טיסה של חברת סאן דור מקבוצת אל-על, המריאה היום (חמישי) מתל אביב לאיסטנבול לראשונה מזה 15 שנה, במסגרת קו הטיסות החדש לקיץ 2023. חידוש הקו, הכולל ארבע טיסות שבועיות, התאפשר על רקע התחממות היחסים בין טורקיה לישראל ולאור הביקוש הגובר של הקהל הישראלי.  

מחפשים דיל לפסח? אלו היעדים החמים של החג ששווה לברר
טסים לאירופה בפסח? שימו לב: אלו נמלי התעופה בהם יהיו שביתות

אל-על היא חברת התעופה הישראלית השלישית שהחלה לטוס לאיסטנבול. לפני כחודש החלה חברת ישראייר לטוס ליעד ולפני כשבועיים חברת ארקיע. על פי ההערכות, התחרות על הקו לאיסטנבול שהפכה ליעד מבוקש תלך ותגבר.

את טיסת הבכורה הובילו מנהלי השירות בטיסה האחים ליאת וג'קי אלעזר, דור שני לעובדי אל על. אביהם, אברהם ז"ל היה מנהל תחנת אל על באיסטנבול בשנים 1978-80. בשנת 1980 נרצח בעת מילוי תפקידו, על ידי מחבלים שירו לעבר מכוניתו בשעה שיצא משדה התעופה. סאן דור בחרה בליאת וג'קי אלעזר לקחת חלק בטיסה זו, לאות הערכה והוקרת כבוד לאביהם ולמשפחה. 

טיסת סאן דור לטורקיה (צילום: דוברות אל על)
טיסת סאן דור לטורקיה (צילום: דוברות אל על)

ג'קי אלעזר נשא כריזה מרגשת בטיסה: "נוסעים נכבדים אנחנו שמחים לארח אתכם היום בטיסת הבכורה של סאן דור לאיסטנבול. שמי ג'קי אלעזר אני מנהל השירות בטיסה מיוחדת זו. יחד עימי בצוות מנהלת השירות בטיסה, ליאת אלעזר, אחותי. זו טיסה מרגשת עבורינו. אבינו אברהם אלעזר היה מנהל תחנת אל על באיסטנבול ובשנת 1980 נהרג שם בהתקפת מחבלים. אנחנו מלאי גאווה וכבוד לקחת חלק בטיסה היסטורית זו ושמחים על חידוש קו הטיסות לאיסטנבול. אנו מאחלים לכם טיסה נעימה וחופשה מהנה באיסטנבול".

גל גרשון, מנכ"ל סאן דור אמר כי "אנו שמחים לציין היום את פתיחת הקו לאיסטנבול טורקיה, יעד אהוב על הקהל הישראלי. העובדה שהטיסה היום מלאה מעידה על כך שלצד היצע הטיסות הרב ליעד, הקהל הישראלי חיכה לחזרה של החברות הישראליות וציפה לשובה של קבוצת אל על לקו הטיסות לאיסטנבול. אנו מחבקים את ליאת וג'קי מנהלי השירות בטיסה, ילדיהם של אברהם אלעזר ז"ל ונרגשים על ההזדמנות להוקיר את זכר אביהם ולשתף אותם בטיסה היסטורית זו".