ערב הסעודית הכריזה באופן רשמי על חברת תעופה לאומית חדשה. החברה החדשה קיבלה את השם ״ריאד אייר״ (Riyadh Air) והיא תהיה בבעלות ממשלתית מלאה.

סוויטה, ספא וחדר רחצה פרטי: אלו הטיסות היקרות בעולם
הזמנתם טיסה עם וויז אייר ליוון? לא בטוח שהטיסה תצא בשעה שנקבעה

כחלק מהאג'נדה של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן,  החברה צפויה להפעיל טיסות מבירת סעודיה ליותר מ-100 יעדים בעולם עד שנת 2030, וזאת כחלק מרפורמה "חזון 2030" של יורש העצר להטיס יותר מ-330 מיליון נוסעים עד סוף העשור. לתפקיד מנכ״ל החברה מונה טוני דאגאלס, שהיה עד לא מזמן מנכ״ל חברת איתיחאד איירוויז, אחת משתי חברות התעופה הלאומיות של איחוד האמירויות.

באמצעות מהלך זה מתכננת סעודיה להתחרות במרכזי התעופה הגלובאליים שהקימו שכנותיה באמירויות ובקטאר. החברה החדשה תמנף את מיקומה האסטרטגי של המדינה בין היבשות אסיה, אפריקה ואירופה, ותאפשר לבירה ריאד להפוך לשער עולמי ויעד תיירותי מובהק.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)
מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)

כמו כן, דווח על ידי רויטרס כי קרן ההשקעות הלאומית במדינה מתקרבת להסכם בשווי של כ-35 מיליארד דולר עם בואינג לרכש של כ-100 מטוסים עבור החברה החדשה. העסקה צפויה לכלול מטוסים צרים ורחבי גוף שישמשו את החברה בפעילותה האזורית אך גם בטיסות לטווח רחוק. החברה אף צפויה לייצר כ-200 אלף מקומות עבודה חדשים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בתוך כך, בנובמבר האחרון הכריזו בסעודיה על תוכניות לשדה תעופה חדש בבירה ריאד - שישתרע על פני 57 קמ"ר ושיוכל לשנע כ-120 מיליון נוסעים בשנה עד שנת 2030, ו-185 מיליון נוסעים בשנה עד 2050. קיום הקיבולת של נמל התעופה בבירה הסעודית עומד על 35 מיליון נוסעים בשנה.