בעוד שפרויקט הרכבת הקלה בישראל עדיין מדשדש, עבורנו הישראלים תחבורה ציבורית איכותית זה לא עניין של מה בכך. במסגרת סקר שכלל ראיונות של 20,000 אנשים ב-50 ערים ברחבי העולם, ניסו לבדוק אילו ערים בעולם מתפעלות תחבורה ציבורית באופן הטוב והיעיל ביותר. 

על פי התוצאות, נראה כי עשרת הערים הנבחרות, מתוך 19 הערים הכלולות ברשימה, מורכבת כולה מיעדים באסיה ואירופה, כאשר ברלין ניצבת במקום הראשון. המובילה באזור צפון אמריקה היא העיר ניו יורק, הנמצאת אי שם במקום ה-15.

כמו כן, הסקר מראה כי ל-97% מתושבי ברלין היו דברים חיוביים לומר על תשתית התחבורה בעיר שלהם, ושיבחו אותה על היותה אמינה, נוחה ובטוחה.

שטוקהולם, במקום השביעי, הייתה אחת הערים שזכו לשבחים בזכות תחנות הרכבת התחתית היפות והאסתטיות שלה. רבות מתחנות ה-Tunnelbana שלה מציגות עיצובים צבעוניים ודרמטיים, מה שמזכה אותה בכינוי " תערוכת האמנות הארוכה בעולם".

שבע מתוך 19 הערים המובילות ברשימה הן במזרח אסיה, כאשר סינגפור, שנגחאי וטאיפיי זוכות כולן לשבחים, אבל מומבאי סיימה במקום ה-19 והאחרון.

שש מתוך 19 הערים המובילות היו באירופה, עם שתיים נוספות - לונדון ואדינבורו - בבריטניה. כמה מהערים הללו זכו לשבחים על כך שיש להם מערכת תשלום מאוחדת שמכסה מגוון צורות של מעבר.

בקופנהגן, נסיעה רגילה יכולה לכלול מוניות מים שמסיעות נוסעים על פני הנמל, בעוד אמסטרדם שנמצאת במקום העשירי מאפשרת העברה חלקה בין אוטובוסים, רכבות וחשמליות.

להלן הערים הטובות בעולם לתחבורה ציבורית
1. ברלין, גרמניה
2. פראג, צ'כיה
3. טוקיו, יפן
4. קופנהגן, דנמרק
5. שטוקהולם, שוודיה
6. סינגפור
7. הונג קונג
8. טייפה, טייוואן
9. שנחאי, סין
10. אמסטרדם, הולנד
11. לונדון, בריטניה
12. מדריד, ספרד
13. אדינבורו, בריטניה
14. פריז, צרפת
15. ניו יורק, ארה"ב
16. מונטריאול, קנדה
17. שיקגו, ארה"ב
18. בייג'ין, סין
19. מומבאי, הודו