העולם הוא מקום מרהיב, מלא ביופי נסתר בכל פינה. אבל יופי הוא גם סובייקטיבי. זה יהיה בלתי אפשרי לקבל החלטה פה אחד על המקומות היפים ביותר ברחבי העולם, עם זאת, ריכזנו עבורכם רשימה של כמה מקומות מהמיוחדים ביותר על פני כדור הארץ.

רוצים לטוס בזול? זה "חלון הזהב" של ההזמנות שכולכם חייבים להכיר
החל מהקיץ הקרוב: טיסות עונתיות ייצאו מישראל ליעדים חדשים באירופה

היער בווינדי, אוגנדה
היער שופע ומלא עולם ססגוני, הוא אחד המחוזות האחרונים בעולם של גורילת ההרים. כמה מאות של הפארק הלאומי הזה מוגן על ידי אונסק"ו, ומעניק הזדמנות למבקרים לטייל במקום. עם זאת, המגוון הביולוגי שלה משתרע הרבה מעבר לגורילות. ניתן למצוא כמעט 350 מיני ציפורים וכ-220 מיני פרפרים במרחב של 331 קמ"ר.

הר טובקל, מרוקו
הר טובקל מחזיק בתואר "הגג של צפון אפריקה" ומתנשא בגובה 4,167 מטר. השביל לפסגתו עובר בין עמקים, חולף על פני מקדשים ועל פני משטחי שלג תלולים.

עיקול פרסת הסוס, אריזונה
שום פיתול נהר לא לוכד את הדמיון כמו כאן, נהר הקולורדו חוזר לעצמו לאחר שבילה אלפי שנים בחצבת מסלול דרך המדבר. המקום נמצא קרוב לכניסה לפארק הלאומי גרנד קניון, ונמצא במרחק הליכה קטן מהכביש.

עיקול פרסת הסוס, אריזונה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עיקול פרסת הסוס, אריזונה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אל נידו, הפיליפינים
בקצה הצפוני של האי הפיליפיני פאלאוואן, אל נידו הוא הבסיס האידיאלי לצלילה,. עם לגונות ומפרצים רדודים המהווים בית למגוון בלתי ייאמן של חיים ימיים.

מדבר אטקמה, צ'ילה
עם השמיים הבהירים ביותר על פני כדור הארץ, מדבר אטקמה בצ'ילה הוא היעד האולטימטיבי לצפייה בכוכבים. זהו המדבר היבש ביותר של כדור הארץ, כלומר כיסוי עננים אינו קיים, כך שגם ללא טלסקופ, תקבלו נופים של שמי הלילה שיעצרו את נשימתכם.

הפארק הלאומי ג'אנגג'יאג'יה, סין
אתר המורשת העולמי הראשון של סין במחוז הונאן, ידוע בעמודי האבן הנישאים שלו. השבילים הצדדים שלו מהווים דרך קלה להימלט מההמונים ולמצוא את הנופים הטובים ביותר. כשהערפילים יורדים, קל להבין מדוע אזור זה שימש מזמן השראה לציורים סיניים מסורתיים.

הפארק הלאומי ג'אנגג'יאג'יה, סין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הפארק הלאומי ג'אנגג'יאג'יה, סין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

שמורת מונטוורדה, קוסטה ריקה
השמורה היא הפינה הקסומה ביותר של מדינה קטנה ומגוון ביולוגי זו ומכוסה רוב הזמן בעננים. הסביבה הסלעית והלחה שלו היא מקלט למגוון מדהים של ציפורים, חתולים גדולים וחרקים. 

הפארק הלאומי דנאלי, אלסקה
מכיל את הפסגה הגבוהה ביותר בצפון אמריקה, הפארק הלאומי דנאלי הוא אחד המקומות השלווים ביותר על פני כדור הארץ. שישה מיליון דונם של מרחב פראי שלו מביאים את הטבע בעוצמתו. 

הא לונג ביי, וייטנאם
המפרץ הוא אחד האטרקציות הטבעיות הפופולריות ביותר בדרום מזרח אסיה ואחד המקומות היפים בווייטנאם. עם 1,969 איים של אבן גיר ענקי ומים עמוקים המהווים בית לאינספור כפרים צפים, זהו מקום שבו הזמן עוצר מלכת.

הא לונג ביי, וייטנאם (צילום: צילום מסך לינקדאין)
הא לונג ביי, וייטנאם (צילום: צילום מסך לינקדאין)

סיודאד פרדידה, קולומביה
העיר האבודה של קולומביה היא אחת ההריסות העתיקות המרתקות ביותר על פני כדור הארץ. הטיול לשם הוא אחד הטיולים הארוכים שיש, הליכה של יומיים דרך יער גשם.

הפארק הלאומי אגמי פליטביצה, קרואטיה
בפארק הלאומי שוכן אחד המראות המרתקים בעולם: 16 אגמים המחוברים באמצעות מפלים שמשנים ללא הרף את היווצרותם של סלעים עליהם הם זורמים.

סבאלברד, נורבגיה
באמצע האוקיינוס ​​הארקטי, בין הקוטב הצפוני ליבשת נורבגיה, איי סבאלברד הם היעד המושלם לחקר הקוטב. אלפי דובי הקוטב הופכים את סבאלברד לאחד המקומות הטובים בעולם לראות את היצורים החמקמקים האלה מקרוב. עם זאת, בחורף אין אור כלל והמקום מכוסה בקביעות בזוהר הצפוני. 

סבאלברד, נורבגיה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סבאלברד, נורבגיה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

סמבורו, קניה
הודות לחוסר הנגישות היחסית שלו בלב קניה, סמבורו היא מקלט לכמה מחיות הבר המפתות ביותר של אפריקה. שטחי העשב והנופים של השמורה הלאומית הם ביתם של הג'ירפה המרושתת שבסכנת הכחדה וגם פילים רבים.

האי ונקובר, קנדה
עם יותר מ-3,220 ק"מ של קו חוף, כמעט 10,000 אגמים ודונם של הרים נישאים, האי ונקובר הוא כמו קנדה במיניאטורה. המקום מכיל אינספור מסלולי טיול והזדמנות לראות מקרוב דובי גריזלי.