200,000 נוסעים צפויים לעבור החודש במעבר הגבול בטאבה, ובשל העומס הם צפויים להיתקל בקושי להגיע למעבר הגבול במקום. בעקבות כך, וכלקח מאירועי השנה שעברה, החליטה חברת הביטוח פספורטכארד להשיק את ה-PassportBus. האוטובוס הייוחדי יסיע את מבוטחיה מחניון טווח ארוך אילת היכן שהיה בעבר שדה התעופה בעיר, היישר למעבר הגבול בטאבה ללא עלות.

חופשה לפסח כבר סגרתם? אלו הדילים של הרגע האחרון לחג
אחד באפריל? ברוכים הבאים לגיהנום: אלו הערים עם השמות הכי הזויים בעולם

הפעילות שהחלה היום (ראשון) תימשך עד ליום שישי הבא (14.4). ה-PassportBus ייצא בכל שעה עגולה מחניון טווח ארוך החל מהשעה 05:00, ומשם למעבר הגבול בטאבה. העלייה ל-PassportBus מותנת בהצגת אישור רכישת ביטוח אשר נרכש מבעוד מעוד. 

כחלק מההיערכות לכמות הנופשים הגדולה משמעותית לעומת השנה שעברה בסיני (כ-120,000 נוסעים שעברו במעבר הגבול) פספורטכארד נערכת עם מטוס אמבולנס שיהיה בכוננות וזמין להטסה במקרים מורכבים מסיני לבתי החולים בישראל. בשנה החולפת אירעו מספר מקרי חירום רפואיים מורכבים למטיילים ישראלים באזור, בכלל זה תאונת דרכים רבות, תאונות ספורט ימי ומספר אירועי טביעה. 

PassportBus (צילום: הדר כהן)
PassportBus (צילום: הדר כהן)

בפספורטכארד ציינו כי בשונה מהיעדים הפופולריים לנסיעה לחו"ל, שיעור הישראלים היוצאים לסיני הרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל קטן מאוד והוא נאמד במבוטח אחד על כל שלושה ישראלים. לפי מדד PassportCard סיני נמצאת במקום ה-3 בדירוג היעדים הפופולריים לפסח 2023, כשאלה חמש המקומות הראשונים: 1. יוון, 2. איחוד האמירויות, 3. סיני, 4. טורקיה, 5. איטליה.

רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד, מסרה: "לקראת העומס הצפוי במעבר הגבול בטאבה חשבנו כיצד להקל את המבוטחים שלנו את החופשה ומצאנו שהקושי המרכזי הוא בגישה למעבר הגבול בטאבה. לכן יזמנו את הפעילות הייחודית של ה-PassportBus עבור לקוחותינו היוצאים לסיני. צעד זה גם יקל עליהם את החיפוש אחרי דרך להגיע למעבר טאבה בימים עמוסים אלה, וגם יחסוך להם את העלויות הגבוהות הכרוכות בכך במיוחד בתקופת החג".