אני ילדת מדבר. הגעתי לערבה בגיל ממש צעיר ונשארתי שם כ- 25 שנה מחיי, וזו בתקופה שהטלוויזיה רק התחילה ומחשבים אישיים או סלולרי היה משהו יחסית נדיר, כך שהמדבר היה חלק מנוף ילדותי, מהבילוי היומי שלי, מהשיטוטים ובעיקר מהאוויר הקריספי שנשמתי.
אני אוהבת את המדבר, הוא מצליח לקלף ממני את כל הלחצים שאני צוברת ביום יום, להרגיע לי את הגוף ואת הנשמה  ולספק לי עוד מאגרים .
אבל איפשהו אני מודה שלחזור לגור במדבר זה עדיין לא אופציה, אני כבר ילדת עיר, החיבה לקפה מתחת לבית, לבר השכונתי ולסופר בשבת הוטמעו בי עמוק מידי ואני צריכה גם להרגיש את העיר ולכן אני מוצאת את עצמי בורחת למדבר לא מעט כל פעם .

אחד מהלוקיישנים האהובים עלי הוא צוקים, היישוב המופלא אפוף כולו רומנטיקה בלתי מוסברת של מדבר, צימרים מפנקים במיוחד, אומנות ייחודית ואנשים שלא תפגשו באף מקום אחר. בגלל שהיישוב כולו סובב בסיס אומנות ואירוח, אני נהנית לחוות כל פעם מקום חדש שגורם לי לחוות את המדבר בצורה שונה.

קו ראשון למדבר | זמן ערבה

שלמות. ככה בא לי להתחיל את הכתבה על זמן ערבה. שלמות של שלווה פנימית, זה מה שזמן ערבה מספקים.
כמעט כל צימר בצוקים מספק פינוק גבוה, בכל זאת אתם באמצע המדבר ואין נוף לים או בריכת אינפיניטי  וצוקים ידועה בשפע הצימרים המפנקים והיקרים שיש לה. אבל לזמן ערבה יש קו ראשון למדבר, ברמה כזו שאתם יוצאים מהבקתה המדהימה ופשוט מתחילים לטייל אל המרחבים האינסופיים, או כמו במקרה שלי, שוכבים על הערסל ובוהים באותם מרחבים עם כוס יין ביד ונותנים למוח שלכם שניה של שקט.

זמן ערבה הוקם לפני כ- 4 שנים על ידי  יאיר לדרמן ואשתו שירה, מפיק ומעצבת אירועים שהחליטו לעצור הכל ולבוא לצוקים לפני יותר מעשור ולהתחיל, עם מלא בעיות, כסף ובירוקרטיה, את חלום חייהם. ואני חייבת להודות שיצא להם מושלם.
את חיידק המדבר קיבל יאיר מהטיולים שלו במרחבי העולם, שם חווה וראה מגוון של אירוחים בכל מיני מקומות רחוקים מלאי שלווה, ואיפשהו בתוכו הוא ידע שיום יבוא והוא יקים משהו כזה בארץ.

שלווה. מדבר. זמן ערבה (צילום: אסנת גואטה, סוזי לוינסון)
שלווה. מדבר. זמן ערבה (צילום: אסנת גואטה, סוזי לוינסון)

הצימרים של זמן ערבה מאובזרים ובנויים כל כך נכון שלרגע שוכחים שיש עוד כמה צימרים לידכם. קודם כל אין כניסה לילדים, מה שמבטיח שקט מופלא במרחב, נטול זעקות "לקחו לי, אכלו לי" , כי עם כל הכבוד לילדים שלכם. לאף אחד לא בא לשלם הרבה כסף כדי לשמוע בחופשה שלהם את מה שיש להם בבית. וטוב שכך. 
תחושת השלווה והרגשת החופש מתחילה כבר מהכניסה למתחם, נופר המדהימה (שמנהלת את כל העניינים) לוקחת אתכם ברכבון חשמלי אל הביקתה כשבדרך אתם מגלים איפה יש פינת פוייקה שצופה אל הכוכבים, איפה יש מטבח חיצוני משותף מאובזר בכל מה שצריך ובעיקר איפה מטיילים באיזור.

הבקתות יושבות על נחל עשוש ונחל צופר ומספקות נוף יפייפה מנוקד מידי פעם במטיילים, שביל לנקודת תצפית מדהימה לשקיעה ועשר דקות הליכה מכפר האומנים.

המחשבה על איבזור הבקתות מושלמת, לא רק בגלל העץ וחומרי הגלם שמשאירים את תחושת הטבע והמדבריות, בכניסה יש שטח עם מטבח חיצוני מתוקתק הכולל גריל ומשטח עבודה מואר ומאובזר, ערסל ענקי ופינת אכילה חמודה, המרפסת מאובזרת גם היא בערסל ישיבה ועוד פינת ישיבה מפנקת וכמובן בריכה מחוממת שהצליחה להוציא אותי מהמיטה מוקדם בבוקר רק בשביל לחוות קור מדבר משולב בזריחה ובריכה לוהטת- חוויה שלא ניתנת להסבר.
אבל מה שבאמת הקסים אותי היו הניואנסים הקטנים בתוך הבקתה עצמה, בכל מקום יש אלמנטים שמייצרים האומנים בישוב, את עבודת הנגרות עושה אנדרי,במקרר יש בירות בוטיק של הערבה ואפילו חלב סויה, קופסא עם עוגיות ומגוון שתיה חמה מחכים במדפים לצד מכונת נספרסו וקפסולות ואביזרים לבישול במטבח, בכמה פינות יש מחברות מתוקות ועפרונות צבעוניים למקרה ושורה עליכם המוזה, ליד האח הנהדרת (יש כמובן בכל רגע נתון עצים) יש מגוון של ספרים לקריאה, והמיטה כל כך נוחה ומפנקת שקשה ממש לצאת ממנה.
המקלחת מאובזרת בסבונים בייצור מקומי גם כן, חלוקים רכים רכים ומגוון של ראשי מקלחת  שמתאימים למקלחת זוגית שובבה, שגורמים לך דילמה קשה של מה יותר טוב, המקלחת המטורפת או המיטה המפנקת או הבריכה הלוהטת. אוף! כמה החלטות

אחח לוסיה אהובתי 

במקום יש ארוחת בוקר מיוחדת ממש מכיוון שהיא נבנתה על ידי לוסיה, אמא של יאיר שיש לה צימרים בצפון. כל הארוחה בנויה מתוצרת מקומית בלבד, גבינות ויוגרט של משק עפאיים המופלא,  ביצי החופש ממושב עידן שמגיעים בוורסיות שונות בהתאם לחשקים של יאיר , לחמי מחמצת של ברוייטמן, ירקות מעין יהב ומגוון של סלטים וממרחים שיאיר עושה במקום עם אמא שלו שבאה לבקר אחת לשבוע כגון: חצילים שרופים וטחינה גולמית, סלקים בגריל על לבאנה, גבינה ובצלים ירוקים, עלי גפו ממולאים, כרובית אפויה , גרנולה שמייצרים במקום, סלט ביצים מדהים וקנקן של מיץ תפוחים לצד קפה מעולה של "אסקולה" בית קליה שהוקם על ידי בחור מדהים מכפר האומנים שקולה מגוון סוגי של קפה גם לקפה שחור שאתם חייבים לעצמכם לקחת הביתה. בימי שישי הוא אפילו פותח את המקום לבית קפה. 

הבוקר של לוסיה. זמן ערבה (צילום: אסנת גואטה)
הבוקר של לוסיה. זמן ערבה (צילום: אסנת גואטה)

מה עוד עושים חוץ מלנוח?

ביננו, אל תעשו כלום. פשוט כלום. תרשו לעצמכם לספוג את השקט ולשכוח לרגע שמצפים מאיתנו לחקור, לטייל, להתרוצץ ולמלא את הזמן חופשה שלנו בעוד דברים חוץ ממנוחה.
אם בכל זאת אתם חייבים לזוז אז דברו עם יאיר והצוות המדהים שלו ותקבלו מהם מגוון של מסלולי טיולים בסביבה, כולל מסלול רגלי קצר לנקודת תצפית לשקיעה מטורפת. 

  • כפר האומנים הוא במרחק הליכה של 10 דקות ויש בו גם בית קפה חמוד ממש ואחלה מקומות להסתובב בהם, מה שכן שווה יותר להסתובב בבוקר או בערב, שימו לב לשעות שלהם. 
  • אם לא הבאתם איתכם דברים לצלות על הגריל בחוץ אז תוכלו לרכוש מ"המעדניה" שצמודה למסעדת אורסולה וכמובן לאכול באורסולה אוכל איטלקי ולשתות יין.פתוח בשבת, טל' 052-4260112.
    יקב מואה יספק לכם את חווית היין עם טעימות ולפעמים גם שיתופי פעולה מגניבים עם עוד חקלאים מהסביבה- טל' 052-3666095
  • בכפר האומנים ישנה  חנות טבע מתוקה שמספקת מארזים טעימים של ירקות וקרקרים, פונדו טבעוני, מתוקים ועוד, ⁦054-699-5623⁩
  • קפה אסקולה בכפר האומנים הוא בית קליה שנפתח בימי שישי גם לבית קפה. 

כדאי לדעת
א. 2 לילות מינימום הזמנה - לילה אחד ע"ב מקום פנוי בלבד.
ב. בכל סוויטה מיטה זוגית ועוד ספה נפתחת.
ג. הסוויטות הן זוגיות וניתן לארח בהן מקסימום זוג + אדם אחד נוסף בתיאום מראש. 
ד. תוספת לאדם נוסף בסוויטה: 150 שח ללילה.
ה. האירוח הוא ללא ילדים.
ו. ניתן להזמין ארוחת בוקר זוגית בנפרד, בעלות של 150 שח לארוחה לזוג.
ז. ליל א,ב,ג,ד - מחיר אמצ"ש
ליל ה,ו,ש,חג - מחיר סופ"ש
🌴🌴אתר:
https://zmanarava.co.il/