רשת "מלונות מטיילים" הודיעה על שיתוף פעולה חדש לפתיחת מלון מטיילים מדברי בקיבוץ לוטן שבערבה. מדובר במתחם השמיני שמנהלת הרשת אשר שמה לה למטרה להתרחב לכל אזורי הארץ.

מהרשת נמסר כי כבר בשלבים הראשונים (שנת 2023) יופעלו במלון 26 חדרי האירוח הקיימים היום בקיבוץ ואשר ישופצו ויותאמו לסטנדרטים הקפדניים והאיכותיים של הרשת. בשנת 2024 יתווספו עוד 25 חדרים כך שהמלון יכלול 51 חדרים. בשלב הבא יורחב המלון ויבנו בו עוד כ 60 חדרים. בסך הכל עלות השקעה של 55 מיליון שקלים.

קיבוץ לוטן הוא קיבוץ ייחודי הדוגל בחיים בהרמוניה עם הטבע. קיימים בו בית ספר וסדנאות לבנייה אקולוגית מבוץ ומתחם ה"אקו כיף" הייחודי. ארוחות הבוקר יוגשו לאורחים בבית הקפה הקסום של מתחם ה"אקו כיף", ובקיץ יוכלו האורחים להשתמש בבריכה של הקיבוץ. בית הספר לבנייה בבוץ ישולב בשיפוץ המלון ויקים בו פינות חמד מדבריות לאורחי המלון. המלון נימצא במרחק 15 דקות מפארק תמנע ומה"חי בר" בערבה, 25 דקות משדה התעופה רמון ו-35 דקות מאילת.  

שחר בן יוסף, המנהל העסקי של קיבוץ לוטן, מסר שהקיבוץ מרוצה משיתוף הפעולה החדש עם רשת מטיילים: "מיד עם ההיכרות שלנו עם רשת מטיילים הרגשנו חיבור משותף בין ערכי הרשת וערכי קיבוץ לוטן. החיבור התחזק לאורך כל המשא ומתן שבסופו הגענו לשותפות אמיתית וכנה. אני שמח מאוד ובטוח שנוכל לבנות כאן חוויה ייחודית של תיירות הערבה". 

בת חן ישועה, מנכ"לית רשת 'מלונות מטיילים': "אנחנו נרגשים להקים את המלון הראשון שלנו בדרום. האופי המיוחד של לוטן שבה את ליבנו. המיקום הייחודי של המלון אשר יוצר את החיבור בין תיירות המדבר הפראי והיכולת לבלות לילה במדבר או בעיר תיירות תוססת - היא חוויה ייחודית שאנו נעניק למטיילים במקום".

לאחרונה הרשת אף חשפה פרויקט גדול נוסף שלה, כאשר חברה לקיבוץ תל קציר והשניים הכריזו על הקמת כפר מטיילים באזור הכנרת שיקרא בשם "אגמא" ויהיה מוכן בשנת 2025.  

רשת 'מלונות מטיילים' היא חברה משפחתית בבעלות אשר מפעילה אתרי אירוח כפרי ומלונות לאוהבי טיולים וחופש. הרשת מונה עד כה כשבעה בתי מלון ואתר קמפינג אחד: מלון מטיילים מלכיה, מלון מטיילים ארץ דפנה, מלון מטיילים גשר הזיו, מלון מטיילים מטולה, הוויליג' – מלון מטיילים על הירדן, מלון מטיילים אילון וקמפינג מטיילים דפנה. כולם ממוקמים בסמוך לאתרי טיול ונופים קסומים בגליל.