ביום חמישי האחרון, 30.03.23, נפתחה התערוכה "לגעת בשמיים – צלמי האסטרונומיה הטובים בעולם" במוזיאון הימי הלאומי בחיפה. הצילומים בתערוכה מגיעים היישר מתחרות צילומי האסטרונומיה החשובה בעולם, הנערכת מידיי שנה במוזיאונים המלכותיים גריניץ' בלונדון. 

פאדי רוג'רס (Paddy Rodgers), מנכ"ל המוזיאונים המלכותיים גריניץ', השתתף באירוע ובירך על פתיחת התערוכה ועל שיתוף הפעולה עם מוזיאוני חיפה: "עשיתם עבודה נהדרת. התצלומים מרשימים מאוד ואני בטוח שלמבקרים צפויה חוויה מוצלחת מאוד בחיפה". על התערוכה המוצגת במקביל במוזיאון הימי הלאומי בלונדון ובחיפה אמר רוג'רס: "אנחנו מאמינים שזו תערוכת הצילומים האסטרונומיים הטובה בעולם ולעיתים אף מעזים לומר שהיא הטובה ביקום". לדבריו, עלינו לזכור את התנאים המיוחדים השוררים על כדור הארץ המאפשרים לנו לחיות עליו ושחשוב ללמוד להוקיר אותו על כך".

עוד הוסיף כי הצילומים המרהיבים בתערוכה מאפשרים הסתכלות מיוחדת על השמיים והחלל: "המבט על היקום נותן לנו הזדמנות לבחון את המשמעות של להיות בן אנוש על כדור הארץ". יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה, הודה רבות לפאדי על השתתפותו בפתיחה וציין שישמח על המשך שיתוף הפעולה ביניהם לטובת תערוכות נוספות בעתיד. 

עדי שלח, אוצרת התערוכה, שהחליטה להתמודד על התפקיד במוזיאון הימי הלאומי בחיפה בעת שביקרה בחופשה פרטית במוזיאון הימי הלאומי בלונדון, סיפרה על סגירת המעגל שהביאה עבורה התערוכה המשותפת: "בשום תסריט לא ראיתי את עצמי כעבור שלוש שנים וקצת נושאת דברים בתערוכה שהיא פרי של שיתוף פעולה עם אותה קבוצת מוזיאונים מופלאה (מוזיאוני גריניץ')". 

ליאו שץ, צלם, שעבודתו מוצגת בתערוכה בלונדון ובחיפה, הגיע לפתיחה וסיפר על הכבוד לו זכה בעצם השתתפותו בתחרות הבינלאומית החשובה. "הדבר המיוחד בצילום אסטרונומי זה שהוא מאפשר לגעת בכוכבים" אמר וציין את העלייה במספר חובבי האסטרונומיה בכלל והצילום האסטרונומי בפרט בארץ. 

עוד בירך חבר מועצת העיר חיפה וחבר דירקטוריון מוזיאוני חיפה, אביהו האן, שהדגיש את ההישג שבהקמת תערוכה עם המוזיאון הימי החשוב בעולם והודה בחום לצוות המקצועי של המוזיאונים.

התערוכה, המתאימה לכל המשפחה, מוצגת עד ה-01.09.23 במוזיאון הימי הלאומי. סביב התערוכה יערכו פעילויות חינוכיות להנאת קהל המבקרים, כדוגמת עמדות מציאות רבודה שיופעלו בחול המועד פסח, בחגים ובסופי שבוע. הכניסה לתערוכה ללא תשלום בחול המועד פסח בחסות בנק הפועלים, ולאחר מכן תהיה בתשלום בהתאם לתעריפי המוזיאון, הזמינים באתר המוזיאון. 

התערוכה פתוחה למבקרים בין התאריכים 30.03.23 – 01.09.23. שעות פתיחה במהלך חג הפסח הוארכו: 10:00-18:00, שישי וערבי חג: 10:00-14:00. במהלך חוה"מ פסח, הכניסה למוזיאון ללא תשלום.