חופשה בכנרת תמיד מזכירה לי את הילדות. המנגל ההוא עם אבא, הנסיעה ההיא עם סבא וסבתא, ההתרגשות הקבועה בטיולים השנתיים בכל פעם שמישהו באוטובוס צעק "הנה הכנרת!"... איכשהו, האגם הזה יושב אצלי חזק עם המילה "קיץ". 

אבל מה יעשה חובב קור וגשם מושבע כמוני, כשמלון גומא מזמין אותו להתארח על שפת הכנרת בשיאו של החורף? ישנה את הקונספט, ילבש כפפות ומעיל, יארוז בתיק צעיף וכמה סריגים יפים, יפעיל את הווישרים – וקדימה לכנרת!

אם לא שמעתם עדיין על מלון גומא, אל תצטערו. מדובר במלון שעד לא מזמן היה סגור לקהל הישראלי. עד משבר הקורונה הוא נקרא The Sea of Galilee Hotel והיה מיועד עבור צליינים שהגיעו מרחבי העולם אל ארץ הקודש. אבל אז סגרו המדינות את שעריהן, תיירות החוץ נגדעה – והמלון נפתח עבור הקהל הישראלי. שנתיים אחר כך הוא נרכש על ידי חברת ישרוטל וכיום הוא נקרא מלון גומא. אז אם חיפשתם דבר טוב שבכל זאת יצא מהנגיף הזה, מצאתם.

בריכה גומא (צילום: אסף פינצ'וק)
בריכה גומא (צילום: אסף פינצ'וק)

מלון גומא ממוקם על חופה המערבי של הכנרת, סמוך למושבה מגדל. במלון 212 חדרים והוא מציע בריכת שחייה חיצונית מחוממת, חדר כושר, לובי בר, מסעדה ועוד.

יש לא מעט סיבות להגיע למלון הזה. ממרפסת החדר נשקף אלינו יופיים המהפנט של הכנרת והרי הגולן, וכשמסיטים את הווילון בבוקר ומתעוררים לנוף כזה, קשה שלא להתלהב. על הארוחות במלון אחראי השף דוד קקון, וכנהוג ברשת ישרוטל – בכל ארוחה, גם בבוקר וגם בערב, התחושה היא שנחתנו במלון חמישה כוכבים. 

בריכה, גומא (צילום: אסף פינצ'וק)
בריכה, גומא (צילום: אסף פינצ'וק)

אזור הכנרת והגולן ידוע באטרקציות הייחודיות שלו, כמו טיולי ג'יפים ורכיבה על סוסים, והחוף הפרטי של המלון מאפשר גם טבילה נעימה במי הכנרת. אלא שכאמור, יצאנו הפעם לחופשה חורפית ואת בגדי הים השארנו בבית. זה לא אומר שסוף השבוע שלנו היה משעמם. אולי בדיוק להפך.

בקיבוץ גינוסר הצמוד למלון שוכן בית יגאל אלון, המציע תערוכות, היסטוריה, עתיקות והרבה כנרת. נוכל לצאת למסע בזמן במבנה המרשים על שפת הכנרת, הכולל סיורים מודרכים בין המוצגים מימי בית שני, המשנה והתלמוד, וכן ימי הקמת המדינה. נערוך היכרות עם דמותו מעוררת ההשראה של יגאל אלון ומורשתו הרחבה ונלמד על ערכים כמו הגנה והתיישבות, היחס לאדם ולסביבה והקשר למסורת ולתרבות - והכל בליווי סיפורים מרתקים.

חדר אוכל (צילום: אסף פינצ'וק)
חדר אוכל (צילום: אסף פינצ'וק)

בין התצוגות ברחבי המוזיאון: הסירה העתיקה בעולם (בת אלפיים שנה) שנמצאה בכנרת; תערוכה חדשה על מנהיגותו של יגאל אלון לצד תצוגות נוספות על תחנות בחייו; תערוכת שביל הסנהדרין – מעל ל-150 פריטים מיוחדים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות ברחבי הגליל; תערוכת כנרת – סיפורה של ימת הכנרת מנקודות מבט שונות לאורך ההיסטוריה; פסיפס שמשון - הפסיפס המקורי היחידי מבית הכנסת העתיק בחוקוק המוצג לקהל הרחב; פינת קריאה לילדים עם ספרים אותם אייר יפתח אלון ועוד הפתעות רבות נוספות. המחירים נוחים (20 שקלים לילדים, נוער וגמלאים, 35 שקלים למבוגר) והחוויה מעשירה, ייחודית ומרתקת.

חובבי האומנות שביניכם ישמחו לבקר בסטודיו מנדרינה, שעבר למתחם אומנות חדש וצבעוני במושב נטור שבדרום הגולן. הסטודיו החדש רחב ידיים ומארח משפחות וקבוצות לסדנאות זכוכית מגוונות, החל מהסברים והדגמה של עבודה עם מבער, ניפוח ויצירה בזכוכית ועד סדנאות בה כל משתתף חווה עבודה אישית עם מבער ויוצא עם תוצרים שיצר בסדנה. עוד במתחם – חדר סדנאות חם ונעים ליצירה עצמאית בקניית ערכה ממגוון ערכות, עגלת קפה דורא עם קפה משובח ומאפים וחנות קטנה ומטריפה של תכשיטים ופריטים מעוצבים של מעצבים שונים.

ולמי שבכל זאת מתעקש לחוות את הכנרת גם בחורף, כדאי שיתנסה ב"חווימה" – אטרקציית שיט חדשה ומרתקת, הכוללת שייט עצמי בסירות מנוע קטנות המלווה בהדרכה קולית ומפה חיה באפליקציית ניווט מתקדמת. תגיעו לפינות החמד הנסתרות והיפות ביותר באגם הלאומי וגם בימי החורף תגלו שמזג האוויר פחות קר משחשבתם. הסירות קטנות ואין צורך ברישיון כלשהו, והפעילות מתקיימת על פי תקנות הבטיחות החמורות ביותר. מומלץ!

חדר גליל (צילום: אסף פינצ'וק)
חדר גליל (צילום: אסף פינצ'וק)

ובחזרה לגומא. אחרי תנומת צוהריים מתבקשת, הגיע הזמן לגלות את הפינות היפות שיש למלון הזה להציע. בלובי הענק מחכות לנו ספות נוחות, וכוס קפה או תה מהבר הסמוך הופכת את חוויית ההירגעות למושלמת. אם לא יורד גשם כדאי לצאת החוצה, אל המדשאה רחבת הידיים שלחוף הכנרת, ולתפוס קרני שמש אחרונות. חדר הכושר המלון אינו גדול במיוחד – אך הוא מותאם בדיוק למתאמן הישראלי הממוצע ואפילו כולל פינת סלפי מושלמת שבה תוכלו להראות לכל העוקבים שלכם איך אתם שומרים על הגזרה גם בחופשה.

לובי (צילום: אסף פינצ'וק)
לובי (צילום: אסף פינצ'וק)

מלון גומא הוא המלון המושלם לסוף שבוע חורפי בכנרת. גם לחובבי האטרקציות וגם למי שמעדיף להישאר בפנים – המלון מספק את כל הצרכים. וכשאנחנו נפרדים בצער מהחדר המרווח, מהלובי רחב הידיים ומהנופים של הכנרת והגולן, נשארת במוחנו שאלה אחת: מעניין איך זה להגיע לכאן גם בקיץ. תהיו בטוחים שעוד נגלה.