1. גולשים ונהנים
חברת Chasing fun (צ׳ייסינג פאן) המתמחה בטיולי גלישה וכיף ביעדים מהיפים בעולם מציעה טיולים המשלבים גלישת גלים עם נופים אקזוטיים, בילויים ותרבויות. "הרבה חולמים לגלוש גלים, אך מעטים לוקחים צעד יזום כדי להגשים". צ'ייסינג פאן מוציאה לאורך השנה טיולי גלישה המותאמים לצעירים בגילים 20־35 עם או בלי ניסיון בגלישה.

בטיול גלישה לסרילנקה  (צילום: צייסינג פאן chasing fun)
בטיול גלישה לסרילנקה (צילום: צייסינג פאן chasing fun)

המחירים לחבילות (כולל טיסות) משתנים בהתאם ליעד הנבחר ומשך הטיול. טיול קרוב לדוגמה שייצא באפריל: 11.4־23.4 , ל־12 יום בסרי לנקה יעלה כ־3,000 דולר לאדם בחדר זוגי, טיול גלישה ל־14 יום לפיליפינים יעלה כ־4,000 דולר, וטיול גלישה למרוקו ל־8 ימים יעלה כ־2,500 דולר. חוויות של נוסעים ופרטים נוספים בעמוד האינסטגרם @chasing_fun או בטלפון 054-8668646.

2. העולם בתמונות
יומן מסע - travelog מתמחה בתכנון, בארגון ובהובלת מסעות ייחודיים בעולם, והצילום הוא קונספט עיקרי בפעילותה. מדריכי הצילום שמלווים את המסעות הם מבכירי הצלמים בישראל ובראשם צלם העיתונות זיו קורן, המשמש גם כמנהל המקצועי של האקדמיה לצילום. לדוגמה, מסע הצילום לחבלי הארץ קשמיר ולדאק שבצפון הודו.

חבל קשמיר הוא מהאזורים המרתקים בעולם, אשר מצד אחד זכה לתיאור "המקום שבו מסתיים העולם ומתחיל גן העדן", ומצד שני הוא גם אחד המורכבים ביותר בשל היותו אזור המריבה בין הודו לבין המדינה השכנה פקיסטן. חבל לדאק, הוא ״טיבט הקטנה״, האזור המיושב, המרוחק והמבודד ביותר בהודו, שבתוך נופיו הציוריים פזורים מנזרים וכפרים קטנים שבהם מתגוררים תושבים, שברובם משתייכים לבודהיזם הטיבטי. זהו מסע של סצנות מופלאות, מחגיגות חג הקורבן בקשמיר, לפסטיבלים הססגוניים של לדאק ומסתיים בכאוס המופלא של הבירה ניו דלהי.

את המסע ידריך טל שחר, צלם עיתונות ופורטרטים, בין התאריכים 26.5 עד 6.7. המחיר: 5,295 דולר לאדם בחדר זוגי. פרטים נוספים באתר יומן מסע - travelog, באינסטגרם, בפייסבוק או בטלפון 03-5639058.

3. אוצרים חוויות
חברת GLOBAL SURF מייצרת חוויה מקיפה בעולם תיירות ה־WELLNESS והיא מציעה (לצד הפעילות העיקרית בתחום גלישת גלים) ריטריט יוגה בסרי לנקה שמטרתו לחוות, לנשום, להרגיש, להעז, להיות נוכח ברגע, להיות קשוב ופתוח. מה שהופך את האי הקסום סרי לנקה לבית עבור יוגיסטים שנוהגים לשלב בין גוף לנפש הם התרבות הבודהיסטית, הטבע האין סופי, המנטליות המקומית החמימה והאוכל הצבעוני.

GLOBAL SURF LODGE הוא המרכז לריטריטים בסרי לנקה שהקימה החברה עם 12 חדרי אירוח, מסעדה ובריכה, שבו נהנים האורחים מתכנים על טהרת ה־WELL BEING, החל משיעורי יוגה, קורסי גלישה, מסעות צלילים, טיפול בסאונד, אמבטיות קרח, מזון תומך, אטרקציות מהטבע ומפגשים עם תרבות מקומית. ריטריט כזה יוצא בכל שבוע, בימים ראשון עד ראשון לאורך כל השנה. המחיר לשבוע: החל מ־2,300 דולר לאדם בחדר משותף. פרטים נוספים באתר globalsurf או בטלפון 052-6014269.

ריטריט יוגה בסרילנקה (צילום:  global surf)
ריטריט יוגה בסרילנקה (צילום: global surf)

4. דרך החלומות
אדרנלינה אקספיריאנס היא חברת טיולי יוקרה, נהיגה ואקסטרים המתמחה בטיולי פורשה באירופה לאנשים פרטיים ובמסעות אינסנטיב לקבוצות ולחברות במשק. טיול פורשה היוקרתי של החברה משלב נהיגה אקטיבית עם פעילות אתגרית שישאירו אתכם עם האצבע על הדופק. "מדובר בטיול בוטיק ברמה גבוהה הכולל את כל הפינוקים האפשריים, עם תכנון מדויק והקפדה עד לפרט הקטן ביותר, כל שנותר לכם הוא לאחוז בהגה, ללחוץ על דוושת הגז ולחייך מאוזן לאוזן", כך אומר שי חסיד, מנכ"ל ובעלים של חברת אדרנלינה אקספיריאנס.

חוויית הדגל של החברה נקראת "החוויה האירופאית" והיא מתמקדת באזורי הקסם של שווייץ והיער השחור. בתוכנית: 5 לילות בלתי נשכחים, כ־1100 ק"מ נהיגה, ספא, פעילויות אקסטרים, אוכל משובח, מצב רוח ומוזיקה טובה. המחיר: כ־4,500 יורו לאדם (בהרכב זוגי) כולל טיסות ישירות, רכבי פורשה 911 חדישים, ועוד. את מגוון חוויות הפורשה שמציעה Adrenalina  Experience תוכלו לראות באתר הבית, בדף הפייסבוק ובעמוד האינסטגרם של החברה.

אדרנלינה אקספיריאנס נהיגה ברכבי פורש במעבר קלאוזן שוויץ  (צילום: חווית הפורשה)
אדרנלינה אקספיריאנס נהיגה ברכבי פורש במעבר קלאוזן שוויץ (צילום: חווית הפורשה)

5. מתחת למים
בעשורים האחרונים התפתחה מאוד תיירות הצלילה בעולם. חברת wild dive (וויילד דייב) עם ניסיון של יותר משלושה עשורים מציעה טיולי צלילה, או כפי שהם מכונים לעתים "ספארי צלילה", ביותר מ־40 יעדים ברחבי העולם. מדובר בחוויה שמתרחשת לרוב ביעדים אקזוטיים ושקטים, מרוחקים ממסת התיירות הקלאסית ומוקפים טבע פראי שטרם הושפע מפגעי הציביליזציה.

יעדי הצלילה כוללים יעדים קרובים כמו סיני, ירדן, קפריסין, מלטה ויוון, וכן יעדים רחוקים כמו האיים המלדיביים, פיליפינים, קובה, פלאו, מקסיקו ועוד. כמו מגוון היעדים, כך גם טווח המחירים הרחב שתלוי ברמת הספינה או הריזורט, במשך השהייה, ביעד ובעונה. המחירים נעים החל מ־1,500 שקל לצלילה ביעד קרוב ועד 8,000 דולר ומעלה לטיולי קצה. דוגמה לטיולי צלילה באיים המלדיביים: "מלדיביים קלאסי", הפלגת צלילה בספינה מפנקת בליווי מדריך בכיר בין התאריכים 13־20 במאי 2023 במחיר 3,090 דולר לאדם, כולל טיסות. פרטים נוספים באתר החברה wild dive או בטלפון 08-6342202.

מסעות צלילה (צילום:  wild dive)
מסעות צלילה (צילום: wild dive)

6. מתחת לאפס
יותר ויותר ישראלים מתנסים לאחרונה בחוויות קור יוצאות דופן כמו מקלחות קרות או אמבטיות קרח והמבינים יגידו שיש לה יתרונות רבים בפן הפיזיולוגי והמנטלי, אבל לטוס לחו"ל כשמוקד הפעילות העיקרי הוא טבילה ושחייה באגמים קפואים כבר נחשב מחוץ לקופסה. טיול החשיפה לקור שמציע יוסי אהרוני יוצא לאוסטריה בימי רביעי בבוקר עם נחיתה בווינה, התארגנות במלון בוטיק וקפיצה למים הקרים של בריכה פתוחה על גדות הדנובה (במועד חורף).

למחרת תצאו לכיוון האלפים האוסטריים, מרחק 6 שעות נסיעה מווינה, ובדרך תעצרו בלגונה כחולה קסומה ונסתרת בעיירה ציורית. כשתגיעו לעמק טירול לעיירת סקי בשם הינטרטוקס תיכנסו לשגרה יומית שכוללת תרגול יוגה ומיינדפולנס, שחיית בוקר בבריכה חמה (יחסית) בטמפ' של 17 מעלות, עלייה ברכבל להר בגובה 3,250 מטר, שם תיכנסו למערת קרח מתחת לשלג שבמרכזה תעלת מים באורך של 50 מטר עם תופעה ייחודית של מים שאינם קופאים ב־0 מעלות.

מסע חשיפה לקור באוסטריה (צילום: יוסי אהרוני)
מסע חשיפה לקור באוסטריה (צילום: יוסי אהרוני)

מועד קיץ יוצא ב־21.6 עד 26.6, מועד חורף יוצא ב־ 29.11־4.12. המחיר: 1,950 יורו (לא כולל כרטיס טיסה). פרטים נוספים באתר mindsett או בטלפון 054-2495550 / 08-9475505. על המשתתפים בטיול לעבור סדנה מקדימה (switch 5°).

7. תתארו לכם עולם
סימה ספארי בשיתוף עמותת imagineמזמינים משפחות בהרכבים שונים לחוויה משמעותית בת שבועיים באפריקה שמשלבת התנדבות בקהילות מרוחקות בטנזניה עם טיול ספארי בקניה. עמותת אימג'ין פועלת באפריקה לחיזוק הדור הצעיר, להעצמה ומנהיגות, וסימה ספארי מציעה טרקים בחופי זנזיבר וטיולים במזרח אפריקה בניהול ישראלי־טנזני.

איחוד הכוחות בין השתיים הוליד טיול קונספט ייחודי שמשלב התנדבות משפחות ישראליות בבתי הספר ובקהילות שבהם פועלת העמותה. זוהי הזדמנות משפחתית לטייל יחד, לצבור חוויות משותפות ולשמש דוגמה אישית. הטיול מתחיל בשבוע של עשייה התנדבותית הכוללת שיפוץ, צביעה ובנייה, שהייה עם תלמידי בית הספר, הקניית ערכי למידה, משחקים משותפים ועוד. בתום שבוע ההתנדבות, המשפחות ייהנו משבוע נוסף רק עבורם, בטיול ספארי בשמורת אמבוסלי הנמצאת למרגלות הר הקילימנג'רו, ספארי רגלי ושיט באגם ניוואשה, ביקור באגם נקורו הוורוד מציפורי הפלמינגו וסיום עם 2 לילות בשמורת מסאי מארה שבה מתרחשת בתקופה זו של השנה חציית הנהר המפורסמת של עדרי הנדידה.

מסע התנדבות באפריקה  עם סימה ספארי ועמותת אימגין  (צילום: עצמון דגן)
מסע התנדבות באפריקה עם סימה ספארי ועמותת אימגין (צילום: עצמון דגן)

הטיול יתקיים בין התאריכים 16־29 באוגוסט. המחיר כולל הכל: 4,200 דולר למבוגר, ו־3,550־3,785 דולר לצעירים מתחת לגיל 16, החדר עם ההורים או חדר משותף. פרטים נוספים בווטסאפ 054-4441820 או באתר סימה ספארי.

8. ספארי גלישה
קונספט של ספארי גלישה על יאכטה מאפשר לגולשים ל"חיות" בין הגלים ולשוט לנקודות גלישה שונות בהתאם לתנאי גלישה אידיאליים. חברת Global Surf מפעילה 3 יאכטות באיים המלדיביים ומציעה חופשות בנות 10 ימים שבמהלכן תשוטו בין איים, תגלשו בזמן שצלם מקצועי יצלם אתכם בפעולה, ובכל ערב תעברו סשן של ניתוחי וידיאו ותנועה לשיפור הטכניקה.

בין לבין, תעברו סשנים של מסע צלילים (SOUND HEALING), יוגה ומתיחות, אמבטיות קרח, ג'קוזי, שנירקול או סתם תנוחו עם מוזיקה או ספר טוב על מיטות השיזוף. שף מקצועי ידאג לאוכל בריא ומזין לאחר יום ארוך של גלישה וספורט. מחיר ל10 ימים, החל מ־2,450 דולר, יציאות כל 10 ימים החל מ־20 במרץ ועד נובמבר. לפרטים באתר globalsurf או בטלפון 052-3593240.

9. חוויה אורגנית
את הריטריט הראשון שלו העביר אדריאנו חאובל ב־2010. מאז הספיק להנחות ולארח ריטריטים וסדנאות ביוון, בגואה שבהודו, בסרי לנקה, בתאילנד, במדריד, במקסיקו ועוד. עכשיו הוא מגשים את החלום עם אחיו ג׳וליאן בבית השני שלהם - סיציליה. ג'וליאן, שגילה את היוגה לפני 8 שנים עקב שלוש פריצות דיסק ושני בלטים מצא במפגשים חופש ומרחב פורקן - "כשהגוף מגיע הנפש הולכת אחריו". הוא גילה כמה מדהים להתמסר, לקבל עזרה ולהיתמך.

היוגה מזמינה אנשים לשחרר סבל ולתרגל הקשבה, ומציעה חקירה, ריכוז, חמלה ואהבה לגוף־נפש. במהלך שבוע הריטריט בסיציליה תעברו 8 ימים של הילינג, מניפיסטיישן (זימונים) מדיטציות, תרגולי יוגה, כתיבה אינטואיטיבית, טיול לצ׳פאלו ועוד חוויות מעצימות. תלונו בחווה אורגנית מוסמכת לייצור שמן זית כתית מעולה, חיטה, יין, ירקות ופירות שמהם יכינו את הארוחות שלכם, מהחווה לצלחת, חוויה הוליסטית לעד 20 משתתפים. המחיר: 4,444־5,888 שקל. פרטים נוספים באתר healing by Adriano או בטלפון 054-7576703בבב