פסטיבל דרום אדום, "חג הכלניות" של צפון הנגב, החל רשמית היום (רביעי) זו הפעם ה-18, ביוזמת עמותת התיירות ובשיתוף קק"ל. הצפי הוא שכבר בסוף השבוע יגיע אלפים לאזור כדי לחוות את פריחת הכלניות.

ביטחון, מים והתיישבות: שביל טיול חדש לקראת דרום אדום

מאות אלפים צפוים להגיע לפסטיבל, אשר יימשך במהלך כל החודש, על רקע הכלניות שכבר פרושות במרדי פריחה אדומים בשלל מוקדים-יער שוקדה יער בארי, באר מרווה, בצידי הדרכים ובמגוון פינות חמד נסתרות.

"אנו מצפים למאות אלפי מבקרים, שישתתפו במגוון רב של פעילויות, סיורים מודרכים, סדנאות והפעלות לכל המשפחה, חלקן ללא תשלום וכן מופעי מוסיקה של אומנים מובילים, בהם שלומי שבת, שיארח את שולי רנד, דיוויד ברוזה חוגג 40 שנה ל"אישה שאיתי", רמי קליינשטיין, יובל דיין, אדיר מילר ועמיר בניון וזאת, על רקע מוקדי פריחה אינסופיים של כלניות שבכל שנה לא מאכזבות וצבועת את האזור באדום מרהיב", ציינה מנכ"לית עמותת התיירות שקמה בשור, דורון אשטן.

פסטיבל דרום אדום (צילום: אייל בריברם)
פסטיבל דרום אדום (צילום: אייל בריברם)

מארגני הפסטיבל אמרו עוד, כי כמו בכל שנה, קק"ל שותפה לחגיגה האדומה, כאשר ביערות ובחניוני המטיילים במרחבים שבין נחל שקמה לנחל הבשור, בהם עיקר מוקדי פריחת הכלניות, יתקיימו סיורים, הדרכות ומגוון פעילויות לכל הגילאים.

בתוך כך, עיריית שדרות, יצאה במבצע מיוחד לרגל פסטיבל אדום דרום, של פתיחת שעריה לרבבות המבקרים הצפויים לפקוד את האזור.

בין הפעילויות המוצעות: סיורים קולינריים, שישי חגיגי במצפה שדרות מידי יום שישי בשעות 12.00-9.00, ביקור בבית המייסדים סדנת רוקמות, אירוח בייתי ו"דואט באדום".

 "שדרות הינה עיר מיוחדת, עיר שבה תושביה נמצאים בלב העלילה.ץ כמידי שנה אנו פותחים את שערי העיר למבקרים מכל רחבי הארץ, שיגיעו ויגלו את הסיפורים, הטעמים והתרבויות השונות", ציין ראש עיריית שדרות, אלון דוידי.