אי שם, באחת הנקודות הכי צפוניות בארץ, יושב לו סניף נוסף של אחת מרשתות האירוח הישראליות המצליחות בעולם - "סלינה". אחרי שהפכה לאבן דרך של כל ישראלי שיוצא לטיול הגדול ומחפש קצת תחושה של בית, "הסלינה" החליטה להביא את הבית הביתה והחלה לפתוח עוד ועוד פנינים ברחבי הארץ. במדבר, ביער, על חוף הים או בלב העיר, איפה שרק תרצו ועם הנוף שתבחרו, תוכלו ליהנות מחוויית האירוח הייחודית של המקום, שמספקת קשת רחבה של תחושות, בין אם הצורך בקהילתיות והיכרות עם אנשים חדשים ובין אם הצורך בניתוק אינטימי. 

אחרי שכבר התארחתי בעברי בסניף הרשת בעיר ריו דה ז'נרו שבברזיל, החלטתי שהגיע הזמן שכף רגלי תדרוך גם באחד מהסניפים ברחבי הארץ. מבין מבחר האופציות שמוצעות בין גבולות ישראל נבחרה הנקודה הצפונית והירוקה ביותר - מטולה. Mantur Metula ממוקם ברחוב הראשונים השוקק שבמרכז היישוב, מוקף בעצי פרי ובבתים עם גגות אדומים, שוכן בסמוך לנחל פסטורלי ומשקיף לנופיו המהפנטים של הר החרמון, אתר הסקי היחיד בישראל.

סלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)
סלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)

המקום מורכב משני בניינים מרהיבים בעיצובם, הממוקמים משני צדיו של הרחוב הראשי ביישוב (שבקרוב יהפוך למדרחוב) ומכילים כל אחד כשלעצמו את כל מה שכל מקום אירוח מוקפד צריך - מטבח מאובזר מא' עד ת', פינות ישיבה יפיפיות ומגוונות, חדר אוכל, פינת CoWork, חדר קולנוע, חדר וולנס ובריכה מרכזית גדולה. כל מבנה בנוי ממספר קומות המלאים בסוגים שונים של חדרים, כאשר כל אחד מהם מעוצב אחרת לגמרי ומתאים לסוג שונה של נופש. חדרים משפחתיים למשפחות, סוויטות מפנקות לזוגות או חדרי דורמס משותפים למטיילים. 

חדר הדורמס בסלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)
חדר הדורמס בסלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)

טווח המחירים בסלינה מנתור מטולה נע בין 134 ₪ ל-356 ₪ לאדם בחדר משותף.
טווח המחירים לזוג נע בין 357 ₪ ל-2,792 ₪ תלוי חדר, יום בשבוע ועונה.

את החוויה שלי ביליתי בחדר סוויטה מרווח במיוחד שהכיל בתוכו כל מה שצריך, כך שאלמלא ה"פומו" שהרגשתי על כל הכיף שמתרחש בחוץ, כנראה שלא הייתי יוצאת ממנו כלל. חדר שירותים פרטי, ג'קוזי מבעבע, מקלחון, מיטת קינג סייז קפיצית ונוחה, פינת ישיבה, ספה נפתחת, פינת עבודה ומיני מקרר. כן, כן, כל זה רק בחדר אחד. 

אבל עם כמה שהחדרים מזמינים, אין ספק שהמהות והאטרקציה האמיתית של המקום היא החלל המשותף, זה שכולם מתרכזים בו בשעות הערב המוקדמות לאחת מהפעילויות שמספק המקום, או אפילו סתם לקצת מינגלינג עם שאר האורחים. בדרך כלל, הקהל במקום לוקח בחשבון שחלק בלתי נפרד מהאירוח של "הסלינה" הוא ההווי שיש בה, לכן רבים מהנוכחים יוצאים מהקונכייה ובוחרים לקחת חלק ולהתמזג עם אווירת הקומזיץ הבלתי נגמרת שרווחת בה. 

סלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)
סלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)

אבל גם אם תעדיפו לשמור על הנופש שלכם פרטי, המיקום בו הוקם סניף מטולה ביחס לכל מה שמסביב יכול לספק עבורכם שלל אירועים, פעילויות וחוויות, באופן אישי או לכל המשפחה. תוכלו לצאת לטיול במפל עיון הקסום או להשתתף בשלל הפעילויות כמו טיולי אופניים, רנג'רים, קיר טיפוס, סדנאות, סנפלינג וקייאקים, ולסיים את היום באחת מהמסעדות המעולות שנמצאות בסמוך, בבר שנמצא במעלה הרחוב או באחת מההופעות החיות במקום המתקיימות באוויר הפתוח. 

הופעה בסלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)
הופעה בסלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)

אני בחרתי לנסות ולתפוס בסוף השבוע בו התארחתי ב"סלינה" כמה שיותר ממה שיש לה להציע. את הערב הראשון ביליתי בהופעה אינטימית ומיוחדת של הזמר מייק ראוס המרגש, ומשם מתוך המוד הרגוע והשלו עליתי לחדר על מנת ליהנות מכל המתקנים שהוא מציע. למחרת בבוקר אכלתי בארוחת הבוקר במקום שמוגשת בין השעות 08:00-10:00 ומציעה את המבחר הנורמלי שאתם מכירים מכל ברקפסט במקומות אירוח מהסוג הזה (יו נואו, חביתות, סלטים וכל מה שמסביב).

משם המשכתי לטיול בנהר הירדן שנמצא במרחק הליכה קצר מהמקום ולאחריו התארחתי בבית הקפה "פרישטיק" שבמושב בית הילל לארוחה עשירה וירוקה, כאשר מסביבי היו החממות ומתחמי גידול הירקות שהגיעו לי היישר לצלחת. אחרי מנוחה קצרה את הערב השני בחרתי לבלות "בחאקורה של יעקב", בר מקומי שנמצא ממש שתי דקות הליכה מה"סלינה" ומספק אווירה צעירה וכיפית. למחרת נפרדתי מהמקום הקסום הזה בשעה 11:00 בה עושים האורחים צ'ק-אאוט, אך לא דילגתי על השקט שאחרי הסערה ונשארתי להתפנק על פינות הישיבה שכבר היו פנויות יותר מאז שהמקום התרוקן אחרי סוף שבוע עמוס וגדוש. 

סלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)
סלינה ''מנתור'' מטולה (צילום: יח''צ סלינה)

הלוקיישן של תת המותג של "סלינה", "מנתור", בו שותפים גם מוש בן ארי, אורי גוטליב ויאיר אסולין בהחלט מתאים לכל סוגי האוכלוסייה של ארצנו. לזוגות שרוצים לתפוס רגע של שקט, משפחות עם ילדים, קבוצות חברים, נוודים דיגיטליים ומטיילים עצמאיים. המגוון הרחב של החדרים מצליח לתת לאותו המקום בדיוק גם מגוון רחב של צורות אירוח המאפשר לכל אחד למצוא את עצמו במקום ולהפוך את החוויה בו לכזו שמתכתבת בדיוק עם רצונותיו וצרכיו.

ידוע שרשת "סלינה" היא כזו המזמנת אליה מטיילים או משתמשי דרך, שחולפים על פניה ומחפשים מקום לשים את הראש מבלי לצאת מהקו שבחרו לסוג הטיול שלהם. אבל אני אומרת משהו אחר, קחו את הרכב, שימו בוויז "סלינה מנתור מטולה" ותגיעו ליהנות ממנה במכוון. לא על הדרך ולא במקרה. למתחם האירוח הזה בהחלט שווה להגיע לכל צורת חופשה שתרצו, והיא גם תתאים לכם כמעט בכל טווח מחיר שתוכלו להשקיע, אתם רק צריכים לבחור להשתמש בה באופן שיתאים לכם, ואין ספק שה"סלינה" כבר תחייך אליכם בחזרה. 

להזמנת מקום באחד מחדרי האירוח של "סלינה מנתור" מטולה>>>