בין הרים מושלגים וגבעות ירוקות, נמצאת בקתה גדולה ומיוחדת שצורתה אולי תזכיר מעט את זו של היידי בת ההרים. ברוכים הבאים לאתר הנופש Valbella Resort שבמזרח שוויץ. האתר ממקום לא רחוק מדאבוס ונמצא מתחת לאתר סקי גדול.

אתר הנופש בעל ארבעה כוכבים ומחולק לשלושה מבנים נפרדים. המתחם מכיל מרכז ספא עם בריכה מקורה, סאונה ומרכז כושר, שתי מסעדות, אתר סקי ואפילו חנות לציוד ספורט וגלישה. בקיץ ניתן להשכיר אופניים לטיולים בהרים הסמוכים, ויש גם אתר מיני-גולף, טניס שולחן, ביליארד, מגרש משחקים לילדים ומגרש טניס.

צפו בהצצה לאתר הנופש:

View this post on Instagram

A post shared by Vacations (@vacations)

המחירים לחדר זוגי מחודש מרץ ואילך מתחילים ב-1,300 ש"ח ללילה. עבור חדר סוויטה משפחתית לארבעה נפשות, נעים המחירים מ-3,000 ש"ח ללילה. כל המחירים כוללים ארוחת בוקר.

כיצד מגיעים ומה ניתן לעשות באזור?

אתר הנופש ממוקם בקנטון גראובינדן (Graubünden) שנמצא במזרח שוויץ והוא הגדול במדינה. כמו כן, הקנטון מכיל מספר פארקים לאומיים ואת עיירות הסקי המפורסמות סנט מוריץ ודאבוס. לאזור ניתן להגיע מנמל התעופה ציריך, ממנו פועלות כמה טיסות יומיות לישראל על ידי חברת אל-על וחברת התעופה השוויצרית Swiss. העיירה עצמה מרוחקת מציריך כשעה וחצי נסיעה ברכב או כשעתיים ברכבת.

אתר הסקי הקרוב נמצא מרחק כמה דקות הליכה מאתר הנופש ויש גונדולות ורכבלים בכמה נקודות באזור. האתר נקרא Arosa Lenzerheide ומשותף לעיירה בה נמצא אתר הנופש והעיירה שנמצאת בצד השני של רכס ההר. מחירי הסקי-פס ליום גלישה מתחילים מ-50 פרנק לאדם (פרנק 1=3.8 ש"ח) במקרה של רכישה מוקדמת לפחות שבועיים מראש, והמחיר מגיע עד כ-75 פרנק לאדם בהזמנה יום קודם באתר.

לא רוצים רק לעשות סקי? אין בעיה. ניתן להגיע לטייל בעיירה המהממת ארוזה (Arosa) במרחק של כשעה נסיעה, יש בה פארק שלג עם מזחלות ופארק סנאים ייחודי למשפחות. בנוסף אפשר להגיע למה שמוגדר כ"גרנד קניון השוויצרי", Rheinschlucht. מדובר בנחל ענק שממוקם בתוך גיא בעומק של כמה מאות מטרים, ובו מסלולי טיול שמשקיפים מעליו ובתוכו ואף רכבת שנוסעת צמוד לנחל ומספקת נופים מרהיבים.

אם אתם דווקא מעוניינים לקפוץ לראות נוף עירוני ניתן לקפוץ לעיר צ'ור שהיא הגדולה בקנטון, והיא בעלת מספר יקבים שניתן לסייר בהם בקיץ ובעלת מוזיאונים רבים. ניתן גם להגיע לבקר בעיירות הסקי דאבוס וסנט מוריץ במרחק של שעה וכן שעה וחצי נסיעה (בהתאמה) ברכב או תחבורה ציבורית. בכל אחד מהמקומות יש כמובן מסלולי טיול נוספים להציע, ומזחלות שלג והחלקה על הקרח. 

אטרקציה נוספת באזור נקראת רכבת ברנינה אקספרס (Bernina Express) שיוצאת מצ'ור ועוברת בדאבוס וסנט מוריץ. מדובר ברכבת פנורמית מיוחדת שמקטעי הנסיעה שלה הוגדרו על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמיים והם מרהיבים ביופיים. בחורף הרכבת פועלת בתדירות נמוכה יותר, אך רצוי לציין כי היא יקרה יותר מרכבת רגילה, וכדאי לשים לב כי גם רכבות רגילות פועלות באותם מקטעים ונוסעות בתדירות של לפחות פעם בשעה לכיוון.

לעוד מידע על קנטון גראובינדן - לחצו כאן