת מהאטרקציות האהובות על הישראלים - טיול רייזרים בשטח. את הטיולים, שמתאימים לכל המשפחה, מוציאה חברת גל במדבר. הטיולים מתנהלים בנינוחות, בהתאם לקהל היעד המשפחתי, עוברים בנופים המדבריים שסובבים את העיר, דרך מטעי התמרים המפורסמים, הדיונות הגדולות וגם בפארק הצפרות - שתי ציפורים במכה אחת.

מלבד הטבע המדברי שסובב את העיר, גם בימים הקרירים תוכלו ליהנות מנפלאות הים האדום. כחלק מהחוויות שמוצעות במיזם, ישנו שיט משפחתי רגוע ושליו. השיט יוצא ביאכטה פרטית מהמרינה ועד ריף הדולפינים. במהלך השיט ניתן להתרווח על הסיפון, ליהנות מהבריזה הקרירה ולראות את העיר מזווית קצת אחרת. אם יהיה לכם מזל, אפילו תוכלו לראות דולפינים מקפצים באזור הריף. כך או כך, זאת חוויה משפחתית נהדרת. ואם זה לא מספיק, תוכלו לקחת חלק באימון בוקר יוגה מול הים, חתירה בסאפ, פילאטיס לקראת השקיעה ועוד.

שייט ביאכטה (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)
שייט ביאכטה (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)

מאחר שחלק גדול מהמיזם האילתי מתמקד במפגש עם המקומיים ולא רק באטרקציות המוכרות, יוצעו ברחבי העיר מגוון סדנאות, בהן סדנת תיפוף לכל המשפחה בהנחיית גל ורבורג. במהלך הסדנה תשמעו הסבר על כלי נגינה שונים, תלמדו על מוזיקה מכל העולם ותתופפו בקצב של שירים מוכרים ואהובים. אם הקצב ממשיך לזרום בכם, תוכלו לעבור לסדנת פלמנקו בהנחיית נעמה שני. הסדנה שלה מספקת הצצה אל עולם המחול הספרדי. רוצים להיכנס לקצב בלי להזיז בעצמכם את הגוף? רקדנית הבטן אבישג אפרתי עורכת מופעי מחול אוריינטלי המשלב ריקוד מזרחי, אש ואורות. המופע שלה מתקיים במאהל הבדואי של יוסוף אבו ג'אמה (מול חוף אלמוג) בליווי תה חם. ואם אתם יושבים כבר במקום, תוכלו להזמין לכם ארוחה בדואית אותנטית מהתפריט המקומי.

סדנת תיפוף (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)
סדנת תיפוף (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)

אם אתם מטיילים עם בני נוער, תוכלו גם לקחת חלק בסדנת נגרות שכוללת התנסות בחומרים שונים ובכלי עבודה ולמידת טכניקות חדשות. אם בא לכם על סדנה קולינרית, גם כאן ההיצע מאוד מגוון - החל מסדנה להכנת גלידה בביתו של רמי שוקרי ועד סדנה שבה תוכלו להתנסות בהכנת מוקטיילים (קוקטיילים ללא אלכוהול) בהנחייתם של נדב ואסף גזית.

אוהל בדואי (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)
אוהל בדואי (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)

איפה ישנים?

טרנד המלונות האורבניים כבר מזמן לא מוגבל לתל אביב, כך שגם עיר הקיט הדרומית מתחילה להבין את זה. בשנים האחרונות, לצד המלונות הגדולים וההמוניים, נפתחים עוד ועוד מלונות קטנים ואינטימיים. אל הטרנד הצטרף אחד השחקנים המובילים בתחום בארץ, קבוצת בראון. הקבוצה פתחה לאחרונה מלון בוטיק חדש בן 84 חדרים. המלון החדש מעוצב בקו האופייני לרשת, כשעל העיצוב הופקדה האדריכלית והמעצבת אלונה אליאסי. ההשראה לעיצוב מגיעה מסגנון ה"טרופיקל דקו", ולשם כך היא בחרה להשתמש בצבעים של ירוק, ורוד מעושן, קש, חרדל ודפוסים טרופיים.

המלון מעט מרוחק מהבלגן התיירותי, והוא ממוקם ממש ליד האייס מול ומה שנקרא החוף הצפוני. בעיניי המלון מושלם לזוגות שרוצים לשמור על הווייב האורבני. במלון יש שישה סוגי חדרים המתאימים לזוג או לשלושה, כשרוב החדרים בגודל 16־25 מטר. קטנים אך מפנקים מאוד, עם מיטות קינג סייז ומצעי כותנה מצרית, טלוויזיה, מיני־בר, מכונת נספרסו, שולחן קפה וחדרי האמבט מרווחים.

כרגע האפשרויות הקולינריות במלון לא רבות. כמו בכל מקום, מוגשת ארוחת בוקר עשירה למדי בלובי, וסביב הבריכה (שעתידה להיפתח בקרוב) יוצע תפריט סנאק־בר עם המבורגרים, נקניקיות, שייקים ועוד. אבל בהמשך השנה מתוכננת להיפתח בלובי המלון מסעדת "צ'נה" (CENA) של השף תומר אגאי. זה יהיה הסניף השני של המסעדה התל אביבית (במלון "תיאודור") והיא תציע תפריט איטלקי־ערבי וקוקטיילים של המיקסולוגית נועם שרת.

קאמן 17, אילת.
פרטים נוספים: 6303030 - 08, או 9646*

מה אוכלים?

פעילויות חינמיות זה דבר נפלא, אך חלק מהחופשה הוא הפינוקים שאנחנו קונים לעצמנו. אצלי זה בדרך כלל מתבטא ברמה הקולינרית. אילת שופעת מסעדות, החל מסטריט פוד עממי ועד מסעדות יוקרה. בעוד בעבר רוב המסעדות המתוירות והשוות היו ממוקמות בלב אזור התיירות, בשנים האחרונות הסצינה הקולינרית דווקא פורחת באזורי התעשייה של העיר. שם צצות כל העת מסעדות חדשות ומעניינות כמו מסעדת "פאסינו", האיטלקית החדשה של קוני ופז הרץ. ב"פאסינו" תמצאו אוכל איטלקי קלאסי עם דגש על בצקים. התפריט העשיר שלהם כולל ארנצ'יני פטריות, אצבעות מוצרלה מטוגנות ומושחתות, ריזוטו פטריות מענג, סלט פנצנלה עשיר וסלט בורטה חלומי. חוץ מזה התפריט כולל מגוון די גדול של פיצות מבצק נאפוליטני ופסטות. המחירים כאן בהחלט נוחים ומאפשרים לטעום יותר ממנה אחת בלי לצאת בנזק כלכלי גדול.

הצורף 1, אילת.
פתוח מהשעה 16:00. לפרטים: 6913336 - 08

פאסינו (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)
פאסינו (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)

לצד פריחת המסעדות החדשות בעיר, אי אפשר לא לתת כבוד למוסדות אילתיים ותיקים. אחד מהם הוא "המחבוא של אדי" - אוצר אילתי לא כל כך חבוי, שהוקם לפני כ־40 שנים. הנופשים הוותיקים בוודאי זוכרים את המקום הישן של אדי, שנשרף ונסגר. כעת פועל גם הוא באזור התעשייה ומציע את אותו תפריט מוכר לצד כמה מנות חדשות, כשהדגש הוא על נתחי בשר איכותיים ומנות מהים. מאחר שהמסעדה לא כשרה, אפשר למצוא כאן סטייק ברוטב שמנת פלפלת, שניצל בסגנון קורדון בלו ופנה בקר בשמנת. כמובן שיש כאן גם מגוון מנות למי שמקפיד על הפרדה בין בשר לחלב.

המסגר 2, אילת.
פרטים נוספים: 6371137 - 08

המחבוא של אדי (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)
המחבוא של אדי (צילום: מיטל שרעבי, אסף פינצ'וק)