לאחר ששגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, הודיע הבוקר (שני) כי אחוז הישראלים שסורבו כניסה לארה"ב ירד מתחת לסף ה-3% בשנה האחרונה, עדיין נותרו כמה צעדים על מנת שהישראלים יוכלו ליהנות מפטור מוויזה לארה"ב. 

בשורה לישראלים: צעד חשוב הושג בדרך לפטור מוויזה לארצות הברית

על מנת שנוכל לבקר בארה"ב עוד השנה הכנסת תצטרך לאשר שלושה חוקים, שיאפשר את הפעלת התכנית. לאחר מכן, ירושלים תידרש להציב רשימה של דרישות טכניות ביחס לשיתוף נתונים, סינון נוסעים ומערכות המידע שיש לפתח, ליישם ולבדוק. 

ארה"ב הדגישה כי אחד המרכיבים החשובים ביותר שיאפשרו לישראל להיכנס לתכנית הוא "יחס שווה וחופש נסיעה לכל אזרחי ארה"ב, ללא הבדל על רקע מוצא, דת או אתניות, כולל פלסטינים אמריקאים המבקשים אישור כניסה לישראל או מעבר דרכה".

מטוס בנתב''ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מטוס בנתב''ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כידוע, ישראל אוסרת כיום על רוב הפלסטינים לנסוע דרך נמל התעופה בן גוריון מסיבות ביטחוניות, גם במקרים שבהם הפלסטינים מחזיקים בדרכונים אמריקאים.

אייל סיסו, סמנכ"ל לעניינים קונסולריים במשרד החוץ, התייחס לנושא בראיון בכאן ב'. "השר אלי כהן אמר שבספטמבר 2023 נצטרף לתכנית, ואז לא נידרש לוויזה. אנחנו מקווים מאוד שהדברים ייעשו בצורה מהירה ביותר, והחוקים יעברו בכנסת ללא בעיה", ציין סיסו.

בהתייחס לפיתוח מערכות המידע החדשות, אמר סיסו: "אנחנו עובדים במרץ רב כדי לקדם את הפרויקטים הללו על מנת לעמוד בלוחות הזמנים. אם זה יעבוד בצורה מהירה אני מאמין שכבר בספטמבר נוכל לטוס ללא אשרה".