רובנו כנראה עברנו מתישהו בדרך מפותלת כשהיינו בטיול בחו"ל. זה כנראה היה מעט לא נעים, אבל ידענו שרוב הסיכויים שנעבור את הדרך הזאת בשלום. עם זאת, ישנם מספר כבישים בעולם שלא עושים חסד לאף נהג שעובר שם, ונסיעה שם היא לא פחות מסכנת חיים. כדי שתדעו להיזהר מראש, ריכזנו עבורכם את עשרת הכבישים המסוכנים בעולם.

לא רוצים להגיע למסלול האדום? המדריך המלא לעוברים במכס
לאחר שלוש שנים: המדינה האהובה פתחה מחדש את גבולותיה לתיירים

מנהרת גווליאנג, סין
נבנה: 1977
גורמי סיכון: נפילת אבנים, התנגשויות חזיתיות עם מכוניות אחרות

המנהרה הזאת שבסין מחזיקה מחזיקה בתואר המסוכנת בעולם לאחר שנחצבה על ידי תושבי הכפר הסמוך לפני 46 שנים. המנהרה, שנקראה על שם של מורד מפורסם מההיסטוריה הסינית, היא הקשר היחיד של הכפר שנקרא על שמו לעולם החיצון. 

מנהרת גווליאנג, סין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מנהרת גווליאנג, סין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

צפו בהדגמה:

טרולסטיגן, נורבגיה
נבנה: 1936
גורמי סיכון: נפילה מהצד של השיפוע התלול בכביש

מלך נורבגיה הוקון השביעי פתח את הכביש לפני 85 שנים. אולי הוא נראה לכם עוד כביש מתפתל רגיל, אבל הבעיה זה שהרוחב שלו מספיק לנתיב אחד בכל כיוון ואף יש בו מספר פניות חדות מסוכנות. כל אלה הופכים אותו למסוכן במיוחד. עם זאת, הכביש הפך לאטרקציה תיירותית פופולרית בקרב חובבי אקסטרים.

טרולסטיגן, נורבגיה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
טרולסטיגן, נורבגיה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מעבר סאני, דרום אפריקה
נבנה: 1950
גורמי סיכון: חוסר במעקה בצד הדרך, ללא אספלט לכל אורכו 

מעבר סאני ממוקם בקוואזולו-נטאל שבדרום אפריקה, והוא הדרך היחידה בין מדינת לסוטו לאחת העיירות השכנות בדרום אפריקה. המסלול מתחיל בגובה 1,500 מטר מעל פני הים, ומגיע כמעט עד לגובה 3,000 מטר. הבעיה העיקרית בכביש זה שהוא ללא מעקה צד לכל אורכו, מה שמסכן את הרכבים שנוסעים בו להידרדר הצידה. בנוסף, המקום לא נסלל ויש בו חצץ ואבנים בלבד, מה שמקשה עוד יותר לשמור על יציבות בפניות החדות.

מעבר סאני, דרום אפריקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מעבר סאני, דרום אפריקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כביש סקיפרס קניון, ניו זילנד
נבנה: 1890
גורמי סיכון: נסיעה על צלע הר, הסלעים בכביש עלולים להפוך לבוץ מחליק

הכביש הזה הוא המסוכן ביותר בניו זילנד. כשהבהלה לזהב התחילה במאה התשע-עשרה, לא הייתה שום דרך לעבור במקום. כאשר הכורים חצבו בקניון, הם החלו ליצור מסלולים גסים ותלולים שיצרו בסופו של דבר את תחילת הדרך של סקיפרס. בשנת 1890, נבנה כביש ממשי על החצץ והאבנים במקום. בעיה נוספת, זה שכל הדרך עשויה מסלעים שעלולים להפוך לאבק שיקשה על הראות, ועד בוץ חלקלק ומסוכן במזג אוויר גשום. 

כביש סקיפרס קניון, ניו זילנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
כביש סקיפרס קניון, ניו זילנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כביש הידידות, טיבט
נבנה: 1965
גורמי סיכון: תחזוקת כביש רעועה במיוחד

לא כשמו הוא, הכביש הזה הוא הכל חוץ מידידותי. האורך שלו עומד על כ-80 ק"מ, והוא מתחיל מגובה 1,700 מטר מעל פני הים ומגיע עד גובה 5,000 מטר. הכביש מחבר את להסה, בירת טיבט לגבול סין ונפאל. עם זאת, תחזוקת הכביש נמצאת במצב רעוע בין היתר עקב רעידות אדמה הרסניות שפקדו את האזור בשנת 2015. הדרך המשובשת והמסולעת, בשילוב עם הירידה הדרסטית גרמו לתאונות קטלניות רבות.

כביש הידידות, טיבט (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
כביש הידידות, טיבט (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

קול דה טוריני, צרפת
נבנה: 1912
גורמי סיכון: פניות חדות במיוחד

נסיעה במעבר הצרפתי הזה היא מלחיצה במיוחד. יש בה המון פניות חדות, הכביש די צר והסיכוי ליפול מהצד לעבר האלפים גבוה מאוד. הכביש ממוקם קרוב לגבול עם איטליה וצפונית לניס, והדרך מחברת בין שתי ערים.

קול דה טוריני, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קול דה טוריני, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כביש האנה, הוואי, ארה"ב
נבנה: 1910
גורמי סיכון: פניות חדות ומקטעים חד-סטריים

הדרך סלולה בהרבה מאוד פניות מסוכנות וחדות ועם מקטעים חד-סטריים. הכביש מחבר את קאהולוי למזרח מאווי שבהוואי. למרות שהכביש עובר במקומות פסטורליים דרך יערות גשם טרופיים, הוא מכיל כ-620 עקומות, ורבים מגשרי הפלדה והבטון על הכביש המהיר ישנים ומסוכנים מאוד וקיימים יותר ממאה שנים.

כביש האנה, הוואי, ארה''ב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
כביש האנה, הוואי, ארה''ב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מעבר קונור, אירלנד
נבנה: 1970
גורמי סיכון: כביש מפותל ורוחב של נתיב אחד

מעבר קונור הוא אחד ממעברי האספלט הגבוהים ביותר באירלנד. המעבר ממוקם במחוז קרי ומגיע לגובה של כ-500 מטרים מעל פני הים. המעבר נחשב לאחד היפים באירלנד אך הוא מסוכן בגלל הפיתולים שלו וכן בשל העובדה שהרוחב שלו מתאים לנתיב אחד. על כלי רכב במשקל של יותר משני טון נאסר לעבור במקום.

מעבר קונור, אירלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מעבר קונור, אירלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כביש קרקורם, פקיסטן
נבנה: 1979
גורמי סיכון: מפולות שלגים וסלעים תכופות

הכביש הידוע בפקיסטן מכונה לעתים "הפלא השמיני של העולם" בשל יופיו. בנוסף, מדובר באחד הכבישים הסלולים הגבוהים בעולם ומגיע לגובה מירבי של מעל 5,000 מטר. עם זאת, המפולות שפקדו את הכביש במהלך בנייתו עדיין קיימות, והכביש בן 800 הקילומטרים רצוף מפולות שלגים וסלעים תכופות שבעבר פגעו ואף ריסקו מכוניות. רק נציין כי במהלך 20 שנות בנייתו של הכביש, מעל 1,000 פועלים איבדו את חייהם.

כביש קרקורם, פקיסטן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
כביש קרקורם, פקיסטן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מעבר סוסטן, שוויץ
נבנה: 1945
גורמי סיכון: פניות חדות במיוחד

על אף שהוא ממוקם באחת המדינות היפות בעולם, המראה הפסטורלי של מעבר סוסטן עלול לתעתע. מדובר במעבר הרים קשוח למדי שבנייתו ארכה כשבע שנים והוא נהפך פופולרי בקרב תיירים וחובבי ספורט מוטורי. המעבר אף תואר בעבר כאחד הכבישים המסוכנים ביותר באירופה, ואם אינכם מקדישים מספיק תשומת לב בנהיגה, בכל פינה יחכה לכם צוק בגובה מאות מטרים.

מעבר סוסטן, שוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מעבר סוסטן, שוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)