על רקע הרי הפירנאים המושלגים שוכן מבנה מרשים ויפה. ברוכים הבאים למלון קנפרנק, פעם תחנת רכבת נטושה, אך כיום מלון מפואר. התחנה ממוקמת בספרד בקירוב לגבול הצרפתי, ונפתחה לראשונה כמרכז תחבורתי מפואר בשנת 1928. במהלך השנים הרבות, קנפרנק הייתה יעד למעבר של פושעים, מרגלים וסוחרי זהב. ב-1970 התחנה סגרה את שעריה.

כמו גלויה: אלו המקומות המיוחדים בעולם, שכנראה עוד לא הכרתם
החל מהקיץ הקרוב: טיסות עונתיות ייצאו מישראל ליעדים חדשים באירופה

בתור מבנה נטוש, תחנת קנפרנק משכה אליה מבקרים רבים שסיירו בה לאחר שציירו גרפיטי במקום. כאמור, בתום 50 שנים ביצעו הרשויות הסבה משמעותית, שבסופה הוקם מלון מפואר שנפתח ללינה בחודש ינואר האחרון. מאז הפתיחה המקום משך אליו מחדש תיירים רבים בשל ייחודיות המבנה וסמיכותו לאתר סקי. 

מסעדה במלון קנפרנק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מסעדה במלון קנפרנק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

האדריכל של המלון, תומס או'הייר מאירלנד, נתקל לראשונה בתחנת קנפרנק במקרה לפני כמה שנים. עם זאת, הוא שמע רק לאחר מכן שעומדים להפוך את המקום למלון ומיד באותו הרגע התנדב לסייע. "המראה החיצוני מאוד מפואר ובהחלט נותן רושם מתקופה אחרת", אמר או'הייר.

ראש העיר של קנפרנק, סאנצ'ז מוראלס, סיפר כי בין 1940 ל-1942, טרם הגעת הנאצים למקום, שימשה התחנה כשער לרבים מיהודי אירופה שנמלטו מצרפת והחליפו במקום רכבת לליסבון ומשם עלו על אוניות לארצות הברית. בין אלה שנמלטו מהמלחמה היו הציירים מקס ארנסט, שלא היה יהודי, ומארק שאגאל. 

מלון קנפרנק בעבר כתחנת רכבת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מלון קנפרנק בעבר כתחנת רכבת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בנוסף, מרגלים נסעו ברכבת לכיוון הנגדי כדי להצטרף להתנגדות הצרפתית נגד הנאצים ולהעביר מסרים לבעלות הברית. עם זאת, הנאצים כבשו את העיר בנובמבר 1942 ושמרו על השליטה במקום עד יוני 1944.

מריה בלוסטה, מנהלת המלון החדש אמרה כי "ניתנה תשומת לב מיוחדת לכל פרט בפרויקט ההתחדשות. היה לנו חשוב להימנע מאיבוד המורשת העצומה וה-DNA של התחנה. היה כאן אתגר גדול, המבנה קיים משנת 1928 והיה צריך להתאים אותו לסטנדרטים ולמותרות של מלון מודרני, מבלי לאבד את אופיו ההיסטורי". 

מלון קנפרנק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מלון קנפרנק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כחלק מעיצוב הפנים של המלון, תוכננו הצבעים והגוונים להזכיר את הנוף הטבעי וההררי שמקיף את המקום. המלון כולל 104 חדרים, בהם ארבע סוויטות. יש בו מרכז בריאות, בריכה ושלוש מסעדות. מה שהיה פעם הכניסה לתחנה הוא כיום דלפק הקבלה של המלון.