העונה החמה בפתח ופסח כבר כאן, וכמדי שנה רבים מאיתנו שייסעו לחו"ל יבקרו באחת ממדינות אירופה. למרות שחלקנו יודעים בערך מה רמת המחייה של כל מדינה וכמה פחות או יותר יעלה לנו הטיול, אתר התיירות Euronews בדק ומצא איזה מקום באירופה נחשב ליעד הנופש הזול ביותר.

דווקא לקראת פסח, כאוס בנמלי התעופה באירופה: אלו המדינות שחוות שיבושים
חופשה לפסח כבר סגרתם? אלו הדילים של הרגע האחרון לחג

כדי למצוא את היעדים הזולים באירופה לשנת 2023, בדק האתר את העלויות של שמונה פריטים עיקריים שנצרכים בידי תיירים, וביניהם: כוס קפה, כוס יין, שליש בירה וארוחה בת שלוש מנות.

העיר מרמריס שבטורקיה הוגדרה כיעד הנופש הזול ביותר באירופה לשנת 2023. לדוגמא, ניתן לקנות כוס קפה ב-1.65 אירו בלבד (6.5 ש"ח) או שליש בירה ב-3.40 אירו (13.3 ש"ח).

הארוחות בה נמצאו כזולות ביותר. סאני ביץ', בולגריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הארוחות בה נמצאו כזולות ביותר. סאני ביץ', בולגריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

יעד נוסף שנמצא זול במיוחד באירופה הוא מחוז אלגרבה בדרום פורטוגל, שם נמצאו הקפה והיין הזולים ביותר. ממוצע המחיר של קפה במחוז עולה כ-0.92 אירו (3.6 ש"ח), וכוס יין עולה בממוצע 2.06 אירו (8 ש"ח). 

כמו כן, אתר הנופש סאני ביץ' בבולגריה, השוכן בקירוב לבורגס, נמצא כזול ביותר עבור ארוחות במסעדה. ארוחה גדולה בת שלוש מנות (ראשונה, עיקרית וקינוח) לשני סועדים עם כוס יין לכל אחד תעלה לכם רק 41 אירו (160 ש"ח) סה"כ.

היקרה ביותר לנפוש באירופה. רייקיאוויק, איסלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
היקרה ביותר לנפוש באירופה. רייקיאוויק, איסלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מנגד, רייקיאוויק שבאיסלנד נמצאה כיעד הנופש היקר ביותר לשנת 2023. מהנתונים נמצא כי המזון בבירת איסלנד הוא מהיקרים ביותר באירופה. לדוגמא, שליש בירה או כוס יין יעלו לכם 10.25 אירו (40 ש"ח). אם תהיתם כמה יעלה ביקור במסעדה קחו בחשבון שארוחה בת שלוש מנות לשני סועדים עם כוס יין לכל אחד תעלה לא פחות מ-156 אירו (610 ש"ח!).