בעבר הלא מאוד רחוק, הנופשים הישראלים, בייחוד משפחות עם ילדים, נהגו לצאת לחופשה השנתית במהלך החופש הגדול או בחגים לחופשה ממושכת. בשנים האחרונות ניכרת עלייה בביקוש לחופשות בתקופת החורף. מבדיקה שערכנו עולה כי השינוי קשור גם להרגלי הצריכה שלנו בתקופת הקורונה, שבה היינו סגורים בבתים, אך גם לפתיחה של יעדים חדשים, קרובים וחמים - ולא פחות חשוב - מחירים אטרקטיביים בהשוואה לאלו שניאלץ לשלם בחגים ובחודשי הקיץ.

ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה: "כעת, אחרי חגי תשרי, חנוכה וחגי דצמבר ועד לחודש מרץ לפחות, למעט בחופשת פורים, המחירים לחופשות נוחים והביקושים ליעדים הפופולריים גבוהים כפי שחווינו בתקופת טרום הקורונה. היעדים החמים מאפשרים בריחה מהחורף הישראלי לחופשת בטן־גב לצד פעילות אתגרית קיצית".

בין מרוקו לדובאי

עם חתימת הסכמי אברהם בין ממשלת ישראל לאיחוד האמירויות נורתה יריית הפתיחה לחופשות של ישראלים ביעדים קרובים ומסקרנים שהיו עד כה סגורים בפנינו, וכעת, במיוחד בעונה הקרה, בין החודשים נובמבר למרץ, מעוררים עניין מוגבר. הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בישראייר: "כבר לא צריך לטוס יום שלם כדי ליהנות מחופשת קיץ בחורף, כיוון שנפתחו לישראלים יעדים קרובים כמו דובאי ומרוקו בטיסות ישירות".

קניות, אטרקציות וחיי לילה

דובאי, העיר הגדולה באיחוד האמירויות הערביות שהחלה את דרכה ככפר דייגים עני וצנוע במאה ה־18, שינתה את פניה ומיצבה את עצמה עם השנים כשם נרדף לעושר וליוקרה. בחברת ישראייר מציינים כי ניכר גידול של פי 5 בהזמנות לחבילות נופש וטיולים מאורגנים לדובאי בחודשי החורף מכמה סיבות עיקריות: הטיסה קצרה יחסית, מזג האוויר חם ובוטל הצורך באשרת כניסה. העיר הגדולה והמתקדמת ביותר של איחוד האמירויות היא שילוב בין אדריכלות עתידנית, מגוון בלתי נתפס של אטרקציות, שופינג, חיי לילה תוססים, בתי מלון מהטובים בעולם, קולינריה משובחת ונופים מרהיבים של המדבר והמפרץ הערבי. העיר מתהדרת במגדל הגבוה בעולם - בורג' חליפה, הקניון הגדול בעולם ואיים מלאכותיים בצורת דקל - פאלם ג'ומיירה. בנוסף, חופי הים של דובאי מציעים חול לבן, מי טורקיז וספורט ימי מגוון. דובאי מתאימה לחופשה זוגית או משפחתית, לחובבי אקסטרים, לטיולים מאורגנים ועד למסיבות רווקים. מחיר לדוגמה לחופשה בת 3 לילות בדובאי במהלך חודש מרס במלון MERCURE DUBAI BARSHA HEIGHT: החל מ־478 דולר לאדם (ישראייר).

תרבות, שווקים וארמונות

מרוקו הפכה ליעד מבוקש בקרב התייר הישראלי, כאמור, הודות להסכמי אברהם ופתיחת הטיסות הישירות מישראל. מרקש היא עיר תוססת ועשירה בהיסטוריה ובתרבות, והטמפרטורות בה גבוהות לאורך כל השנה עם מעט מאוד ימי גשם. בחודש מרץ למשל, הטמפרטורה תעמוד על כ־25 מעלות. מרקש מחולקת לשני אזורים: העיר העתיקה (מדינה) שמאופיינת ברחובות צרים ומפותלים ובדוכני סחורות צבעוניים, והעיר החדשה (Ville Nouvelle) שמציעה שלל מסעדות, חנויות, מותגים ודוכני אוכל. חופשה במרקש תנגיש לכם טיולי גמלים, דיונות, מסלולי טיול, נופים מדבריים, מוזיאונים וחמאמים מסורתיים.

זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר: "מרקש היא בהחלט יעד בלתי נשכח לחופשה, היא מהווה יעד חם לזוגות ולמשפחות ומציעה שילוב ייחודי של תרבות מרוקאית מסורתית לצד מודרניות: שווקים הומי אדם מלאי תבלינים וטקסטיל, מוזיאונים, מסגדים וארמונות, ספא ומסעדות מפנקות. אם תתרחקו מהעיר תוכלו ליהנות גם ממדבר וטבע עוצרי נשימה".

מחיר לדוגמה לחבילת נופש זוגית למרקש ל־7 לילות עם ארוחת בוקר בתאריכים 15.3־23.3 בחדר זוגי, כולל טיסה, במלון 5 כוכבים Es Saadi Hotel הכולל בריכה, מסעדות, ברים, קזינו, מגרש טניס וספא מפנק: 1,503 דולר לאדם (גוליבר).

שוק תבלינים במרקש  (צילום: ללא קרדיט)
שוק תבלינים במרקש (צילום: ללא קרדיט)

גם על פי חברת ארקיע, מרוקו היא היעד החם של החורף. טיול שמצאנו בחברת ארקיע כולל את הנופים הייחודיים: ההרים, היערות והעמקים ואת הערים המרכזיות: מרקש, קזבלנקה ורבאט. הטיול מחובר לפן היהודי של מרוקו וכולל סיור ברובע היהודי וביקור בבית הכנסת המשוחזר. חוויות נוספות שיתאפשרו במסגרת טיול שכזה, הם טקס משוחזר של חתונה מסורתית והופעות פולקלור עם ארוחות ממיטב המטעמים המרוקאיים. הריחות, הטעמים, הצבעים והרוחניות. טיול מאורגן ומודרך יצליח למצות את כל הטוב שיש למרוקו להציע.

המחיר ליציאה ב־1.3, כולל טיסות הלוך ושוב, 7 לילות במלון על בסיס חצי פנסיון, מלווה מקצועי דובר עברית ואוטובוס: 1,235 דולר לאדם בחדר זוגי (ארקיע).

לא רק פעם בשנה

טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות באיסתא: "חופשה בחו"ל זה כבר לא משהו שעושים פעם בשנה בחודשי הקיץ או בתקופות החגים, אנו רואים שמשפחות וזוגות רבים מנצלים את תקופת החורף לחופשה ביעדים שבהם מזג האוויר קיצי. ההיצע ליעדים אלו גדל בשנים האחרונות ומלבד תאילנד, שאליה טסו רוב הישראלים בחודשי החורף, היעדים הפופולריים הנוספים הם: זנזיבר, איי סיישל, והאיים המלדיביים, לצד טיולים מאורגנים בדרום אמריקה או טיולי טבע וספארי באפריקה".

האיים המלדיביים, וילות פינהולו  (צילום: באדיבות club med)
האיים המלדיביים, וילות פינהולו (צילום: באדיבות club med)

בטן־גב, ספא ויוגה, סיישל

אחד היעדים שתפס תאוצה גבוהה השנה לחופשת בטן־גב הוא סיישל, יעד אקזוטי שבו מזג האוויר נוח עם טמפרטורה מקסימלית של 33 מעלות. חופשה בסיישל תמצה את השילוב הקסום בין נוף עוצר נשימה לצלילות בפארק ימי וסדנאות של יוגה לנפש. מלון DOUBLETREE BY HILTON שוכן בסביבה טרופית על האוקיינוס ההודי במאהה, עם חוף פרטי ומתחם ספא מפואר הכולל בריכה חיצונית, מתקני כושר וחדרי טיפולים. במסעדת המלון תוכלו ליהנות ממיטב המטבח המקומי, הכולל אוכל בריאותי ומאכלי ים, ובחוף תמצאו מגוון רב של פעילויות ספורט ימי.

המחיר ל־5 לילות בחודש פברואר: החל מ־1,742 דולר לאדם (איסתא). מחיר ל־6 לילות עם ארוחת בוקר, בתאריכים 25־31 בינואר בריזורט 4 כוכבים CORAL STRAND: החל מ־1,249 דולר לאדם בחדר זוגי (קשרי תעופה).

חופי סיישל (צילום: קשרי תעופה)
חופי סיישל (צילום: קשרי תעופה)

שוק תבלינים וחיות בר, זנזיבר

האי ידוע כאי־התבלינים ומאפשר טיולים בשדות תבלינים וטיולי ספארי מפורסמים, שמורות של קופים מיוחדים, שמורות טבע נוספות לחיות בר מוגנות ועוד. היעד מתאים לחתך אוכלוסייה רחב ולסגנונות נופש שונים: מנופש בטן־גב רגוע במשלב טיפולי ספא ויוגה ועד חופשת ספארי משפחתית עם טיולים וחוויות.

המחיר ל־9 לילות בין התאריכים 12/2־21/2 במלון Uroa bay beach resort 5 כוכבים: 1,363 דולר לאדם בחדר זוגי (קשרי תעופה).

חופשת ספארי בזנזיבר  (צילום: קשרי תעופה)
חופשת ספארי בזנזיבר (צילום: קשרי תעופה)

ספארי מתחת למים, האיים המלדיביים

האיים המלדיביים, השוכנים בלב האוקיאנוס ההודי ונחשבים ליעד חלומי מהנחשקים בעולם, מורכבים מ־1,192 איים קטנים, כאשר רק 200 מהם מיושבים. מזג האוויר ביעד נע בין 25־30 מעלות לאורך כל השנה והעונה היבשה היא המומלצת, בין החודשים דצמבר־אפריל. זמן השהייה המומלץ: מינימום 6 ימים, וסוג האירוח המועדף שמאפיין את היעד הוא חדר על המים. ברוב חודשי השנה הטיסה תצריך קונקשיין מאחד היעדים - דובאי, אבו דאבי, בחריין או איסטנבול - והמחיר לטיסה ינוע בין 725־1640 דולר, העברה משדה התעופה במאלה לריזורט המארח תעשו באמצעות סירה או מטוס ימי בעלויות משתנות בין 120־1,800 דולר. חופשה באיים המלדיביים מציעה, בנוסף לנופים המרהיבים, גם רכיבה על אופניים, קולינריה מגוונת ושפע של פעילויות מים, בהם חוויית צלילה ושנורקלינג.

עידן סלמון, בעלי חברת מלדיבר, המתמחה בחופשות לאיים המלדיביים עם זמינות 24/7, משתף אותנו במחירים לדוגמה: Movenpick Resort, בווילת לאגון מעל המים עם בריכה פרטית על בסיס לינה וארוחת בוקר פלוס העברה במטוס ימי לזוג: 22,870 שקל; The standard Huruvalhi בווילת לאגון מעל המים עם בריכה פרטית והעברות במטוס ימי לזוג פלוס 2 ילדים, הכל כלול במחיר: 28,420 שקל; Dhigufaru Island Resort בווילת חוף באקו, הכל כלול עם העברות במטוס ימי לזוג: 16,630 שקל (מלדיבר).

האיים המלדיביים (צילום: חברת מלדיבר)
האיים המלדיביים (צילום: חברת מלדיבר)

רשת קלאב מד מציעה את מועדון קלאב מד קאני לחופשה במלדיביים. מדובר במועדון 4 קלשונים, עם מתחם 5 קלשונים של סוויטות מרחפות מעל מימי הלגונה. למועדון 3 מסעדות וברים המציעים אוכל גורמה וטעמים אקזוטיים ואסייתיים, ספא מרגיע הכולל טיפולי גוף ופנים, מגוון פעילויות ספורט, בדגש על ספורט ימי, הופעות חיות, ארוחות גורמה, בר חופשי ועוד.

מחיר לדוגמה ל־7 לילות לחבילה הכוללת מלון, טיסות, העברות ופנסיון מלא, בין התאריכים 6־13 בפברואר: החל מ־3,267 יורו לאדם. (קלאב מד).

עולם החי, מתחת למים, מלדיביים (צילום: באדיבות amilla fushi)
עולם החי, מתחת למים, מלדיביים (צילום: באדיבות amilla fushi)

פלאי טבע, טרקטורונים וסירות מרוץ, מאוריציוס

חופי ים צלולים בגווני טורקיז, צמחייה טרופית, נוף הררי ושמיים תכולים - האי מאוריציוס, השוכן באוקיאנוס ההודי, הוא יעד אקזוטי המציע מגוון רב של טיולי תרבות, היסטוריה וטבע מעבר לחופשת בטן־גב. שווקים ססגוניים, מרכזי קניות ובתי קולנוע, גנים בוטניים מרהיבים, מפעלי רום ושדרות קני סוכר, הר שבעת הצבעים, מפלים, טיולי טרקטורונים, ספארי, טיולי שיט לאיים הקטנים מסביב, שיט עם דולפינים ועוד. מועדון La Pointe Aux Canonniers למשל, מציע שפע של פעילויות ספורט ימי עם שיעורים מקצועיים לכל הרמות ולכל הגילים כגון: וויקבורד וסקי מים (החל מגיל 8), סאפ, כדור מים, צלילה עם שנורקל, קיאקים, קטמרנים, ועוד.

מחיר ל־7 לילות בין התאריכים 2־9 בפברואר: החל מ־2,520 יורו לאדם (קלאב מד). 

מאוריציוס (צילום: באדיבות club med)
מאוריציוס (צילום: באדיבות club med)